Op zoek naar een typmachientje, zijn ze er nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Tijdens mijn reis naar verre landen, wil ik enkele maanden een soort reisdagboek bijhouden. Ik ben van plan veel teksten te gaan produceren. Met de hand een tekst schrijven duurt me echter te lang en daarom...

ben ik op zoek naar een (eenvoudig) klein typmachientje: een toetsenbordje met een venstertje waar veel tekst op kan. Andere eisen: het liefst moet het apparaatje aan te sluiten zijn op een computer, zodat ik af en toe een back-up van mijn hele verhaal kan maken.

Ik weet dat de Psion Revo (xx) van een paar jaar geleden goed geschikt voor was: een goed en snel typend toetsenbord, aansluitbaar op veel pc's en een duidelijk scherm om een tekst te kunnen verwerken. Maar, de Psions zijn volgens mij uit de handel. In ieder geval kan ik ze niet meer vinden.

Tegenwoordig bestaan er wel dure PDA's met honderden (leuke) functies erop. Maar, niet ze beschikken niet over wat ik wil: een goed toetsenbord.

Oja, het mag niet (veel) meer gaan kosten dan 250 euro. Het risico dat het onderweg kapot gaat bestaat (en meer heb ik er eigenlijk niet voor over).

Mijn vraag aan jullie: Is er te krijgen waar ik op zoek naar ben? Waar? Hoeveel kost het? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het enige argument tegen een Psion Revo is dat je hem nergens meer kunt vinden. Zou tweedehands geen oplossing zijn, op Marktplaats komen ze nog wel eens langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
een pda (palm tungsten ofzo ? )
voor 100a150 tweedehands kopen en een los toetsenboort kopen 50a100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
iPaq met los toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
Ik denk dat het hier op neer moet komen.. Je zit sowieso aan een los toetsenbord (Palm heeft zo'n oprolbare right?), want er zijn weinig pda's met een "normaal" tobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psion is idd uit de handel maar Psion is verder gegaan als Psion Teklogix (ze zitten meer op het gebied van industrie nu) en de Psion die in nu nog wel te koop is (maar wel duur helaas) is de Psion Netbook Pro (met jawel, een echt toetsenbord). Prijs: eigenlijk meer dan een laptop (en qua grootte komt hij er ook al een beetje in de buurt :P). Dus waarschijnlijk niet zo'n goede tip van me, maar moest het toch even melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:51

_Ernst_

Mark It Zero!

Als je tweede hands niet erg vind is een Psion revo idd wel een leuke oplossing. Op marktplaats staat het er vol mee, voor zo'n 50 tot 100 euro heb je er een.
Ik heb er zelf ook een en hij typt wel lekker, leuk toetsenbordje :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:03:
Als je tweede hands niet erg vind is een Psion revo idd wel een leuke oplossing. Op marktplaats staat het er vol mee, voor zo'n 50 tot 100 euro heb je er een.
Ik heb er zelf ook een en hij typt wel lekker, leuk toetsenbordje :)
De Psion 5mx vind ik persoonlijk veel beter (ook qua mogelijkheden zoals CompactFlash) en ik weet er genoeg van aangezien ik Psion's e.d. repareer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:08

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

hp jornada heeft ook zeer goede modellen gemaakt..
even checken..

De jornada 680
Afbeeldingslocatie: http://www.imthecool1.nl/680.jpg

De jornada 720
Afbeeldingslocatie: http://www.imthecool1.nl/720.jpg

Ik heb er ooit een gehad..de 720, en die is me geweldig bevallen :)

De oplossing is niet altijd de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Wat voor telefoon heb je? Anders zou zoiets misschien ideaal zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/pics/phones/enhancements/enh_wireless_keyb_main.jpg
Gewoon een van www.nokia.nl

"Verbeter je productiviteit met het Nokia Draadloos toetsenbord. Schrijf snel en vlot e-mails, tekstberichten of notulen met een volwaardig QWERTY-toetsenbord. Dankzij het compacte, vouwbare en lichte design kan je het Nokia Draadloos toetsenbord comfortabel meenemen en gebruiken. Hét ideale instrument voor je mobiele draadloze kantoor."

Of zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/pics/phones/phone_models/6822/messaging_main.jpg

Maar hoe doe je dat met accu en opladen en zo, als je veel gaat reizen door verschillende landen kan dat nog wel eens lastig zijn!

[ Voor 68% gewijzigd door vegterb op 10-04-2005 22:43 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51

TdV

Zelfs op tweakers.net vraag en aanbod staan er iets van 4 psion revo's; vanaf 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:07:
[...]

De Psion 5mx vind ik persoonlijk veel beter (ook qua mogelijkheden zoals CompactFlash) en ik weet er genoeg van aangezien ik Psion's e.d. repareer ;)
Mijn argument tegen een losse pda met toetsenbord is dat het me breekbaar/kwetsbaar/gevoelig voor storingen is. Zeker bij het vervoer in een grote reisrugzak, waar van alles mee gebeurt.

Een tweedehands Psion is, mede gebaseerd op jullie reacties, denk ik een goede optie. Maar, Psion heeft een aantal modellen. Kunnen je me nog even helpen met welk model voor mij goed is?

Eisen:
1. Aan te sluiten op pc's met win98/xp (het liefst zonder speciale software? is dat mogelijk?)
2. Gaat lang mee op penlite-batterijen (bij voorkeur géén accu, want ik zal niet altijd in de gelegenheid zijn deze op te laden.. penlites kan ik wél altijd bij me hebben! hoelang gaat ie mee op batterijen?)
3. Schermpje met achtergrondverlichting

Psion Revo? Psion Revo Plus? Psion 5? Psion 5mx? Andere modellen?
Welke heb ik nodig, naar welke moet ik op zoek?

(Alvast hartelijk dank!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoek op marktplaats naar een Philips VELO of zo'n Jornada zoals hierboven al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Ik heb hier nog een perfect werkende psion 5mx liggen... Als je wil mag je die wel overkopen voor een vriendelijk prijsje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een Toshiba Libretto is misschien ook een leuke oplossing hiervoor. Tweedehands zijn ze te krijgen op o.a. marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thebill schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 19:14:
[...]
Eisen:
1. Aan te sluiten op pc's met win98/xp (het liefst zonder speciale software? is dat mogelijk?)
2. Gaat lang mee op penlite-batterijen (bij voorkeur géén accu, want ik zal niet altijd in de gelegenheid zijn deze op te laden.. penlites kan ik wél altijd bij me hebben! hoelang gaat ie mee op batterijen?)
3. Schermpje met achtergrondverlichting

Psion Revo? Psion Revo Plus? Psion 5? Psion 5mx? Andere modellen?
Welke heb ik nodig, naar welke moet ik op zoek?

(Alvast hartelijk dank!)
Psion 5mx is echt veel prettiger dan Psion 5 vanwege meer geheugen en beter scherm. De Psion Revo heeft net als de Psion 5mx 16mb geheugen en is wat compacter (ook het scherm) en dus minder geschikt voor documenten en routeplanner maar meer interessant als je het apparaat gebruikt voor agenda, contactpersonen en notities etc. Mocht je om deze redenen toch voor ene Revo gaan, een 8mb-versie (Revo) is voor agenda en dat soort dingen ruim voldoende, ga je ook een aantal programma's installeren en zo dan moet je toch eens naar de 16mb kijken (Revo Plus). Bedenk wel dat het geheugen van de Psion 5/5mx is uit te breiden met CompactFlash-kaarten (ook handig om backups op te zetten en zo). Psion 5/5mx is dus uitgebreider, maar daardoor ietsjes groter, dan de Revo. Maar beide zijn de populairste machines van Psion die het erg goed doen met elk hun nadelen.
Verder draaien door jouw genoemde allemaal op het stabiele EPOC-besturingssysteem wat betekent dat je per se een programma nodig hebt om bestanden uit te wisselen met Windows. Hiervoor kun je het programma PsiWin gebruiken (2.3.3 is de enige versie die werkt onder WindowsXP). Hiermee kun je backuppen, synchroniseren met Office etc etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:51

_Ernst_

Mark It Zero!

Het grootste nadeel van de Revo vind ik dat hij geen achtergrondverlichting heeft. Als het al een beetje donker is is het schermpje nog maar met moeite te lezen. Ook is het jammer dat er geen backup batterij in zit voor het geheugen, als dus de batterij leeg is staat ie meteen weer terug op fabrieksinstellingen en ben je alles kwijt.

Dit zijn de twee redenen waarom ik hem eigenlijk niet meer echt gebruik. Opzich wel jammer want het is verder een heel mooi compact dingetje.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
_Ernst_ schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:05:
Het grootste nadeel van de Revo vind ik dat hij geen achtergrondverlichting heeft. Als het al een beetje donker is is het schermpje nog maar met moeite te lezen. Ook is het jammer dat er geen backup batterij in zit voor het geheugen, als dus de batterij leeg is staat ie meteen weer terug op fabrieksinstellingen en ben je alles kwijt.

Dit zijn de twee redenen waarom ik hem eigenlijk niet meer echt gebruik. Opzich wel jammer want het is verder een heel mooi compact dingetje.
Klopt allemaal, en let bij tweedehands aankoop ook op de verbindingskabel/scharnier van het scherm. Bij testen een paar keer open en dicht klappen, en goed kijken of alles werkt want zo'n gare kabel schijnt een veel voorkomend probleem te zijn, mijn Psion 3c en Revo hadden er ook last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Polle schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:38:
[...]
Klopt allemaal, en let bij tweedehands aankoop ook op de verbindingskabel/scharnier van het scherm. Bij testen een paar keer open en dicht klappen, en goed kijken of alles werkt want zo'n gare kabel schijnt een veel voorkomend probleem te zijn, mijn Psion 3c en Revo hadden er ook last van. :)
Inderdaad. Je ziet bij de verschillende Marktplaats advertenties veel Spionnen aangeboden met een nieuwe kabel. Het probleem met de (originele) kabel van de 5MX is dat er twee gaatjes in zitten. Deze zorgen ervoor dat ie op den duur doorscheurt. Als je een gereviseerde hebt waar men een kabel zonder gaatjes in heeft gezet ben je zeker.

Nog even mijn duit in het zakje: ik ben na omzwervingen op een Palm weer terug op Psion. Eergisteren weer een 5MX gekocht. Qua functionaliteit is de Psion gewoon onovertroffen, wat voor leuke speledingetjes er ook op de markt gekomen zijn. Kleur en GPS zijn leuk, maar daar heb je niets aan als je een PDA zoekt waar je veel op moet schrijven. Dat gekras op zo'n schermpje is gewoon klote, en die opvouwbare toetsenbordjes zuigen ook. Dat zijn niet meer dan afstandsbedieningstoetsen. Als je gewoon een apparaat zoekt dat lekker werkt en de afmetingen zijn niet zo superbelangrijk is de Psion 5MX een superding.

BTW: stay away van de Revo, daar kan geen CF kaartje in. CF is erg handig. Zet daar zoveel mogelijk programma's en data op, dan blijft de 16Mb intern geheugen zoveel mogelijk beschikbaar voor de Spion zelf. En een CF in je PC stoppen is lekker snel backuppen.

[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 17-04-2005 16:23 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polle schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:38:
[...]

Psion Revo heeft inderdaad nogal eens wat mankementen aan het scharniergedeeltje, met name de hoekpunten hiervan raken nog wel eens los omdat het allemaal wat vreemd in elkaar zit (dun plastic gebruikt dat makkelijk breekt en scheurt bij stoten). Verder heeft deze nog wel eens accuproblemen doordat deze verkeerd worden opgeladen maar die zijn eventueel nog te vervangen.
Probleem bij de Psion series 5 en 5mx is de displaykabel die scheurt doordat deze wordt dubbelgeklapt bij het open- en dichtklappen van de Psion. Er ontstaan hierbij scheuren in het kabeltje die beginnen vanuit het gaatje dat erin zit (stomme fabricage-fout). Gelukkig is ook deze kabel te vervangen. Overigens is dit iets waar de Revo geen last van heeft (maar soms wel lijkt al komt dit door een defect aan het moederbord zoals de connector of soms zelfs de voeding of accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:13
Is het niet mogelijk een simpele notebook te kopen? Een Celeron 366 en dat soort notebooks. Draaien meestal nog perfect mits ze wat geheugen hebben.

Dat moet vast wel lukken voor 250 euro. En de documenten kan je gelijk in Word e.d. bewerken en later mooi uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Aha!

Dus ik ga de Psion 5mx kopen, want deze beschikt over:
- achtergrond verlichting (in tegenstelling tot de Revo en de Revo Plus)
- meer intern geheugen dan de 5
- de mogelijkheid voor CompactFlash-kaart (in tegenstelling tot de Revo en de Revo Plus), en
- er zit een backup batterij in (in tegenstelling tot de Revo en de Revo Plus)

Nog wel drie vragen:
1. Bij het kopen moet ik letten of het kabeltje naar het beeldschermpje reeds vervangen is. Maar als deze nog niet vervangen is, waar kan ik dit laten vervangen, en hoeveel kost dit ongeveer?
2. De CompactFlash-kaart die in de Psion 5mx geplugd kan worden, is dat eenzelfde als een CF-kaart voor bijvoorbeeld digitale camera's gebruikt wordt?
3. Zijn er behalve de werking van het schermpje nog andere dingen, waar ik bij de aankoop op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thebill schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:20:
Aha!

Dus ik ga de Psion 5mx kopen, want deze beschikt over:
- achtergrond verlichting (in tegenstelling tot de Revo en de Revo Plus)
- meer intern geheugen dan de 5
- de mogelijkheid voor CompactFlash-kaart (in tegenstelling tot de Revo en de Revo Plus), en
- er zit een backup batterij in (in tegenstelling tot de Revo en de Revo Plus)

Nog wel drie vragen:
1. Bij het kopen moet ik letten of het kabeltje naar het beeldschermpje reeds vervangen is. Maar als deze nog niet vervangen is, waar kan ik dit laten vervangen, en hoeveel kost dit ongeveer?
2. De CompactFlash-kaart die in de Psion 5mx geplugd kan worden, is dat eenzelfde als een CF-kaart voor bijvoorbeeld digitale camera's gebruikt wordt?
3. Zijn er behalve de werking van het schermpje nog andere dingen, waar ik bij de aankoop op moet letten?
1. de prijzen lopen uiteen van 60 tot 165 euro
2. die CF-kaarten worden idd ook in digitale camera's gebruikt, weet echter niet of ze ook die snellere CF-kaarten ondersteunen
3. Op het schermpje kun je niet zo letten want al is hij vervangen dan is het nog de vraag of dat goed gedaan is en bovendien zetten sommige bedrijven er een compleet nieuw scherm in (niet altijd hetzelfde type en dus niet altijd het kabeltje opnieuw te vervangen) en dan zijn er ook nog bedrijven die er geen vernieuwd kabeltje in zetten. Verder moet je ook goed kijken of er scheurtjes zitten bij de scharnierpunten (hier zitten stukjes plastic aan de zijkant die nogal snel willen afbreken). Verder even kijken of de pen nog goed blijft zitten en of het scherm goed reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je perse een plug and play mogelijkheid zoekt voor Windows XP (ik neem aan dat je bij bijvoorbeeld internet-cafe's je reisverslag wilt e-mailen), kun je eventueel nog een losse CF-cardreader kopen. Je kunt dan je tekstdocumenten van je Psion 5(MX) op de CF-kaart zetten, hem uit het apparaat halen, en deze CF-kaart in de cardreader stoppen.

Wanneer je deze cardreader aan de Windows XP computer hangt, kan je gelijk het tekstbestand van de kaart afhalen, en door-mailen / uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:22:
[...]

1. de prijzen lopen uiteen van 60 tot 165 euro
2. die CF-kaarten worden idd ook in digitale camera's gebruikt, weet echter niet of ze ook die snellere CF-kaarten ondersteunen
3. Op het schermpje kun je niet zo letten want al is hij vervangen dan is het nog de vraag of dat goed gedaan is en bovendien zetten sommige bedrijven er een compleet nieuw scherm in (niet altijd hetzelfde type en dus niet altijd het kabeltje opnieuw te vervangen) en dan zijn er ook nog bedrijven die er geen vernieuwd kabeltje in zetten. Verder moet je ook goed kijken of er scheurtjes zitten bij de scharnierpunten (hier zitten stukjes plastic aan de zijkant die nogal snel willen afbreken). Verder even kijken of de pen nog goed blijft zitten en of het scherm goed reageert.
Op de scheurtjes zal ik letten!
Met het scherm(kabeltje) kan ik dus eigenlijk geen rekening houden, begrijp ik? Is het raadzaam om voordat ik op reis ga het kabeltje (hoe dan ook) te laten vervangen, om er zeker van te zijn dat het niet kapot gaat tijdens mijn reis (van 9 maanden)? Of zeg je van: 'ach, laat zitten, zie maar wat er mee gebeurt' ?
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:49:
(...)
Wanneer je deze cardreader aan de Windows XP computer hangt, kan je gelijk het tekstbestand van de kaart afhalen, en door-mailen / uploaden :)
Dat zou ideaal zijn, maar is dit wel echt zo? Het tekstbestand dat de Psion 5mx maakt en die overgezet moet worden naar de XP-computer, lijkt me misschien niet compatible met bijvoorbeeld Microsoft Word of Kladblok. Moet dat niet eerst geconverteerd worden naar een doc/txt-document met behulp van speciale Psion-programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je een goed punt :) Ik zou zelf haast denken dat het standaard txt documenten zijn, maar dat zou je aan de "expert" moeten vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

thebill schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:13:
[...]
Op de scheurtjes zal ik letten!
Met het scherm(kabeltje) kan ik dus eigenlijk geen rekening houden, begrijp ik? Is het raadzaam om voordat ik op reis ga het kabeltje (hoe dan ook) te laten vervangen, om er zeker van te zijn dat het niet kapot gaat tijdens mijn reis (van 9 maanden)? Of zeg je van: 'ach, laat zitten, zie maar wat er mee gebeurt' ?
Als het nog niet vervangen is, zou ik het wel laten doen. Maar er zijn genoeg te koop die vervangen zijn. Je kunt de kabeltjes ook los kopen en dan een Handige Hendrik opzoeken die het voor je kan doen. Op marktplaats biedt iemand zich aan voor dacht ik €60.
Een ander euvel is het houdertje voor de stift. Die kun je zelf weer terugwippen door (voorzichtig) de seriele aansluiting met je vinger omhoog te duwen tot ie losklikt (de stifthouder, niet de connector).
Dat zou ideaal zijn, maar is dit wel echt zo? Het tekstbestand dat de Psion 5mx maakt en die overgezet moet worden naar de XP-computer, lijkt me misschien niet compatible met bijvoorbeeld Microsoft Word of Kladblok. Moet dat niet eerst geconverteerd worden naar een doc/txt-document met behulp van speciale Psion-programma's?
Als je de Psion software gebruikt, zet ie Psion Word dokkies netjes om naar MS Word, inclusief stijlen enzo. Werkt als een speer. Zo ook met de Psion Sheet bestanden. Gaan gewoon om naar Excel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:04:
[...]
Een ander euvel is het houdertje voor de stift. Die kun je zelf weer terugwippen door (voorzichtig) de seriele aansluiting met je vinger omhoog te duwen tot ie losklikt (de stifthouder, niet de connector).
Dat is helaas niet altijd het geval, het komt vaak voor dat het plastic is 'vervormd' en lam is en daarom de penhouder vervangen moet worden.

Om die bestanden om te zetten moet je zoals eerder vermeld PsiWin hebben (onder WinXP werkt alleen versie 2.3.3).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
mphilipp schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:04:
Maar er zijn genoeg te koop die vervangen zijn.
Op Marktplaats.nl heb ik alle advertenties van de Psion 5MX'en gekeken, maar nergens zie ik staan dat het (scherm)kabeltje vervangen is!?
Als het nog niet vervangen is, zou ik het wel laten doen. (...) Op marktplaats biedt iemand zich aan voor dacht ik €60.
Op marktplaats.nl staat inderdaad iemand die het voor 60 euro doet en dit niet uit winstoogpunt maar uit hobby te doen. Zestig euro vind ik echter behoorlijk veel, zeker aangezien de (tweedehands) aankoopwaarde ongeveer 80 à 100 euro bedraagt!
Kan dit niet goedkoper? Iemand een adresje? Herelam, je zei hierboven de apparaatjes te repareren. Kan jij iets doen, of weet je iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thebill schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:47:
[...]

Op Marktplaats.nl heb ik alle advertenties van de Psion 5MX'en gekeken, maar nergens zie ik staan dat het (scherm)kabeltje vervangen is!?

[...]

Op marktplaats.nl staat inderdaad iemand die het voor 60 euro doet en dit niet uit winstoogpunt maar uit hobby te doen. Zestig euro vind ik echter behoorlijk veel, zeker aangezien de (tweedehands) aankoopwaarde ongeveer 80 à 100 euro bedraagt!
Kan dit niet goedkoper? Iemand een adresje? Herelam, je zei hierboven de apparaatjes te repareren. Kan jij iets doen, of weet je iemand?
Mag je raden wie diegene op marktplaats is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

thebill schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:47:
[...]
[...]
Kan dit niet goedkoper?
De waarde van een apparaat neemt misschien wel af na verloop van tijd, maar dat wil niet zeggen dat een reparatie ook steeds goedkoper wordt. Gewoon op zoek naar een met een gerepareerde kabel. Het kan niet zo zijn dat ik al maanden verschillende zie rondgaan op MP en dat ik vrijdag de laatste van Nederland heb gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
mphilipp schreef op maandag 18 april 2005 @ 00:41:
[...]

De waarde van een apparaat neemt misschien wel af na verloop van tijd, maar dat wil niet zeggen dat een reparatie ook steeds goedkoper wordt. Gewoon op zoek naar een met een gerepareerde kabel. Het kan niet zo zijn dat ik al maanden verschillende zie rondgaan op MP en dat ik vrijdag de laatste van Nederland heb gekocht...
Stond er in de advertentie dat het kabeltje reeds vervangen was, of heb je dat nagevraagd bij de aankoop van je apparaatje?

Edit: Inmiddels ben ik via de website askanowner.com in contact gekomen met iemand van de Psion Gebruikersvereniging. Deze schijnen de apparaatjes te verkopen, sommigen zelfs nog nieuw in doos. Maar, met één groot verschil: de schermkabeltjes zijn van de apparaatjes die zij verkopen reeds verwisseld. Ze vragen voor de Psion5mx of de Ericsson MC218 een bedrag van 135 euro (inclusief handleidingen, synchronisatiekabel, exclusief verzenkosten van 5,50 euro).

Mij werd door diegene van de gebruikersvereniging verteld dat het handmatig verwisselen van de schermkabeltjes vol risico is: de kans dat het niet helemaal goed gaat bestaat, waardoor het apparaat niet goed meer kan werken na de reparatie óf na een langere tijd na de reparatie. De man die ik sprak, stond uiterst sceptisch tegen zo'n handmatige ingreep. Via de vereniging bieden zij de mogelijkheid om het bij een Duits bedrijf machinaal te doen, waar ze 80 euro voor vragen. Twintig euro duurder dan degene (Herelam?) die het op Marktplaats doet, maar met een langere garantietermijn en de kans op slagen is volgens de vereniging een stuk groter.

[ Voor 50% gewijzigd door thebill op 18-04-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Na heel wat maanden, inmiddels terug van mijn prachtige reis (ik heb heel wat reisverslagen gemaakt), schop ik dit topic omhoog! Ik ben namelijk benieuwd of er al weer nieuwe ontwikkelingen zijn op het gebied van 'typemachientjes'!

Zijn er naar jullie weten al nieuwe, handige apparaatjes op de markt met een geheel toetsenbord, die toch lekker plat & compact zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:01:
[...]
Mag je raden wie diegene op marktplaats is :P
Het is alweer een jaar geleden, maar je suggereert toch niet dat ik dat ben? Ik kan alleen maar kroonsteentjes vastschroeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

thebill schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:00:
Zijn er naar jullie weten al nieuwe, handige apparaatjes op de markt met een geheel toetsenbord, die toch lekker plat & compact zijn?
Niet dat ik weet. Iedereen dweept met de klotedingen waar Windows op draait. Ik kon de verleiding niet weerstaan en het een MDA Vario genomen. Op zich is het apparaat wel ok, hoewel het toetsenbord niet kan tippen aan dat van de Spion. Het OS doet me alleen sterk denken aan Windows 95 qua stabiliteit. Regelmatig spontane reboots, steeds trager worden van het apparaat. Een reset lost dat soms deel op, maar eigenlijk moet je dan weer een complete reinstall doen (+alle software weer opnieuw installeren).

Ik heb dus een soort haat/liefde relatie met het ding. Vooral als je een Psion gewend bent waar functionaliteit en ergonomie voorop staat is het een zware tegenvaller. Wie die software voor Windows Mobile heeft gemaakt moeten ze opsluiten in een Turkse gevangenis. Vaak genoeg werkt het zó onhandig en ondoordacht dat je je afvraagt op de mensen die het verzinnen het ook zelf gebruiken.

Nee, ik dacht dat we inmiddels verder geëvolueerd waren wat software useability betreft. Maar goed, de meeste mensen zijn dolblij met hun gadget. Zolang ie maar mooie plaatjes laat zien, spelletjes kan en MP3's afspeelt. Precies dingen die ik niet doe op zo'n ding (oké...alleen Bubble Breaker op de plee...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Kick!

je bent na een jaar terug maar vertel eens? wat heb je nu gedaan uiteindelijk? Welk apparaat en hoe beviel het?

Ik heb momenteel een Revo 8mb waar ik na 2 palmen en een hp jornarda full color full options ppc het meest gelukkig mee ben. Lekker keyboard en duurzaam. Maar ik mis alleen backlight en CF dus denk eraan om op 5MX over te stappen. Grootste nadeel: het formaat van die 5mx..

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1