Toon posts:

Power led blijft knipperen, verder niets!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweede keer nu dat het gebeurt: Systeem gaat niet meer aan en het power-led blijft knipperen met een 2 seconden interval. Heb al van alles geprobeerd: Alle apparaten eraf gehaald, power er een nacht af gehad, bios reset, geen resultaat.

IK heb de bij de voeding groen en zwart verbonden en de fan begon keurig te draaien! mobo dus??

help plssss/

gr,Hendrik

System specs:
Athlon 64 3200 Winchester s939
MSI K8N Neo2 Platinum
2x Corsair XMS 512 CL2
Huntkey 400w voeding

Maxtor 160gb SATA
Maxtor 200 gb PATA
Sapphire Radeon 9800 Pro 128mb
Asus 16x DVD player
Lite-on 811s DVD brander
2x Zalman casefans
WinXP Pro SP2

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:34

_Ernst_

Mark It Zero!

Precies dit zelfde heb ik ook bij mijn eerste msi k8n neo2 gehad, na een week van alles geprobeert te hebben heb ik hem maar geruilt. De tweede deed het wel meteen goed.

De eerste is nog getest door paradigit maar bleek gewoon dood te zijn. Ik gok dus op een brak mobo.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
damn Ernst, ik hoop dat je het niet bij het rechte eind hebt maar het lijkt er idd op. Ik wacht nog even op andere reacties en anders stuur ik em maar als de sodemieter op. thnx.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ja moet bijna wel het mobo zijn, als ie kaal niet wil opstarten dan ligt het of aan de voeding of aan het moederbord, maar omdat je de voeding hebt doorverbonden en de fans het dan wel doen is het dus niet de voeding, en dan blijft er nog maar 1 ding over en dat is het mobo

Verwijderd

Heb je al gekeken in de handleiding van je MB? Mischien staat er iets in over verbanden tussen errors en het knipperen van je powerlampje, zoniet: mail de fabrikant eens. Zo heb ik in het verleden wel eens problemen kunnen identificeren.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu allemaal geprobeerd. Ook het forum van MSI doorgespit maar niets gevonden. Ook het mobo nog even los van de kast geprobeerd om kortsluiting uit te sluiten maar helaas. Netjes ingepakt en laten fixen dus.

• Gwakalongo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 22:57
Ik ben erg blij met deze topic. Ik heb namelijk hetzelfde probleem maar bij mij heb ik m'n systeem elke keer weer op een of andere duistere wijze elke keer weer aan de praat gekregen ongeveer 6 maanden lang. In die tijd is het ongeveer 7 keer voorgekomen maar nu blijft de power led alleen maar knipperen en start mijn systeem ECHT niet meer.

Ik heb ook MSI europe gebeld en alles uitgelegd en zij kwamen ook tot de conclusie dat het bord kapot moet zijn. Ze wilden eerst beweren dat het moederbord in een soort slaapstand moest zijn geraakt maar die uitspraak werd al gauw terug getrokken nadat ik in detail ging.

Vandaag stuur ik 'm maar gewoon terug naar Alternate.

[ Voor 29% gewijzigd door Gwakalongo op 24-06-2006 07:48 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

PC uitzetten en stekker uittrekken; vervolgens een paar keer op de powerknop duwen.
Doet het dan weer?

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Nulnulnix schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 08:10:
PC uitzetten en stekker uittrekken; vervolgens een paar keer op de powerknop duwen.
Doet het dan weer?
Hmm, dit hielp ook bij mij. Gisteren m'n nieuwe pc in elkaar geschroefd. Asus P5ND2-Sli + 805 D voor het betere overclock werk. Vol verwachting op de power knop: alleen de ventilatoren sprongen aan voor ongeveer een halve seconde en daarna alles weer uit. Aarrgghghggh.

Toen zag ik op GoT bovenstaande actie en tada, dat hielp. Weet nu alleen niet wat de oorzaak is/was, hopelijk treedt het niet weer op.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:28:
[...]

Hmm, dit hielp ook bij mij. Gisteren m'n nieuwe pc in elkaar geschroefd. Asus P5ND2-Sli + 805 D voor het betere overclock werk. Vol verwachting op de power knop: alleen de ventilatoren sprongen aan voor ongeveer een halve seconde en daarna alles weer uit. Aarrgghghggh.

Toen zag ik op GoT bovenstaande actie en tada, dat hielp. Weet nu alleen niet wat de oorzaak is/was, hopelijk treedt het niet weer op.
De enige verklaring die ik kan geven is dat alle condensatoren en Elco's op deze manier leeggetrokken worden en eventuele "restbitjes" uit het geheugen verdwijnen.
Door de restspanning zou het mogelijk kunnen zijn dat er ergens nog iets in het geheugen achterblijft. En dat kan problemen opleveren.

Maar ik heb geen electrotechniek gestudeerd, dus het verhaal kan wat rammelen.

Feit blijft wel dat de methode nog wel eens effectief blijkt!

We have just one world, but we live in different ones...

• Owen Reece
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-12 10:36
Meestal ligt dit aan de voedigstekker op het moederbord.
Eruit halen en opnieuw insteken wilt nog wel eens helpen.
Het kan ook zijn dat de voedingstekker door de dikke kabel te veel kracht op de aansluiting van het moederbord heeft gezeten dat deze niet meer recht staat(contact van de aansluiting op het moederbord onderbroken). Terug buigen wilt soms nog wel helpen, maar meestal is dan je moederbord overleden.
Pagina: 1