Toon posts:

[2000] Windows installer komt overal tevoorschijn

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers
Nadat ik vandaag een virus/spyware bedreiging heb kunnen verwijderen waarbij alles wat ik probeerde op te starten beloond werd met een anti-piracy scherm. Zit ik nog met een probleem met windows installer.
Eerst vond windows installer dat bij alles wat gedaan wordt er een .msi bestand van Encarta gezocht moet worden. Daarna had ik encarta verwijderd en toen begon het te zeuren over Easy cd creator 6. Dus ik doe de instalatie cd erin en zoek de .msi file op. Hij gaat dan iets doen (niet installeren) en verdwijnt dan. Ik (blij denkend dat het over is) ga dan wat bestanden verwijderen en zodra ik een bestand heb geselecteerd en op delete druk, verwijderd hij het bestand niet maar daar is windows installer weer (zonder dat ie zeurt om een programma cd) hij zegt gewoon bezig met de installatie voor te bereiden. Ook zegt microsoft anti-spyware steeds als dat gebeurt dat een browseui.dll toegang wilde maken met internet (computer is spyware vrij na ad-aware, hijackthis spybot) en geblokkeerd werd.
Dus ik heb een andere versie van browseui.dll geprobeert (en ook van msi.dll) 1 voor 1 en allebij tegelijk zonder resultaat. Ook heb ik windows installer proberen uit te zetten met gpedit.msc maar dat hielp natuurlijk ook niet.

Het systeem draait dus op windows 2000 met sp 4 geïnstalleerd en vrijwel alle beveiligingsupdates.
PIV 2,8 Asus P4C800-E deluxe, Asus RAdeon 9800 XT 256 MB TVD 1024 mb Kingston RAM, WD Caviar 120 GB SE SATA, Creative Soundblaster Live 5.1 Digital

Weet een van jullie een oplossing hiervoor.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:02:

Weet een van jullie een oplossing hiervoor.
Je installer database is beschadigd, waardoor de Installer nu de al geinstalleerde programma's wil repareren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de computer al geformateerd maar, wat had ik hier aan kunnen doen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht, om maar te formatteren. Je zou bijvoorbeeld Windows Installer eens opnieuw kunnen installeren. De nieuwste versie is 3.0: http://www.microsoft.com/...56122e08e8&DisplayLang=en

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is overigens ook niet echt handig als je direct formatteert als je een topic opent op GoT - mensen denken nu met je mee voor een oplossing, en dan direct gaan formatteren getuigt van weinig respect naar de mensen die gereageerd hebben.

Dit topic gaat dan ook dicht.

Dit topic is gesloten.