Toon posts:

Barebone start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn Shuttle SK41G opengemaakt om er een nieuwe processor in te bouwen (een Athlon XP 2200+). Nadat ik hem in elkaar had gezet startte de pc goed op, maar de processor liep wel op ongeveer 1,35 GHz omdat de FSB nog op 100 MHz stond (voorheen zat er een Duron 1000 in).

Dus ik ging naar BIOS om de FSB op 132 te stellen. Dit was de snelste mogelijkheid, 133 en verder kan pas door een jumper weg te halen (waar ik later pas achter kwam).

Nadat ik de FSB op 132 had gezet, wilde de pc niet meer opstarten. Alle fans beginnen WEL te draaien. Normaal gesproken gaat de fan van de cpu dan direct langzamer draaien, maar dat doet hij nu dus niet.

Ik dacht dit even op te lossen met een BIOS reset, maar helaas. Dat lukt me dus niet. Ik heb inmiddels alles zo'n beetje geprobeerd en mijn ideeen zijn zo'n beetje op. De Duron 1000 start ook niet meer op. Er brand wel een lampje in het midden van het moederbord. Ik weet niet precies waar die voor is, maar geloof wel dat dat normaal is.

Wat ik heb geprobeerd? Nouja, heel veel BIOS resets, beide processoren geprobeerd, opstarten met en zonder FSB jumper (dus 100 en 133). Alle niet-noodzakelijke onderdelen eraf gehaald (vga, hdd etc.)

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 22:46
Je moet toch de bios reseten dmv de jumper om te zetten op het moederbord, terwijl de pc uit staat. Meestal de jumper het dicht bij de CMOS batterij. lukt dit niet kun je het volgende proberen.

haal de jumper even helemaal weg en start de pc op, maar zet hem binnen een paar seconden weer uit

werkt dit nog niet kun je de jumper omzetten en het systeem even aanzetten, en zet hem dan weer naar max 5 seconden uit.

werkt dit nog niet ben ik bang dat je met het moederbord/barebone terug naar de winkel zult moeten gaan.