[Xbox/PC] Jade Empire

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~daniel84/Images/Got/je1.jpg
Game Info
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Publisher: Microsoft Game Studios
Developer: BioWare Corp.
Format: Xbox
Game Type: Single player action RPG
Release Date US: 12 April 2005
Release Date NL: 22 April 2005

In the ancient, mysterious world of Jade Empire, train under your master’s watchful eye and learn powerful martial arts and mystical powers.

Travel across the world, from the harsh mountains of the Land of Howling Spirits to the lush gardens of the Imperial City. Face powerful human and supernatural foes. Learn exotic and magical martial arts. Discover the darkest secrets of the world.

Only by mastering the greatest fighting styles and defeating the most powerful enemies will you earn your place as a master of martial arts in the world of Jade Empire.
Features
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

• Epic story set in the world of mythical China: Step into a deep, rich story in the tradition of BioWare-developed Star Wars®: Knights of the Old Republic™. Sinister events upset the peaceful harmony of an isolated martial arts school and draw you into a story that unfolds with drama, action, and adventure. Confront lawless bandits, evil magicians, demonic incarnations, and other foul villains that protect the Jade Empire’s darkest secrets. Stare in awe at the sweeping views of the lush environments, sheer vertical drops, and overpowering scale that provide the visual backdrop to the story.

• The chance to be a martial arts master: Using the knowledge gained in crafting multiple story-based roleplaying games, BioWare sends the player on a journey of epic proportions. Choose a character with a unique appearance, a custom voice set, and a powerful combination of ability scores and fighting styles. Choose to act for good or evil, and lead with an iron fist or a velvet glove. Your decisions will affect your reputation—a reputation that precedes you throughout the land, changing the course of interaction with other characters and followers. Take the role of a master of martial arts, build and develop a fortress, regale the populace with tales of bravery and honor, and recruit followers to your cause in an interactive, living world. (Meer over Characters)

• Innovative fighting system: Master fighting styles and mystical powers in a tale that matches the tempo and fury found in Hong Kong cinema favorites like Crouching Tiger, Hidden Dragon and the Bruce Lee classics. As you journey through Jade Empire, you can upgrade your combat style or learn entirely new styles to tailor a character for his specific gameplay preferences. Select from over 20 different fighting styles, each with its own unique moves, speed, power, and form, ranging from punches and kicks to weapon strikes, mystical powers, and even transformations into supernatural monsters! (Meer over het Fighting System)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Was nog geen topic te vinden van dit spel dus heb ik er maar één gemaakt. Niet de grootste en mooiste maar het belangrijkste staat erin ;)

Zelf kijk ik al een tijdje uit naar Jade Empire. De oosterse stijl spreekt mij wel aan en het vechtsysteem lijkt ook mooi uit te pakken. Na wat ingame filmpjes gezien te hebben wil ik hem helemaal graag spelen. De eerste (online) review is door IGN gedaan en die hadden maar liefst een 9.9 over voor JE (Link). De OXM gaf een 9.4

Afbeeldingslocatie: http://media.gamestats.com/gg/image/object/574/574497/jadeempire_xboxboxboxart_160w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IGN vind ik nou niet de meest betrouwbara review site. Geef mij maar Gamespot.

Anyway, ik ga de game eens in de gaten houden, kijken of het iets is wat in mijn straatje past. Maar als een game onvoorstelbaar goed is kan ik me er al snel mee vermaken (Resident Evil 4 :9~ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Een 9.9? Hoezo omgekocht? Dat zie je echt niet hoor, neuh. Het beste is om de wat kleinere sites af te gaan (die bijv. niet gesponsord worden :P) en kijken wat hun er van vinden :)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:03:
IGN vind ik nou niet de meest betrouwbara review site. Geef mij maar Gamespot.

Anyway, ik ga de game eens in de gaten houden, kijken of het iets is wat in mijn straatje past. Maar als een game onvoorstelbaar goed is kan ik me er al snel mee vermaken (Resident Evil 4 :9~ ).
Hier eerder andersom, gamespot komt bij mij altijd een beetje veronica magazine nivo achtig over. ook geven ze soms echt belachelijk lage cijfers. en dat vind ik niet kunnen, sommige spellen verdienen nou eenmaal een 9.9 of een 10 zelfs. gamespot geeft dit soort spellen een 8.5 ofzo. dat vind ik niet kunnen :)

Ben blij met de review van ign (9.9) maar toch haal ik em niet, soort boycot omdat ze zo stom eigenwijs zijn om er geen breedbeeld in te bouwen |:( )
Een 9.9? Hoezo omgekocht? Dat zie je echt niet hoor, neuh. Het beste is om de wat kleinere sites af te gaan (die bijv. niet gesponsord worden :P) en kijken wat hun er van vinden :)
Tuuuurlijk, het is allemaal één groot complot :O mag een game niet goed zijn? kotor van dezelfde makers kreeg een 9.5 (en dat verdiende hij) dus het is logisch dat een nieuw spel daar overheen gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Collaborator op 10-04-2005 18:24 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Blade_V schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:18:
Dat IGN makkelijk omgaat met de eindcijfers weten we allemaal allang. Het was niet zo dat ik wou aangeven hoe geweldig IGN was met hun cijfer maar je kunt toch wel vaststellen dat als al 1 site een 9.9 geef (wat wat mij betreft zoiezo al te hoog is) en een blad (dan wel de officiele xbox mag, maargoed) een 9.4 dat het wel een goed spel moet zijn. En daarbij is hij gemaakt door BioWare ;)

Gewoon afwachten totdat er idd wat meer reviews zijn (die morgen wel zullen komen) en dat we hem zelf kunnen spelen. Laten we er iig geen IGN Discussie topic van maken :)

Edit: Game Informer (het blad) heeft trouwens een 9.5 gegeven. Een aantal redelijk nieuwe screenshots zijn hier te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door aftermath op 10-04-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Gamespy heeft ook hun review online:

http://xbox.gamespy.com/xbox/jade-empire/602937p1.html

De score is een 5/5
Pros

Gorgeous visuals; tons of styles to learn; entertaining combat system; great story; good/evil mechanic has been greatly improved; surprising amount of replay value.

Cons

Some framerate and camera issues during combat; voiceovers can be a bit cheesy at times.
Edit: Nog een nieuwe review. Ditmaal console gold en die geeft het spel 98%

http://www.consolegold.com/Reviews/review/375.html
Pros
• Storyline is beyond compare
• Graphics are richly detailed
• Framerate is rock-solid
• Music is fitting and non-obtrusive
• Load times are minimized
• Wuxia elements are perfect
• Combat / RPG mix is well balanced
• Minigames are a great distraction
• 25 hours to play through once
• Far too much to mention

Cons
• Occasionally confused camera

As a martial artist I can’t express how much I’m enjoying this game. The styles are spot-on, the conversation is professional quality, the graphics are fantastic, and the storyline is everything you could hope for. Jade Empire has been in development for several years and it shows. While some games simply turn into a shell of its initial concept after such a long development cycle, but Jade Empire has instead realized its potential and is easily one of the best Bioware games to date.

Mark my words, Jade Empire will be standing on the Game of the Year podium for RPG titles, if not overall Game of the Year.
Wat nieuwe filmpjes kun je overigens hier vinden.

[ Voor 61% gewijzigd door aftermath op 11-04-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit spel lijkt me inderdaad erg vet, alleen jammer dat het niet op de pc uitkomt :'( maarja wordt maar bij een vriend spelen dan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
De meeste reviews staan nu online. Hier nog een aantal voor de lliefhebbers:

TeamXbox (9.7)

http://reviews.teamxbox.com/xbox/925/Jade-Empire/p1/
Despite all the hype of prior Xbox RPGs, Jade Empire is the real deal. The key ingredient is its mesmerizing story that complements the outstanding overall art direction. Even the action-oriented gamer should find plenty to like with the game’s real-time combat system, but will it be enough to draw in the mainstream gamer? Hardcore RPG fans will love the branching plot lines and customizations, but may hunger for some added depth. BioWare strived to make Jade Empire their best game yet. Mission accomplished.
Gamespot (8.4)

http://www.gamespot.com/xbox/rpg/jadeempire/index.html
In short, if the setting of Jade Empire appeals to you, along with the promise of a good storyline and some open-ended role playing, then you'll be more than satisfied with BioWare's latest game.
Gamesdomain (10)

http://gamesdomain.yahoo.com/xbox/jade_empire/review/96345
It's not every day that a genre is reinvented, and it's certainly not every day that a game with this much creative energy crosses our desks. Enthralling and beautiful, Jade Empire melds adrenaline-inducing combat with a compelling RPG structure perfectly. Here's an RPG that anyone can enjoy -- Jade Empire is sheer pleasure.

Pros:
Brilliant combat system; Sumptuous presentation; Great cast; Original setting and style; Altogether inspired

Cons:
None. Really.
Gamezone (9.8)

http://xbox.gamezone.com/gzreviews/r22863.htm
Jade Empire is one of, if not the best RPG games ever to grace the XBox or any current generation console.
Gamerfeed (4.5/5)

http://microsoft.gamerfeed.com/gf/reviews/718/
Fans of Star Wars: Knights of the Old Republic who thought the sequel needed something more will be happy to know that Jade Empire is everything KOTOR II was missing, and then some. Set in an ancient Chinese time period, Jade takes everything you know and love about KOTOR and runs with it. The game is not perfect, but the intricate leveling system, deep storyline, and flashy, blood-shedding techniques should please Xbox owners looking for a solid RPG.

+ Deep, interesting story
+ Intricate, but easy to understand leveling up system
+ In-depth, but beginner-friendly combat system
+ Choose between good and evil
+ Flashy and satisfying attack techniques
+ Multiple character types to choose from at the start
+ Mini-games are a nice extra
- Graphics are slightly lacking in some areas
- Control is a bit too loose at times

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Om de reviews in de gaten te houden: :)

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/918890.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik ben zeker benieuwd naar Jade Empire, reviews zeggen uiteindelijk niet al te veel, die gasten geven Tekken of GTA toch ook allemaal 9 of hoger: vind ik zelf bagger games. Je moet er maar net van houden.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:35:
Ik ben zeker benieuwd naar Jade Empire, reviews zeggen uiteindelijk niet al te veel, die gasten geven Tekken of GTA toch ook allemaal 9 of hoger: vind ik zelf bagger games. Je moet er maar net van houden.
absoluut, ik houd zelf ook niet van fighters dus een 9 voor tekken doet me weinig. Maar ik ga deze game zeker in de gaten houden. En vooral reviews die geen 9 of hoger geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 16:51
Ook al vind ji een spel bout het kan nog steeds goed zijn imo. Anyways ik ga dit spel gewoon meteen aanschaffen want bioware + rpg = vet.
Trouwens hier staat nog wat meer info: http://www.xbw.nl/game/668

ps blade sinds wanneer heb jij een xbox?

[ Voor 10% gewijzigd door cybermans op 15-04-2005 11:56 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

kijk dit zijn dus de games waar ik een xbox voor heb gekocht, bijna alle games van bioware zijn vet maar als ik de filmpjes bekijk is dit helemaal om te kwijlen
ik ga snel ff de reviews lezen _/-\o_

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hij is binnen. Mening na 15 min spelen: ziet er goed uit en de battles zijn leuk. Wel veel gelul (verhaallijn lijkt goed maar nogal veel ineens), hoop dat dat wat minder gaat worden.

edit:

Heb nu al een tijdje gespeeld en ben zeer over dit spel te spreken. Verhaallijn is goed en meeslepend, de graphics en cgi zijn echt heel mooi, leuke mini games, en het rpg deel is ook goed uitgewerkt.

Maar het lijkt net Star Wars KotOR in een Martial Arts jasje :) Controls en menu's zijn duidelijk op KotOR gebaseerd (tot aan de light/dark side punten toe). Op zich vind ik dat prima, maar wat ik minder vind is dat er (weer) geen 'spawn points' zijn waar je veel kan levellen (althans ben ze nog niet tegen gekomen) zoals bij andere RPG's. Dit was ook bij KotOR niet het geval, als je iets/iemand gekild had kwam ie ook nooit meer terug.

Dat wordt een latertje vannacht :P

[ Voor 82% gewijzigd door Mike Jarod op 16-04-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reken er maar niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Mike Jarod schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:39:
Hij is binnen. Mening na 15 min spelen: ziet er goed uit en de battles zijn leuk. Wel veel gelul (verhaallijn lijkt goed maar nogal veel ineens), hoop dat dat wat minder gaat worden.

edit:

Heb nu al een tijdje gespeeld en ben zeer over dit spel te spreken. Verhaallijn is goed en meeslepend, de graphics en cgi zijn echt heel mooi, leuke mini games, en het rpg deel is ook goed uitgewerkt.

Maar het lijkt net Star Wars KotOR in een Martial Arts jasje :) Controls en menu's zijn duidelijk op KotOR gebaseerd (tot aan de light/dark side punten toe). Op zich vind ik dat prima, maar wat ik minder vind is dat er (weer) geen 'spawn points' zijn waar je veel kan levellen (althans ben ze nog niet tegen gekomen) zoals bij andere RPG's. Dit was ook bij KotOR niet het geval, als je iets/iemand gekild had kwam ie ook nooit meer terug.

Dat wordt een latertje vannacht :P
Verhaallijn wordt niet minder :P maar hoort er gewoon bij, je hebt zo te horen ook kotor gespeeld dus dan weet je een beetje wat je kan verwachten, ik vind dat juis wel mooi.
En die spawnpoints... is natuurlijk niet zo raar, dan zou de hele balans van het spel weg zijn..
Want je hebt dan altijd mensen die ergens 3 uur gaan zitten wachten bij zo'n spawnpoint om even te levelen, hier kan dat niet omdat je bv bij bepaalde levels een bepaalde kracht krijgt die je voor het verhaal nodig hebt, als je die dus eerder zou kunnen krijgen klopt het verhaal niet meer.
En als je het alleen maar doet om de controls beter onder de knie te krijgen kun je dat natuurlijk doen door veel te trainen tegen je medestudenten bij die mountain gozer.

Ik ben nu een uurtje of 5 bezig, zit in chapter 2 en vind het echt een geweldig spel, verhaallijn is goed, martial arts zijn zoiezo al vet en de karakters zitten goed in elkaar.
Ben nu met die ''chick in dat veels te korte rokje om comfortabel mee te vechten'' bezig, probeer nu alles netjes te doen, als ik hem uit heb misschien nog een x opnieuw doen met het 7e karakter dat je krijgt met die bonus disk en dan alles evil >:)
Tot nu toe zeker een aanrader :) maar vondt je KOTOR niks blijf dan hier ook maar vanaf B)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
En weer een beetje info :P

Volgens m'n save game ben ik nu zo'n 15 uur bezig (op het gemakje). Chapter 3, character zit op level 14. Heb 9 van de 12 te behalen 'followers'. Net een fighting tournament achter de rug die best wel vet was. Die chapters zijn best wel pittig groot, af en toe verlies je bijna het overzicht wat waar zit op de map(s). Tip voor beginners: zet de difficulty niet op easy, dan is het vechten echt té simpel als je het door hebt.

Ik snap volgens mij dat vechtsysteem nog niet zo goed. Als ik het goed begrijp kan je speciale dingen doen als je op een bepaalde manier tussen 'styles' schakelt :? Harmonic Combo :? Daar bak ik helemaal niets van. Vind het wel irri dat je veel meer styles erbij krijgt dan dat je level-up't (daarmee kan je de styles verbeteren). Ik zit dus nu met 4 sterke styles (die je het eerst kreeg) en 9 anderen die nog standaard zijn. Hoop wel dat je genoeg levels up krijgt om het grootste deel van de styles te masteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Plop uitgespeeld :). 23 uur ofzo. En dan nog op het gemak. Leuk spel, zeer mee vermaakt. Soms ook wat irriterende zaken (camera position). Verhaallijn was wel te verwachten.

Lol een 9.9 op ign. Wat een drollen. Maximaal een 8.5 imo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik heb het gisteren gespeeld en ik moet zeggen dat het er wel heen gelikt uitziet. Ik was eerst bang toen ik las dat hij op de SW-KOR engine liep dat de gevechten turn-based waren maar dat zit wel beter in elkaar. Af en toe de zitten de knoppen wel vaag in elkaar maar dat komt nog wel. :)

Vanavond maar weer eens wat tijd en liefde aan besteden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Leuk spel. Vind alleen dat het rpg element wel heel erg gedowntuned is. Van echt items zoals bij een conventionele rpg is geen sprake. Erg jammer imo. Vind het meer een action adventure waarbij veel aandacht is besteed aan conversaties dan een "echte" rpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
OMG net uitgespeeld.. 26uur en 572 dode tegenstanders later :D
Wat een verhaal! _/-\o_ Geweldig spel!
Jammer dat't uit is :)

spoiler:
Ook jammer dat sommige bazen beetje te simpel zijn. Master Li helemaal op't einde ging er namelijk zowat aan zonder zelf een schrammetje te hebben. Die fight in de arena waar je een sterke tegenstander of 10 na elkaar moet afmaken voor je de ravishar (of hoe noemt ie alweer?) moet afmaken was b.v. VEEL zwaarder.
Maja.. die verhaallijn maakt het spel gewoon fantastisch.

[ Voor 71% gewijzigd door Fuelke op 19-04-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Alabama_man schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:04:
Leuk spel. Vind alleen dat het rpg element wel heel erg gedowntuned is. Van echt items zoals bij een conventionele rpg is geen sprake. Erg jammer imo. Vind het meer een action adventure waarbij veel aandacht is besteed aan conversaties dan een "echte" rpg.
mja had ik ook. De wapens zijn ook styles en dat vind ik toch wel een beetje jammer. Ook alleen maar de stats body, spirit en mind vind ik weinig. Verder ook geen equip op de gems na.

Verhaal was wel ok, maar die zag ik al aankomen :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel al gepre-orderd, ik hoop hem dus eind van de week te krijgen... Lijkt me echt een superspel, hier had ik vorig jaar mijn xbox voor aangeschaft... Kan niet wachten tot ik hem kan spelen... NVN was al supergoed en dit spel spreekt me nog meer aan dan NVN of KOTOR, die allebei al heel goed waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

LET FF OP DE SPOILERS, ben nog niet klaar met het spel en einde ken ik nu dus al.. heeeeeel fijn..

Quote de spoiler dan niet ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Fuelke op 19-04-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 10:34
Heb het net even gespeeld en het deed me denken aan een soort mengsel van Fable en Star Wars Knights of The Old Republic, dus echt een superspel. Het combat systeem dat realtime is is even wennen, ben nu bij die boot met dat canon (best lastig zonder chi).
Oh ja nog bedankt voor de spoiler hierboven die nog eens benadrukt wordt door degene die erop reageert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

intuliegend schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:15:
[...]

hmmmm weet je wat ik jammer vind? dat je hier een beetje gaat zitten blaten dat de balbla t00t t00t
LET FF OP DE SPOILERS, ben nog niet klaar met het spel en einde ken ik nu dus al.. heeeeeel fijn..
Idd niet handig. Goed idee om in TS te laten zetten dat spoilers verplicht zijn :)

En ook niet handig om het zelf ook nog eens aan te halen.

Dus intuliegend, haal het dan ook even uit jouw post :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tripp op 19-04-2005 19:46 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Calvin&Hobbes schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:07:
Heb het net even gespeeld en het is deed me denken aan een soort mengsel van Fable en Star Wars Knights of The old republic, dus echt een superspel. Het combat systeem dat realtime is is even wennen, ben nu bij die boot met dat canon (best lastig zonder chi).
Oh ja nog bedankt voor de spoiler hierboven die nog eens benadrukt wordt degene die erop reageert!
Als je mijn post hebt gelezen heb je die daarboven ook gelezen, zeker aangezien dit topic pas net 20 posts heeft, en als ik niks had gezegt was er misschien nog meer naar boven gekomen.
Als degene die het heeft gepost er even een zwart balkje overheen zet hebben iig de volgende er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
intuliegend schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:15:
[...]

Scuseer.. effe niet bij stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Dit spel is zo leuk dat je niet kunt stoppen met spelen, heb nu storm dragon legendary strike en dragon sword (ben trouwens Open Palm) maar wat voor harmonic combo's kan je er eigenlijk mee want ik loop nu zwaar te teren op mijn Dragon Sword maar er zijn vast coolere moves!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
TheEvilCuber schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:23:
[...]

Hier eerder andersom, gamespot komt bij mij altijd een beetje veronica magazine nivo achtig over. ook geven ze soms echt belachelijk lage cijfers. en dat vind ik niet kunnen, sommige spellen verdienen nou eenmaal een 9.9 of een 10 zelfs. gamespot geeft dit soort spellen een 8.5 ofzo. dat vind ik niet kunnen :)

Ben blij met de review van ign (9.9) maar toch haal ik em niet, soort boycot omdat ze zo stom eigenwijs zijn om er geen breedbeeld in te bouwen |:( )
Dat is dus grote onzin. Geen enkel spel verdient een zo hoog punt. Dat zou betekenen dat het spel (bijna) perfect is, en dat er dus nooit meer andere spellen gemaakt hoeven te worden. Beter nadenken over welk punt een spel 'verdient'!

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

ChromeBallz schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:40:
[...]

Dat is dus grote onzin. Geen enkel spel verdient een zo hoog punt. Dat zou betekenen dat het spel (bijna) perfect is, en dat er dus nooit meer andere spellen gemaakt hoeven te worden. Beter nadenken over welk punt een spel 'verdient'!
Een 10 betekent niet dat het spel perfect is!, wel dat het het beste spel is op dit moment en in dit genre.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Heb 'm nu voor de 2e keer uitgespeeld, deze keer in iets meer dan 10 uur. Ik vind het een heel mooi spel met flinke diepgang met een pakkend battle system, maar de karakters en het rpg deel hadden imo beter uitgewerkt kunnen worden. Het grootste deel van de styles kan je gewoon niet masteren, daar krijg je simpelweg niet genoeg xp voor.

De hoge cijfers die het spel krijgt bij de diverse review sites ben ik het niet mee eens. Het is gewoon een goed spel, maar meer dan een 8 vind ik het niet waard.

Ik hoop dat Bioware deze engine + diepgang zal gebruiken in een nieuwe Star Wars KotOR, mocht die er ooit komen. Dat zou gaaf zijn.

spoiler:
Heb nu 3 eindes gezien. De 'evil' side heeft er iig 2. Vind het ook wel gaaf dat als je 'evil' bent dat je je maatjes op een gegeven moment mag slachten >:) en de Death's Hand kan krijgen.

Ik had alleen nog een 'vraagteken' links naast Death's hand in het character screen. Heeft iemand dat karakter al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Woei net uitgespeeld, in 20h (das 2x zo lang als Fable), op een gegeven wil je niet meer stoppen!
Echt een super spel _/-\o_ , speelt weg als een film, alleen wel veel text/geblaat, ik geef het een 9/10 !

spoiler:
Volgens mij klonk die engelsman in de scholar garden als John Cleese! Wel humor dat tijdens het laatste gevecht geheel in Matrix stijl het stof wordt afgeschud! _/-\o_ , alleen jammer dat hij zo makkelijk te verslaan was op Master (vooral als je kan veranderen in zo'n grote Stone Gollem die is echt veels te sterk) zal het spel opnieuw spelen maar dan Closed Fist way (niet perse evil) en op een hogere moeilijkheidsgraad

[ Voor 27% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 24-04-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 16:51
Heb maar gelijk de limited edition gescoord.
Die bonus disc bevat het vogende
  • Making of
  • extra char en fightstyle
  • Demo van Forzzzzzaaaaaaaa
  • Demo van MechDingus 2
Die making of stelt dus echt geen ene reet voor en om eerlijk te zijn kan je beter gewoon ff de versie van iemand anders ff lezen want zoveel is het niet extra die limited edition.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:38
Zo, na 19 uur en 14 minuten heb ik het spel ook uitgespeeld en ik moet zeggen, dit spel is fantastisch gewoon! _/-\o_

Het verhaal vondt ik echt heel erg goed, alhoewel je die zelf kunt bepalen ( >:) ) en vooral de hele oosterse setting is heel erg mooi uitgewerkt.
De Graphics zagen er goed uit en zijn vergelijkbaar met die van ''Fable''.
Over de Gameplay heb ik niets, maar dan ook niets te klagen.
Het is een ''RPG" en dat is heel erg goed te merken, keuzes die gemaakt worden door jou zullen jou, de verhaal-lijn, maar ook leden van jouw ''Party'' beïnvloeden.
Tijdens het spel zul je dus te maken krijgen met bepaalde keuzes die je moet maken, zo kun je bijvoorbeeld kiezen om de weg van de ''Open Palm'' (Het Goede) of ''Closed Fist'' (Het Kwade) te volgen. Welke weg je kiest is helemaal aan jou :*)

spoiler:
Zo heb ik (zoals ik in vele RPG's kies) de weg van de ''Closed Fist'' (Het Kwade) gekozen >:) .
Deze keuze heeft mijn lot zeer zeker beïnvloed, want nu ben ik heerser van het ''Jade Empire'' en is de meerderheid van mijn, Party + een Godin en het Kwade zelf, vermoord......door mij })

Ik heb veel plezier beleefd aan dit spel en was zelfs een beetje teleurgesteld toen ik de Credits over het beeld zag lopen :/ , maar wie weet heeft BioWare nog plannen voor een soort gelijk spel, ik hoop het :p

[ Voor 28% gewijzigd door Yonix op 05-05-2005 23:15 . Reden: Ik las hem nog eens door en heb wat veranderd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-08 12:59
Heb het spel een week geleden gekocht met mijn xbox maar het heeft me nog niet helemaal gegrepen misschien dat ik er eerst wat verder mee moet zijn maar tot nu toe vind ik het nog maar basic :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
Intussen is het spel er ook voor de PC, binnenkort maar eens uitproberen :)

http://www.gamer.nl/doc/37371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 19:15

odan

The dark side is within all!

net even een half uurtje gespeeld en het is leuk op de pc. weet niet hoe het in vergelijking is met de xbox want die heb ik nooit gespeeld. maar ik denk dat het wel weer een mooi spel is voor de pc.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
odan schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:21:
net even een half uurtje gespeeld en het is leuk op de pc. weet niet hoe het in vergelijking is met de xbox want die heb ik nooit gespeeld. maar ik denk dat het wel weer een mooi spel is voor de pc.
Woei eindelijk hij's op de pc! woohooo
Een rpg met dikke martial arts lijkt me erg erg lekker, zo ff langs de winkel :)

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:40
Krijg hem als het goed is vandaag binnen. Zal vanavond mijn eerste bevindingen posten :) .

[ Voor 16% gewijzigd door JanW op 08-03-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

ik heb hem ondertussen al 1 keer uitgespeeld. en hij was wel leuk. alleen erg kort voor een rpg. iets meer als 20 en dan had ik ook nog maar 1 sidequest gemist.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:40
Nou, ben ermee begonnen en het bevalt me wel redelijk. 1ste game gestart met een dikke logge vechtersbaas, maar die kon me niet echt bekoren. Daarna gekozen voor het snellere maar fysiek zwakkere character en die bevalt me uitstekend tot nog toe. Heb Gao "the Lesser" al voor de 2de keer verslagen nu en ben nu op weg door de imperial city (tenminste, dacht dat hij zo heette).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:09
----foutje----

sorry

[ Voor 93% gewijzigd door Mutatie op 21-03-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Jan Willems schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:41:
Nou, ben ermee begonnen en het bevalt me wel redelijk. 1ste game gestart met een dikke logge vechtersbaas, maar die kon me niet echt bekoren. Daarna gekozen voor het snellere maar fysiek zwakkere character en die bevalt me uitstekend tot nog toe. Heb Gao "the Lesser" al voor de 2de keer verslagen nu en ben nu op weg door de imperial city (tenminste, dacht dat hij zo heette).
Redelijk? Dit spel is waaaanzinnig als je al die bugs niet meetelt, ik zit constant met crashes en corrupte save bestanden.. kan ik alles weer overnieuw te doen :)

Ik zie ook een hoop van die crash topics op het jade forum.. best jammer :(
odan schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:06:
hmm ik heb geen crash meegemaakt, maar goed ik heb kotor2 ook op deze laptop gespeeld en daarmee had ik ook geen enkele crash.
Maar ik draai met Vista 64, en een directx10 kaart, ik neem aan dat het daar door komt.
Kotor was ook retestabiel en (leuk!:)) op me vorige pc

[ Voor 20% gewijzigd door motormuus op 21-03-2007 23:06 ]

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 00:09

MrDrako

nep ict'er

Het is idd een superspel, voelde allemaal een beetje aan als Advent rising, dat spel was ook super vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

hmm ik heb geen crash meegemaakt, maar goed ik heb kotor2 ook op deze laptop gespeeld en daarmee had ik ook geen enkele crash.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb gister Jade Empire uit de bargain bin gevist .. en het lijkt toch wel een erg fraai spel. Alleen heb ik een probleem dat de DVD erg slecht te lezen is in mijn Samsung DVD+RW (bij andere disks geen last van).. maar voornamelijk heb ik een probleem met het geluid. Ik heb toch erg veel last van (hard) gekraak, gebrom en andere storingen tijdens het spelen.

Bij andere games heb ik daar totaal geen last van - maar ik zal toch es DX9C overnieuw installeren en kijken of het helpt.

Zijn er nog meer mensen met geluidsproblemen i.c.m. met een SB Live! kaartje?

Specs:

P4 2.8Ghz HT, 3 GB RAM, X1950Pro 512MB, SB Live!, XP Pro 32bits.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1