Daar kom ik weer aan met m`n probleemlaptop de Acer Travelmate 8002Lmi. Na 4x RMA voor de bekende 800serie piep geeft nu de videokaart kuren. Ik weet niet of dit in CSL moet, zo ja dan ff verplaatsen svp.
Het gaat namelijk om een mobility9700, ook wel bekend als de ATI M11. Deze kaart is volgens mij gebaseerd op de radeon 9600 chip. Een volwaardige DX9.0 chip dus. Nu wou ik na een format weer eens gaan benchen met 3dmark05, echter deze meld dat de chip geen PS2.0 heeft en dus niet wordt ondersteunt
. Ik zie dan ook bij elke test "not supported" staan. Als ik vervolgens bij de details van m`n systeem ga kijken meld 3dmark vrolijk dat de Pixel Shader Version 2.0 is
. Ook de directX versie staat op 9.0C. Ik heb al eens eerder 3dmark05 gedraaid en toen werkte het dus wel. Ik heb 1.0 geprobeerd, 1.20 zowel pro als gratis.
Ik heb ook een programma dat pure directX 9 features van de kaart gebruikt om te kijken of hij OC stabiel is (gebruikt voor m`n 6800NU) deze draait de 9700 moeiteloos. (het heet rthdribl.exe, gevonden hier op GOT). Maar 3dmark05 doet het dus niet. Waar kan dit aan liggen? Ik gebruik de meegeleverde Acer drivers (Catalyst 4.2 volgens Rivatuner) dit is ook de nieuwste op de Acer site.
Als er meer specs nodig zijn dan deze dan hoor ik het wel
(ik heb geen Dothan maar een Banias dus geen 2 maar 1Mb cache, maar dat maakt niet veel uit voor dit probleem)
ik zie net dat ik !! heb gebruikt in de titel
, excuses hiervoor
Het gaat namelijk om een mobility9700, ook wel bekend als de ATI M11. Deze kaart is volgens mij gebaseerd op de radeon 9600 chip. Een volwaardige DX9.0 chip dus. Nu wou ik na een format weer eens gaan benchen met 3dmark05, echter deze meld dat de chip geen PS2.0 heeft en dus niet wordt ondersteunt
Ik heb ook een programma dat pure directX 9 features van de kaart gebruikt om te kijken of hij OC stabiel is (gebruikt voor m`n 6800NU) deze draait de 9700 moeiteloos. (het heet rthdribl.exe, gevonden hier op GOT). Maar 3dmark05 doet het dus niet. Waar kan dit aan liggen? Ik gebruik de meegeleverde Acer drivers (Catalyst 4.2 volgens Rivatuner) dit is ook de nieuwste op de Acer site.
Als er meer specs nodig zijn dan deze dan hoor ik het wel
ik zie net dat ik !! heb gebruikt in de titel
[ Voor 4% gewijzigd door -ErikE- op 10-04-2005 17:23 ]