Toon posts:

CNPS 7000B-Cu Led + Aerogate 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb een probleem want mijn CPU wordt te warm tijdens sommige games. Ik wil dat ding(ZALMAN 7000B) op 2600 RPM laten lopen tijdens games, maar dat krijg ik niet voor elkaar want hij geeft geen signaal af naar de Aerogate 3.
Hij geeft wel een signaal af naar het MB, want ik lees met Asus Probe af dat hij niet boven de 2340 uitkomt, ook niet tijdens games. Ik wil niet de Fanmate2 gebruiken maar m'n Aerogate. Is er een aparte manier van aansluiten om het te laten werken??

Ik heb hem via een verdeelstekkertje aangesloten vanuit mijn Cooler gezien, naar het MB en naar de Aerogate controller.

Verwijderd

Hoe heb je dat dan aangesloten? Met wat voor draadje/manier?
want volgens mij luistert je zalman nu alleen naar je mobo.
Je zou het gele draadje naar je moederbord moeten laten gaan en de andere twee naar je aerogate..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 16:56 ]

Verwijderd

Je hebt dus verdeel stekker van de zalman gebruikt? hierbij sluit je volgens mij geel aan op je mobo, en dat is je rpm. Als je wilt dat je de rpm op je aerogate wilt zien zul je (als ik het goed heb) je fan rechtstreeks op je op je aerogate moeten aanlsluiten

Verwijderd

Heb je geen aparte cpu/gpu/hdd/case aansluitingen? Heb ik wel, elke koeler heeft een apart kabeltje. Ik gebruik overigens Cooldrive 4 (Aerogate + Cooldrive in 1).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:05:
Heb je geen aparte cpu/gpu/hdd/case aansluitingen? Heb ik wel, elke koeler heeft een apart kabeltje. Ik gebruik overigens Cooldrive 4 (Aerogate + Cooldrive in 1).
Dat heeft er toch niks mee te maken? die kabeltjes zijn gewoon verlengstukjes en je zou bv ook de een case fan op de cpu aansluiting kunnen maken. Het gaat erom HOE dat ie de fan moet aansluiten om de rpm uit te kunnen lezen op zn aerogate. Zoals ik al eerder zei, geel is rpm, en met dat bijgeleverde kabeltje van je zalman kan je via je mobo de rpm uitlezen, wil je die op je aerogate dan zorg je er dus voor geel op je aerogate zit aangesloten, met bv een van de bijgeleverde verlengkabels

Verwijderd

Topicstarter
ter beschrijving:

vanuit mn zalman:

3pin(vrouw) ( zwart + rood + wit) >> Y-splitsing (dubbel zwart + rood + dubbel wit) >>
- 3pin (zwart + wit) naar MB
- 3pin (zwart + rood +wit) naar Aerogate

ik hoop dat ik het nu beter beschreven heb.
Pagina: 1