Toon posts:

Sensor geplaatst op AMD processor juist?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaks!!

Ik ben al een tijdje aanwezig op dit forum en wil nu eindelijk de stap gaan nemen om mn oude proc amd xp2000 te gaan overklokken.

Ik heb de benodigde apparatuur aangeschaft om het allemaal wat makkelijker voor mezelf te maken.
1 van deze dingen is een Fan Controller.

Fan Master (super flower) één van de best geteste fan controllers op dit moment.

Ik heb de onderstaande processor en heb deze beplakt met een sensor zoals ik bij vele reviews heb gelezen.
Mijn vraag kan het kwaad dat het daar tussen zit? ik raak de core en de blokjes net niet aan.
gebruikte tape is dubbelzijdig tape (dunst). Deze heb ik in reepjes geknipt en om alle elementen vast geplakt.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ilse.ibrahim/axp3200front6bfsensor.JPG

Eerder had ik het elders geplakt namelijk precies op de rand toen waren de temperaturen minder precies.
Nu zijn de temperaturen die aangegeven worden precies het zelfde als van AIDA32 het schommelt tussen de 32celcius en 40celcius. Ook mijn bios geeft deze temperaturen aan. Kan ik hieruit opmaken dat ik de sensor juist geplaats heb? zonder enige schade aan mijn processor toe te brengen?.

nog een vraagje? het is een XP2000 en de gemiddelde temperatuur is 35 a 36 graden als mijn fancontroler op de helft staat dus 2150rmp van de 2950rmp. Is dit goed genoeg of moet ik hem verder omlaag krijgen voordat ik over ga klokken?
Op 2950rmp = idle 26 tot 30celsius

Ik heb de FAQ gelezen en ik zit onder de normale temperatuur maar hier wordt niet aangegeven of dit ook onder deze omstandigheden telt met zwaarde koel elementen.

Alvast bedankt!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou een mod dit misschien kunnen verplaatsen naar:
Die - Hard Overclocking & Cooling

foutje :S

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb zelf ook een externe sensor van de fancontroller van m'n kast. Deze heb ik onder de CPU geplakt, recht onder de core. De gemeten temperatuur is vrijwel gelijk aan die van de interne diode van de CPU, scheelt minder dan 1 graad.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:25:
Ik heb zelf ook een externe sensor van de fancontroller van m'n kast. Deze heb ik onder de CPU geplakt, recht onder de core. De gemeten temperatuur is vrijwel gelijk aan die van de interne diode van de CPU, scheelt minder dan 1 graad.
ik kan hem niet onderaan plaatsen, omdat mijn draadjes te dik zijn om tussen te pins te krijgen als je begrijpt wat ik bedoel.
nu heb ik hem tussen de kooler en proc precies naast de core zoals je op het plaatje ziet en ik heb vrij wel geen temperatuurs verschil met de bios en aida32.

maja als het dus kwaad kan dan haal ik het direct weg. en zou graag willen weten of hij nog meer naar beneden moet als ik begin met overklokken want dat kan namelijk wel.
kan hem idle op 30 a 32 krijgen.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:23:
Zou een mod dit misschien kunnen verplaatsen naar:
Die - Hard Overclocking & Cooling

foutje :S
dit soort dingen hebben we topic report (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) voor :) dan ziet niemand het behalve mods

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En de topicreport is gedaan en een modje heeft het gezien :)

Move PMG -> DOC

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
btw ik heb geen coolpasta er tussen zitten en haal deze temperaturen... hoeveel graden gaat het me schelen als ik er coolpasta tussen zet? en welke moet ik dan gebruiken?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04

Thandor

SilverStreak

Je moet altijd koelpasta gebruiken. Zonder koelpasta loopt je risico dat je de CPU stuk maakt.

En over koelpasta, er zijn zoveel varianten en tot op heden is elke koelpasta beter dan geen koelpasta ;)
In geval van een Socket 'A' CPU

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 11-04-2005 14:22 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 22:51

Nemesizz

Untouchable

Thandor schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:43:
Je moet altijd koelpasta gebruiken. Zonder koelpasta loopt je risico dat je de CPU stuk maakt.

En over koelpasta, er zijn zoveel varianten en tot op heden is elke koelpasta beter dan geen koelpasta ;)
Tenzij je Qtec pasta gebruikt....dan word de CPU iets van 10ºC warmer dan geen pasta.... :/
(heb ik uitgeprobeert op een P4 2,8Ghz Prescott op 3,2Ghz)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04

Thandor

SilverStreak

Nemesizz schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:18:
[...]

Tenzij je Qtec pasta gebruikt....dan word de CPU iets van 10ºC warmer dan geen pasta.... :/
(heb ik uitgeprobeert op een P4 2,8Ghz Prescott op 3,2Ghz)
Dan moet ik mijn post ff editten en erbij zetten:
"In geval van AMD CPU op Socket A" ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de cpu met terpetine schoongemaakt en mn headsink ook, en er artic coolpasta opgedaan en mn temp is omhoog gegaan :S?
klein druppeltje btw...

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:23:
Ik heb de cpu met terpetine schoongemaakt en mn headsink ook, en er artic coolpasta opgedaan en mn temp is omhoog gegaan :S?
klein druppeltje btw...
Zat er niet toevallig al een laagje pasta op je cooler? In dat geval heb je het er nu dubbel opzitten en dat verminderd de warmte geleiding. Anders is een temperatuurstijging wel vreemd...

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Daantjuh schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:03:
[...]

Zat er niet toevallig al een laagje pasta op je cooler? In dat geval heb je het er nu dubbel opzitten en dat verminderd de warmte geleiding. Anders is een temperatuurstijging wel vreemd...
headsink van mn kooler heb ik schoongemaakt :) maargoed het moest denk ik allemaal op zn plaatse komen nu geeft hij weer de normale temps aan :)

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Temps zijn overigens in orde. Als ik me niet vergis moet je je geen zorgen maken zolang ie de 75 niet overschrijdt; dus je kunt wel nog even verder. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Frigolamptje schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:21:
Temps zijn overigens in orde. Als ik me niet vergis moet je je geen zorgen maken zolang ie de 75 niet overschrijdt; dus je kunt wel nog even verder. ;)
ja maar hoe koeler hoe beter uiteraard... veel mensen proberen de systeem topload te laten draaien... ik heb dat in het begin ook gedaan maar je systeem is een stukminder stabiel.
Nu ik mijn proc niet stabieler kreeg bracht het me op het idee om hem flink af te koelen.

Ik ben inmiddels zover dat hij op 2950rmp 24 tot 26celsius haalt in idle stand met alleen Norton2005 actief en msn messenger (afgemeld) en wat kleine geheugenvreters. :D
Mijn uiterlijke doel is om 20 graden te behalen in idle stand, maar dat zal nog wel ff duren als het uberhaubt met mijn spullen mogelijk is. :)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 09:24:
[...]

ja maar hoe koeler hoe beter uiteraard... veel mensen proberen de systeem topload te laten draaien... ik heb dat in het begin ook gedaan maar je systeem is een stukminder stabiel.
Nu ik mijn proc niet stabieler kreeg bracht het me op het idee om hem flink af te koelen.

Ik ben inmiddels zover dat hij op 2950rmp 24 tot 26celsius haalt in idle stand met alleen Norton2005 actief en msn messenger (afgemeld) en wat kleine geheugenvreters. :D
Mijn uiterlijke doel is om 20 graden te behalen in idle stand, maar dat zal nog wel ff duren als het uberhaubt met mijn spullen mogelijk is. :)
lastig, op een gegeven moment word je kamertemperatuur de limiet, en dan moet je verhuizen naar zweden :+

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:20:
[...]

lastig, op een gegeven moment word je kamertemperatuur de limiet, en dan moet je verhuizen naar zweden :+
Mn kamer temperatuur zal uiteraard tegenspelen maar die grens kan ik makkelijk over als ik de juiste airflow en spulletjes in mn kast heb...

Ik ga hem vandaag overigens dempen met gamma dempings matten?(noppenschuim) goed idee?
dit om mn airflow een beetje te sturen en mn geluidsproductie te verminderen...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 16:24 ]

Pagina: 1