3dmark05 niet ondersteund door een 9700mobility!!

Pagina: 1
Acties:

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Daar kom ik weer aan met m`n probleemlaptop de Acer Travelmate 8002Lmi. Na 4x RMA voor de bekende 800serie piep geeft nu de videokaart kuren. Ik weet niet of dit in CSL moet, zo ja dan ff verplaatsen svp.

Het gaat namelijk om een mobility9700, ook wel bekend als de ATI M11. Deze kaart is volgens mij gebaseerd op de radeon 9600 chip. Een volwaardige DX9.0 chip dus. Nu wou ik na een format weer eens gaan benchen met 3dmark05, echter deze meld dat de chip geen PS2.0 heeft en dus niet wordt ondersteunt :? . Ik zie dan ook bij elke test "not supported" staan. Als ik vervolgens bij de details van m`n systeem ga kijken meld 3dmark vrolijk dat de Pixel Shader Version 2.0 is 8)7 . Ook de directX versie staat op 9.0C. Ik heb al eens eerder 3dmark05 gedraaid en toen werkte het dus wel. Ik heb 1.0 geprobeerd, 1.20 zowel pro als gratis.

Ik heb ook een programma dat pure directX 9 features van de kaart gebruikt om te kijken of hij OC stabiel is (gebruikt voor m`n 6800NU) deze draait de 9700 moeiteloos. (het heet rthdribl.exe, gevonden hier op GOT). Maar 3dmark05 doet het dus niet. Waar kan dit aan liggen? Ik gebruik de meegeleverde Acer drivers (Catalyst 4.2 volgens Rivatuner) dit is ook de nieuwste op de Acer site.

Als er meer specs nodig zijn dan deze dan hoor ik het wel :) (ik heb geen Dothan maar een Banias dus geen 2 maar 1Mb cache, maar dat maakt niet veel uit voor dit probleem)

ik zie net dat ik !! heb gebruikt in de titel |:( , excuses hiervoor :D

[ Voor 4% gewijzigd door -ErikE- op 10-04-2005 17:23 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Heb je 3dMark 05 ooit aan de praat gehad op je laptop met de acer drivers?
Het moet iig werken, dat heb je zelf ook al goed geraden en als je in het 3dmark 05 topic kijkt, zie je ook dat mensen met een mobility 9700 een score krijgen. Bovendien is, zoals je zelf al zegt, je 9700 100% directX 9 compatible.
Probeer eens andere drivers ipv de acer drivers, bijv. de Omega drivers. De catalyst drivers werken officieel niet, maar hiervoor is wel een programmaatje te vinden. Volgens mij heette die Patjes ati tool oid.

• -ErikE-
Ik heb het inderdaad al eens aan de praat gehad met dezelfde instellingen (recovery cd). Maar nu doet hij het met geen enkele driver. Ook niet met de nieuwste Omega drivers :'( . Hij blijft beweren dat pixel shader 2.0 niet aanwezig is, terwijl die bij de systeem eigenschappen IN 3DMARK ZELF wel staan aangegeven :? . Magoe, zonder 3Dmark is ook te leven, of mijn kaartje moet echt defect zijn. Ik heb Aquamark gedraait en daar haal ik 22,057 punten. (GPU 2,571 CPU 7,779) dat is wel redelijk dus met de DX 9.0 zal het ook wel goed zitten. Ik houd het op een bug in 3Dmark. Als niemand verder iets weet dan mag dit wat mij betreft wel weer dicht, want dit is wel weer een exotisch probleem...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:57

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je ook de laatste drivers van ATi zelf geprobeerd?

Rail Away!

• -ErikE-
zoals Anton121 ook al aangeeft werken de 'gewone' ATI catalyst drivers niet op een mobility (laptop) kaart. Je moet je drivers bij de fabrikant downloaden, in mijn geval dus Acer. Ik heb deze drivers zowel als de Omega drivers beide geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door -ErikE- op 11-04-2005 19:55 ]

Verwijderd

dat bij systeemeigenschappen bij 3dmark ZELF, dat is niet van 3dmark, dat is van creative.

Ik zou het probleem niet weten, maar welke drivers heb je geprobeerd

• -ErikE-
Die systeemeigenschappen staan onder het kopje waar je systeem kort is weergegeven, je wordt daar behoorlijk geSPAMt door Futuremark en 3Dmark overal, dus hoe jij bij Creative komt weet ik niet :)

Ik heb de Acer drivers versie 6.14.10.6422

en Omega Driver versie 2.6.12 (gebaseerd op Catalyst 5.2)

EDIT 1: ik heb het nu werkend gekregen door een of andere register hack te doen icm. De Omega drivers. Ik heb nu 3dmark gedraaid. een score van 552 punten. Dit vind ik veel te laag voor een 9700mobility icm P-M 1,5Ghz Ik heb een FX5500 icm A-XP2200+ een score van 302 zien halen. Toch stuk?? er zijn geen artifacts of wat dan ook te zien.

EDIT 2: Well chalk me up for the lowscore. Een dikke lowscore met deze kaart op een schoon systeem :?

[ Voor 45% gewijzigd door -ErikE- op 11-04-2005 20:34 ]

• AntonH
Probeer dit eens Patjes ATI Mobility tool. Misschien werkt het dan wel.

Ow, kzie ook net dat je het al aan de praat hebt gekregen. Maar die score van 552 klopt wel ongeveer, d8 ik. Voor de scores die een mobility 9700 haalt, moet je maar ff kijken in het Grote 3dmark05 topic.

EDIT:
3dMark 05 topic deel 4

Hmmm... je score is idd een beetje laag. Op welke instellingen heb je getest?

[ Voor 25% gewijzigd door AntonH op 11-04-2005 20:52 ]

• -ErikE-
Dat heb ik dus gedaan en ik heb een dikke lowscore op een kaal systeem :?

Verwijderd

creative heeft voor de programmatje gezorgt voor de systeemdetect, misschien eerst zoekn voordat je zoiets zegt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 20:51 ]

• -ErikE-
@ pookieguy, bedankt voor de uitleg. Het was niet bedoeld om je aan te vallen ofzo :? `t was alleen zo dat als ik met een videokaart zit die het niet doet, ik niet ga zoeken naar wie het script heeft geschreven voor een identifier tool ;)

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 22:26
p43000 schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:02:EDIT 1: ik heb het nu werkend gekregen door een of andere register hack te doen icm. De Omega drivers. Ik heb nu 3dmark gedraaid. een score van 552 punten. Dit vind ik veel te laag voor een 9700mobility icm P-M 1,5Ghz Ik heb een FX5500 icm A-XP2200+ een score van 302 zien halen. Toch stuk?? er zijn geen artifacts of wat dan ook te zien.
Ik neem aan dat je Acer 64 MB videogeheugen heeft? 3Dmark05 heeft 128 MB als minimumeis. Staat ook op de Futuremark site dat minder geheugen tot 'aparte' resultaten kan leiden.

Verwijderd

Denk niet dat het daar aan ligt, ik heb hier een mobilty 9600 64mb, en haal 932 puntjes. Misschien kun je nog kijken of je de texture en mipmap voorkeuren van je videokaart wel op performance hebt gezet.. dat scheelt namelijk aanzienlijk.

• -ErikE-
Ik heb nu de mipmap en texture settings op "hoge performance" gezet. Dit had tot effect dat 3Dmark er echt niet uit zag. Maar ik had wel 50 puntjes winst :X . nu heb ik 600 3Dmarks. Wat ik niet echt denderend vind :/

• AntonH
Je hebt vast de nieuwste chipset drivers van Acer al geïnstalleerd. Zo niet, doe dat dan eens. Je weet maar nooit ;).

Verwijderd

De mobility 9600/9700 hebben ook problemen met overlay (b.v. DVD weergave), wat je kan oplossen door terug te grijpen naar de oudere versie van de Omega drivers (2.5.44).

Ik heb die hier ook op de laptop geïnstalleerd (Asus A4700K), en heb sindsdien geen problemen meer met DVD's; 3DMark loopt er ook op.
Pagina: 1