Toon posts:

MSI K7N2 Delta met 2x512 DC Kingston geheugen onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor ik mijn verhaal begin plaats ik mijn pc specs.

MSI k7N2 DELTA
AMD 2600xp(barthon)
160 maxtor
geforce 6800 LE

En nu dus 2x 512 pc3200 Kingston strips als dual (daarvoor 2x 256 pc3200 vdata strips als dual)

M'n pc'tje was vrijdag nog zo stabiel als het maar kon zijn. Maar toen ik afgelope zaterdag de 2 nieuwe kingston strips als dual channel ingebouwd had veranderde dit. Mn pc begon gelijk te resetten als ik in windows kwam. Nou niet zo mooi dus...

Daarna probeerde ik het om ze beide gewoon als single te laten draaien (ipv 1 in het dual channel slot). Maar na een tijdje begon dit ook fouten te geven. mem errors ect. Windows opnieuw installeren wilde ook niet helpen. En in terug in dual kon ik windows niet eens installeren, omdat na verloop van tijd een blauw schermpje kwam.

Gelijk terug naar de beurs en het geheugen omgerolen. Gelijk als dual ingesteld en windows geinstalleerd. En dat deed het (ben dit nu ook op dezelfde pc aan het typen).

Maar na een tijdje ging hij weer resetten. Hup tweakers doorgelezen, en las iets over bios update. Dat heb ik dan toch maar gedaan. Helaas is het nog niet opgelost.

Zijn er aub tips om dit werkend te krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 19:14 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
Test je geheugen eens in beide configuraties met Memtest 86 of Windiag van Microsoft.

Test de geheugen modules in single channel modus één voor één. Toen ik Windiag gebruikt heb voor een geheugenprobleem was deze sneller dan Memtest.

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat deze 2 geheugen streepjes kapot zijn. Ze zijn namelijk vandaag omgeruild.

Bij de vorige had ik (zaterdag aangeschafte) 9 uur memtest gedraaid zonder maar ook een fout tegen te komen.

Na de bios update draait windows wel al een stuk beter, maar de applicatie's geven nogal eens foutmeldingen.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Is het niet zo dat de nForce 2 en kingston modules nog al eens problemen geven? Ik ga het proberen te zoeken, maar ik meen mij te herinneren dat dat geen optimale combinatie is. Zelfde probleem met Twinmoss reepjes, vroeger toch, ik spreek uit ervaring, Twinmoss DDR400 dat op een Abit AN8 (nForce 2) geen 200MHz wilde halen :X Corsair value select zou normaal wel perfect moeten werken.

Gevonden op XtremeSystems
Also kingston has removed their support of Nforce 2 boards
Ben even op de kingston site gaan kijken en als je Kingston ram hebt op een MSI K7N2 Delta dan moet het in dit rijtje staan en anders zal het niet echt werken.

Good luck

[ Voor 47% gewijzigd door Skyline GT-R op 10-04-2005 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah hier had ik dus al gekeken. En hoopte dat ik het mis had..

Zo iets hoort toch niet te kunnen! 110 euro door de plee..... Kvraag de winkel wel (die zei dat het moes kunnen) of ze het om kunnen ruilen voor een ander merk.

Verwijderd

Skyline GT-R schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:45:
Is het niet zo dat de nForce 2 en kingston modules nog al eens problemen geven? Ik ga het proberen te zoeken, maar ik meen mij te herinneren dat dat geen optimale combinatie is. Zelfde probleem met Twinmoss reepjes, vroeger toch, ik spreek uit ervaring, Twinmoss DDR400 dat op een Abit AN8 (nForce 2) geen 200MHz wilde halen :X Corsair value select zou normaal wel perfect moeten werken.

[...]

Ben even op de kingston site gaan kijken en als je Kingston ram hebt op een MSI K7N2 Delta dan moet het in dit rijtje staan en anders zal het niet echt werken.

Good luck
Is nou ook weer geen ijzeren wet, want ik draai al een halfjaar met een Abit NF7 en 2x 512 Kingston 100% probleemloos

Verwijderd

Topicstarter
ook op de dual manier? Of gewoon single?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze gebeld en kan het geheugen omruilen voor universeel.
Pagina: 1