Toon posts:

[XP] "change folder icon" in rechtermuisknopmenu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als dat mogelijk is, wil ik een extra command in het rechtermuisknopmenu voor mappen opnemen, waarmee ik het icoon van de map naar een specifiek, ander icoon kan veranderen. Ik neem aan dat dat dan via HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Directory\shell moet, alwaar ik al eens eerder een extra commando ("Open local command window", oftwel open die map in cmd.exe) heb toegevoegd. Ik weet alleen niet hoe mapinfo zoals het icoontje ervan wordt opgeslagen, en of icoontjes met regedit te veranderen zijn. Zoeken met google bracht mij niet veel verder. Heeft iemand een idee?

Edit: Ik weet inmiddels wel waar die ikooninfo is opgeslagen, is absoluut niet moeilijk, het zit in het bestand Desktop.ini in elke map, indien tenminste ooit met het ikoon is gerommeld (anders is het bestand nog niet aangemaakt). Tja :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf al een eindje op weg (toch), maar als het wil lukken op de methode die ik probeer (de enige methode die ik zou kunnen bedenken), zou ik met DOS een als systeembestand aangemerkt bestand moeten kunnen kopiëren, maar dat blijkt DOS niet te kunnen...:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
F:\>type Desktop.in_
[.ShellClassInfo]
IconFile=%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll
IconIndex=110

F:\>copy Desktop.in_ hoi.txt
Desktop.in_
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
        0 bestand(en) gekopieerd.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet even de attributen resetten ('attrib') en dan terug er opzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
F:\>attrib Desktop.in_ -H
Systeembestand wordt niet opnieuw ingesteld - F:\Desktop.in_

F:\>attrib Desktop.in_ -S
Verborgen bestand wordt niet opnieuw ingesteld - F:\Desktop.in_

F:\>attrib Desktop.in_ -S-H
Ongeldige schakeloptie - -S-H

Is er niet iets om die systeembestanden mee vrij te geven? Een poos geleden zat er een virus in mijn System Volume Information, ik moest ook iets speciaals doen om die te kunnen openen en erin wroeten, is er niet zoiets aan te doen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 16:43 ]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Probeer dit eens:
code:
1
attrib Desktop.in_ -S -H

Verwijderd

Topicstarter
Een spatie!! Dat ik daar niet aan dacht...:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
F:\>attrib Desktop.in_ -S-H
Ongeldige schakeloptie - -S-H

F:\>attrib Desktop.in_ -S -H

F:\>copy Desktop.in_ hoi.txt
hoi.txt overschrijven? (Ja/Nee/Alle): a
        1 bestand(en) gekopieerd.

Als de rest verder ook nu nog lukt, laat ik het weten! Dank verder!

Edit: tja, wat ik al vreesde: op deze manier pakt-ie het bestand toch niet, het kopiëren gaat wel maar blijkbaar moet explorer zelf zo'n Desktop.ini hebben aangemaakt in die map wil-ie op zo'n bestand reageren. Als er in een map al een Desktop.ini staat aangemaakt, met daarin het standaardikoon aangegeven, en ik sleep daar een Desktop.ini met een ander ikoon naartoe, werkt het. Stond er in die map nog geen Desktop.ini, dan pakt-ie het bestand en de wijziging dus ook niet... Ben benieuwd waar dan wordt opgeslagen dat een map een aparte Desktop.ini aangemaakt heeft gekregen en daarin moet kijken voor het ikoon?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 16:53 ]

Pagina: 1