Toon posts:

[WORD] Probleem met kop- en voetteksten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede GoTters,

Ik maak gebruik van kop- en voetteksten. Op de eerste twee pagina's, voorblad en inhoudsopgave moet niet de volgende tekst komen te staan: Pagina: # en [b]Datum: ##-##-##[/b[. De bedrijfsnaam mag er wel opstaan. Maar ik wil dus nummeren vanaf de derde pagina. De tekst met Datum mag dus ook pas vanaf de derde pagina in de voettekst komen.

Noem mij gek, maar ik kan dit met GEEN mogelijkheid vinden. Ik heb geprobeerd sectie-eindes te implementeren, zonder het gewenste resultaat. Daarnaast vind ik geen optie om uit te zetten dat elke voettekst van elkaar de informatie overneemt.

Het betreft hier Microsoft Word 2003. Ik word er hopeloos van! Alvast bedankt.

Verwijderd

Gewoon een nieuwe sectie starten vanaf die pagina.

Naar pagina instellingen gaan, en kiezen voor vanaf dit punt (puldown menutje onderin) en ok.

Vervolgens kan je in de koptekst/voettekst werkbalk aangeven of het een nieuwe sect moet zijn.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ligt ook niet aan de TS, het is mogelijk zoals swaabIT het uitlegt maar het is alles behalve logisch...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het uitgevonden. Het moet als volgt:

Klik op Insert en vervolgens op Break.... Klik dan onder Section break types op Next page. Doet dit onderaan elke pagina die niet mee moet in de nummering. Dus bijvoorbeeld onderaan het voorblad en de inhoudsopgave.

Ga nu met je muis in de voettekst van de derde pagina. En zet Link to previous uit. Klik nu op Format page number en daarna op bijvoorbeeld Start at paginanummer. Klik op OK en klik in de werkbalk op Insert page number. En zie daar! Een goede nummering.