Toon posts:

Fps probs...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zit met het probleem dat mijn fps verre van stabiel is...
bv in cs: source heb ik framderops tot onder de 20, nu is bekend dat die engine niet perfect is. Het gekke is dat de pc het makkelijk aan moet kunnen, want als ik in een grote wolk met rook sta is de fps ook vaak gewoon rond de 80/90. Op de gekste momenten komen de drops voor... soms zelfs als ik ergens alleen in het veld sta en er niets gebeurt om me heen.

Nu probeer ik net Moh spearhead een veel ouder spel, en ja hoor exact hetzelfde probleem.

Doe ik een 3d mark2003 haal ik een nette score van zon 6000 (mn 9800pro 6% overgeclockt), dus aan mn processor zal het toch ook niet liggen...

Nu zat ik te denken of ik misschien last heb met mn voeding, bij aanschaf heb ik behoorlijk gebudgetteerd op de kast (incl. voeding) die me zon 35 euro nieuw gekost heeft...
Zou het iets kunnen zijn als een niet stabiele stroomvoorziening?
Voordat ik naar de winkel ren hoop ik dat er iemand is die me wat tips kan geven

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 15:58
Geef je specs is precies...

wat voorn pros.mb,kast,voeding... dus niet alleen Goedkope voeding ofzow maar echt alles...

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Waarschijnlijk achtergrondprogrammas (spyware, virusscanners, sterk gefragmentterde HD of andere) die voor de slowdowns zorgen. De beste mannier om dit te verhelpen is een fresh install van winxp :).

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
oeLangOetan schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:13:
Waarschijnlijk achtergrondprogrammas (spyware, virusscanners, sterk gefragmentterde HD of andere) die voor de slowdowns zorgen. De beste mannier om dit te verhelpen is een fresh install van winxp :).
Dan kun je denk ik het beste Hitman Pro draaien en de schijf defragmenteren ;)

@TS: Misschien andere drivers proberen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is hier niet een FAQ voor??? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik al naar al deze dingen gekeken...
Mn pc is perfect schoon en bijgehouden, een frisse install is pas gebeurd waardoor ik ook de hoop had dit probleem te verhelpen. Helaas is dat niet het geval.
Dus aan faq heb ik niet zoveel, anders was ik er wel uitgekomen...

Mn specs staan ook in de signature maar hier komen ze:

Kast van computerland met 400W voeding €35,-
AMD Athlon 2600+
1 Gig ddr (pc2700)
Gigabyte mobo met nforce2 Ultra 400 chip
Sapphire 9800 pro
Audigy 2 zs

Dus geen gefragmenteerde schijf, spyware en drivers heb ik er ook al verschillende van geprobeerd (alles weer netjes achter gelaten met driver cleaner) Alleen norton 2005 draait mee... Al met al moet dat geen prob zijn met 1gig ram

Verwijderd

stop autoprotect even, en ga spelen, krijg je het dan nog steeds?

Verwijderd

Topicstarter
Autoprotect uitgezet... geen effect

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
het kan (maar is erg onwaarschijnlijk) te maken hebben met je hd's, wanneer je een grote pagefile heb, en deze op een gefragmenteerde schijf heb staan, dan kan zoektijden op je schijf soms erg oplopen.

zeker als je het spel zelf ook op diezelfde schijf heb staan. Dit KAN resulteren in stotteren van de game op gekke momenten

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou dus moeten betekenen dat er veel hd activiteit is onder het gamen...
Dit is idd niet het geval... (btw schijf is ook niet gefrgamenteerd

p.s. BasieP uitstekende muzieksmaak _/-\o_ (sorry voor deze offtopic toevoeging O-) )

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Nieuwste drivers gedownload voor videokaart? ook van chipset?

Verwijderd

Topicstarter
Yep drivers zijn up to date

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Doe nog eens een fresh install, maar dan zonder Norton (of uninstall Norton eens). Kijk dan nog eens of je last hebt van framedrops.
Welke drivers gebruik je voor je nForce chipset?
Het schijnt ook dat dat soort problemen kunnen voorkomen door de Audigy2. Je zou die ook even uit je pc kunnen halen.

Verwijderd

waarmee defragmenteer je je harde schijf, probeer eens diskeeper 9.0 pro, dan hou je je harde schijf up to date (ook met MFT groottes enzo)

Verwijderd

Topicstarter
Ben er gelukkig of moet ik zeggen helaas achter wat het probleem is...
Ik heb de audigy 2 kaart er uit gehaald en het probleem is opgelost :'(
was net zo blij met de geluidskwaliteit...

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Dat is dan jammer :P. Er zijn net nieuwe drivers uit voor je kaart, probeer deze versie eens. Ik heb ze in ieder geval op http://www.fileplanet.com zien staan. Uiteraard staan ze vast ook wel op de creative site. Het moet iig wel aan de praat te krijgen zijn. Succes ermee!

EDIT:

Probeer in die spellen die je noemde eens te "spelen" met hardware geluid / EAX. Als het dan nog niet werkt (dus ook na nieuwe drivers) moet je ff zoeken in de GoTsearch naar audigy 2 probs, of zoiets. Ik heb het probleem iig vaker voorbij zien komen.

[ Voor 32% gewijzigd door AntonH op 10-04-2005 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik ga na deze reacties nog eens even aan het vogelen

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik was nog even wat aan het schuimen...
Er werd gesproken over een instabiele 3.3V lijn, aan de hand daar van heb ik een guard aangezet met cpucool en die gaf een te lage grenswaarde aan (is die 3.3v voor vcore?)

Als dit het geval is moet ik dan terug komen op de aanschaf van een nieuwe voeding, of is er dan een fout in het moederbord? Naar ik begrepen heb zijn er voedingen (goedkopere?) die een minder stabiele voorziening zijn...

Verwijderd

hoe heet word je processor?

Verwijderd

Topicstarter
54- 59 Graden

Verder heb ik nu de 5V lijn getest die ook een te lage waarde (4.14V!!!) heeft volgens cpu cool...
De 12V weet ik nog neit

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 12:09 ]

Pagina: 1