Toon posts:

TT tsunami dream ruimte HD's en videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb een Thermal Take Tsnunami Dream gekocht die zoals de naam doet vermoeden een 'droomkast' lijkt... totdat ik als laatste de HD's in de kast schoof (ik schuif ze allemaal in een keer in de kast, geweldig!) of wilde schuiven maar niet lukte omdat de voedingskabel van de videokaart (leadtek Geforce 5900) in de weg zit.

Dus wat rondgebeld om ik nou zo enorm grote videokaart heb maar dat blijkt ook niet het geval. Het meest onhandige is dat de videokaart precies tussen 2 HD's in het HD-rack uitkomt, dus dat er 2 uit moeten ergens anders heen. En ze zitten daar zo mooi voor een gigantische Thermal Take koeler... een van de redenen dat ik de kast kocht. Gewoon niet te geloven.........

Iemand hier ervaringen mee???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ja, in mijn oude chieftec kast. Prima ding maar een geforce 6800 met powerplug moest je er echt inpersen omdat ie tegen de HD's aan komt. Ik heb zelfs nog de powerplug wat bewerkt om hem wat kleiner te krijgen.

Dat zou een optie kunnen zijn, kijken of je een soort van haakse connector kan klussen die je wat meer ruimte geeft. (in sun sparcstations zit trouwens zo'n haakse connector :) )

En misschien is er wat speling in hoe je je HD's vastschroeft, of kan dat maar op 1 manier?

Maar inderdaad voor een nieuwe kast vind ik het wel slordig.

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 10-04-2005 17:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
En je HDDs er andersom in monteren (dus met de kabel naar de voorkant van de kast???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik moet dan zowel de power connecter van de videokaart modden, als 2x een IDE stekker modden voor 2 van de 4 HD's in het rack... kan gewoon niet geloven dat het zo uitkomt. Heb net ook een mail gestuurd naar Thermal Take, benieuwd wat ze zeggen....

heb een plaatje van het geheel, maar geen online plek om het neer te zetten. ff zoeken hoe ik dat doe :-)

heb nog wat meer gevonden online, oa computerOnDemand
http://www.computingondem...namiVA3000SWA/page4.shtml
en ik ben niet de enige met het probleem hier staat een plaatje, mijn kaart is nog wat vervelender omdat er enorme koelribben boven en onder omheen zitten, en de kaart bijna zo dik is als een HD.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 10:29 . Reden: nieuwe link gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AJ1815 schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:26:
En je HDDs er andersom in monteren (dus met de kabel naar de voorkant van de kast???)
kan niet omdat de kabels dan in de 12cm fan komen. De fan weghalen en het hele rack naar voren plaatsen zou kunnen ware het niet dat het rack met potnagels vastzit, dus het nodig hak en breekwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn oplossing (behalve het verplaatsen van de HD's)
een andere videokaart :-( ?

mijn leadtek A350 (5900 ultra 256MB) is 21,5 cm lang
een N6600(GT) bord is slechts 17cm lang - zelf nagemeten in de shop

denk overigens niet te kunnen upgraden naar een 6800 want die is wel weer 21cm lang...

ik heb ook andere kasten nagemeten in dezelfde shop, ze waren erg behulpzaam maar mijn thermal take kast terugnemen wilden ze nou net weer niet. Nu dus een goede deal met ze maken voor de prijs voor de videokaart zodat ik tevreden ben en de volgende keer weer bij ze kom kopen! B)

slotje...
Pagina: 1