Toon posts:

Bios error bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister mijn nieuwe computer ontvangen, alles moest nog geinstalleerd worden. Dat heb ik dus gedaan, windows staat er nu op. Maar nu als ik de computer opstart krijg ik de melding "No drive attached to fast trak controller. Bios not installed."

Ik heb geen idee wat dit inhoud, het staat er maar heel even en dan start hij ook gewoon verder op.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Verwijderd

Je hebt op je raid controller / udma controller geen harddisk aangesloten. Daarom geeft hij ook die error geen bios installed. Maar specs van mobo etc ook in je TS melden aub de volgende keer.

PS,
Deze melding kun je uitschakelen door in je Bios een optie uittezetten voor je controller. Of het is een jumper op je mobo.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 16:41 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Het is de bedoeling dat je voor je op GoT post zelf op zoek gaat of gewoon even nadenkt over je 'probleem'

Lees die melding gewoon:
"No drive attached to fast trak controller" - er zit dus geen schijf verbonden aan de (onboard?) fast trak (S-)ATA contoller.
"BIOS not installed" - bij gebrek aan schijven aan die controller heeft het geen zin de controller BIOS te installeren.

Zolang je geen schijven eraan denkt te hebben hangen (bijvoorbeeld omdat je alleen maar de integrated controller van de mobochipset gebruikt), is hier werkelijk niets aan de hand. Stoor je je aan de melding? Zet de fast trak controller uit in BIOS of met jumper (zie handleiding)

Verder mis ik in je topicstart een en ander aan specs:

Wat voor moederbord?
Wat voor drives?
Waar aangesloten?
Wat zegt de handleiding hierover?

Zet die info voor jezelf op een rijtje en een topic als dit is volstrekt overbodig :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.