Rebuilding knowledge database
Er zijn een aantal pakketten die speciaal gemaakt zijn voor het webserven van stambomen. Ik gebruik zelf PHPgedview. Vanuit Aldfaer is dat een .ged exporteren en dat in PHPgedview importeren.
Maar er zijn er nog veel meer. Daar is vast wel wat van te vinden op Google.
Maar er zijn er nog veel meer. Daar is vast wel wat van te vinden op Google.
Signatures zijn voor boomers.
Ik vind gedView er wel goed uitzien, dus die heb ik gekozen. Het probleem is echter dat de installatie me niet lukt. Ondanks dat ik zowel de quick als long installation al vaak heb doorgenomen.
Ik krijg al vanaf het begin de foutmelding "Fout! Kan niet schrijven naar GEDCOM-configuratiebestand.
Terwijl ik alle bestanden waar het woord gedcom ook maar in voorkomt op 777 heb gezet.
Enfin, toch de eerste pagina ingevuld, gekozen voor MySQL, database aangemaakt, maar als ik de waarden op laat slaan en bij de volgende pagina kom krijg ik de melding
Ik krijg al vanaf het begin de foutmelding "Fout! Kan niet schrijven naar GEDCOM-configuratiebestand.
Terwijl ik alle bestanden waar het woord gedcom ook maar in voorkomt op 777 heb gezet.
Enfin, toch de eerste pagina ingevuld, gekozen voor MySQL, database aangemaakt, maar als ik de waarden op laat slaan en bij de volgende pagina kom krijg ik de melding
code:
1
2
3
4
5
| ERROR:-18 DB Error: no such table SQL:SELECT * FROM pgv_favorites WHERE fv_username='' [nativecode=1146 ** Table 'uphusne_gv.pgv_favorites' doesn't exist] Fatal error: Call to undefined function: fetchrow() in /home/uphusne/public_html/gv/includes/authentication_mysql.php on line 777 |
[ Voor 4% gewijzigd door uppie8374 op 26-04-2005 17:36 ]
Rebuilding knowledge database
Subtiel schopje....
Ik heb zelf net Aldfaer 3.5.3 geinstalleerd en mijn eerste indruk is positief. Via startpagina.nl (ja, het bestaat nog!) kwam ik een hele rits progjes tegen en dit is de eerste die ik probeer.
Zijn er nog tweakers die ervaring hebben met andere genealogie progs, en zo ja, wat zijn de voor- en nadelen van jouw prog?
Zelf vind ik het voornamelijk erg belangrijk dat je voldoende beeldmateriaal aan een persoon kan koppelen en dat lijkt voorlopig met Aldfaer geen probleem.
Ik heb zelf net Aldfaer 3.5.3 geinstalleerd en mijn eerste indruk is positief. Via startpagina.nl (ja, het bestaat nog!) kwam ik een hele rits progjes tegen en dit is de eerste die ik probeer.
Zijn er nog tweakers die ervaring hebben met andere genealogie progs, en zo ja, wat zijn de voor- en nadelen van jouw prog?
Zelf vind ik het voornamelijk erg belangrijk dat je voldoende beeldmateriaal aan een persoon kan koppelen en dat lijkt voorlopig met Aldfaer geen probleem.