Toon posts:

Snelheidsverlies Wanadoo Direct met Linksys WAG54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie kan mij helpen. Ik heb de WAG54G versie 2 Annex A met de laatste officiele firmware versie 1.00.19 op 31-03-2005 aangeschaft. Ik heb een geheel nieuw probleem in de afgelopen week al tien keer gebeld met de helpdesk van Linksys maar hebben geen oplossing. Ik heb n.l. een Wanadoo ADSL Direct aansluiting snelheid 512/256 deze loopt over het netwerk van BBned. Mijn modem is goed ingesteld PPPoa VPI/VCI 0/35 en mijn gebruikersnaam en wachtwoord zijn ingevoerd. de overige instellingen staan ook goed ingesteld. Tevens heb ik de modem opnieuw geflasht naar versie 1.00.19 dit maakte niets uit. De verbinding komt tot stand maar als ik de verbindingssnelheid in mijn modem controleer komt deze niet verder dan 320/256. De snelheid heb ik ook getest op speedtest.nl en dan krijg ik een snelheid van 267 kpbs De modem heb ik ook uitgeprobeerd bij mijn buurman met een ADSL aansluiting van Hetnet en dan ziet de modem
wel de volledige snelheid van zijn verbinding. Dit probleem doet zich niet voor bij mijn oude USB modem die ik van Wanadoo gekregen had een Thomson Speedtouch 330, Op het moment dat ik deze modem weer aansluit heb ik weer een veel snellere verbinding ook getest en dan is de snelheid
ongeveer 460 kbps. Dit probleem doet zich voor op de computer die d.m.v. een netwerk kabel is aangesloten en tevens op de computer met een draadloze verbinding zowel als beide computers aanstaan of als een van de twee aanstaat :

Ik heb een analoge telefoonaansluiting. Maar als ik kijk bij de eigenschappen van de Thomson-Alcatel 330 dan krijg ik de volgende instellingen

Algemeen ISDN kanaal
Lijntijpe 64K Digitaal en onderhandelen over lijntype

Ik heb dit met Linksys en Wanadoo besproken en die hebben geen oplossing
ik krijg zelf het idee dat het een soort paralelle verbinding over een analoge aansluiting ISDN is, maar
dit is volgens Linksys niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk aangezien zij hier nog nooit van gehoord hebben.

Wie heeft een soortgelijk probleem en kan mij helpen. :*) :+ :D

• Ikk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 13:32

Ikk

Ik heb exact hetzelfde probleem met de WAG54G.

Nadat mijn kapotte WAG is omgeruild voor een nieuwe Versie 2
Komt mijn download snelheid niet hoger dan 320 bij een Demon 512 abo
De buurman heeft ook hetzelfde abonnementje dus modem even omgeruild en inderdaad, het zit hem in de linksys.

Verwijderd

Topicstarter
IKK,

Heb je van Demon ADSl over het netwerk van BBned of KPN.

Ik heb vandaag opnieuw contact gehad met Linksys en ze doen erg hun best, maar op dit moment hebben ze geen mogelijkheden meer alles is uitgeprobeerd. Ze hebben inmiddels contact opgenomen met de ontwikkelaars van deze modem en hopelijk wordt dit probleem bij de eerst volgens firmware upgrade ver :r holpen.