Toon posts:

Stilste harde schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een nieuwe harde schijf te kopen,
Nou vroeg ik me af of er hier iemand ervaring heeft met stille harde schijven.
Ik hou niet van een lawaai makende PC en alle onderdelen in mijn computer maken weinig tot geen herrie behalve de harde schijven. Ik heb een Maxtor 80GB en een Maxtor 160 GB, deze HDs maken tijden gebruik een nogal een luide krakende herrie. Nou vroeg ik me af of er bepaalde harde schijven stiller zijn dan andere, zonder allerlei HDkoelers enzovoort want die komen er zoiezo omheen :).

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Bij verschillende reviews wordt de geluidsproductie ook wel vermeld hoor, kun je met google wel vinden voor specifieke series lijkt me :)

Over het algemeen kun je zeggen dat Maxtor wat lawaaierig is, Seagate, WD, Samsung e.d. zijn stiller. Als ik zo uit mijn hoofd een rijtje van stil naar lawaaierig zou moeten maken wordt het Seagate < Samsung < WD < Maxtor denk ik, maar dit verschilt gewoon per serie :)

(en dan heb ik het gewoon over 7200rpm disks, de WD Raptor ofzo is bepaald niet stil ;))

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 10-04-2005 17:41 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:48
Ik weet wel dat mijn Maxtor 160GB stiller is dan die van mijn vader Hitatchi 160GB .

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:48
7200 RMP he :D

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:38:
Bij verschillende reviews wordt de geluidsproductie ook wel vermeld hoor, kun je met google wel vinden voor specifieke series lijkt me :)

Over het algemeen kun je zeggen dat Maxtor wat lawaaierig is, Seagate, WD, Samsung e.d. zijn stiller. Als ik zo uit mijn hoofd een rijtje van stil naar lawaaierig zou moeten maken wordt het Seagate < Samsung < WD < Maxtor denk ik, maar dit verschilt gewoon per serie :)

(en dan heb ik het gewoon over 7200rpm disks, de WD Raptor ofzo is bepaald niet stil ;))
Een raptor was het plan zoiezo al niet, ik vind die dingen maar geldverspilling en die reviews kan allemaal wel maar ik vroeg me meer af of er iemand B.V. heel erg tevreden was over het lawaai van z'n Seagate harde schijf of...

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Je kan altijd een hd silencer kopen. reviews: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest <- review van verschillende oplossingen

Verwijderd

Topicstarter
Naj_Geetsrev schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:44:
Je kan altijd een hd silencer kopen. reviews: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest <- review van verschillende oplossingen
Een silencer gaat er zoiezo al op, het gaat alleen puur om het merk en eventueel ATA of SATA enz

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- wat heeft een harde schijf met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?
- reviews zijn er niet voor niets. Lees die door. Heb je dat gedaan? Dat kunnen wij niet ruiken als je in je topicstart er niet naar linkt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.