Toon posts:

draadloos internet + pc + iPod + Apple Airport Express

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie weet dit... Ik heb @home. Maar wie weet of het mogelijk is met een pc (laptop) een Airport Express te kiezen ipv de aanschaf van een draadloos @home-modem + usb-reciever?

Twee dingen...
1. Ik heb een iPod aangesloten op mijn laptop, maar zou het leuk vinden ipv de laptopboxen het geluid op een ander apparaat te horen, althans iets met betere boxen. Daarvoor twijfel ik tussen een Airport Express of soort boxen-dockingstation zoals ze er verschillende aanbieden via de applestore.
2. Ik wil graag draadloos internetten met @home. De monopolie van @home laat het lijken alsof je alleen via @home draadloze modems kunt gebruiken. Ik zag in een andere topic dat het met een iBook wél schijnt te werken.

Dus...
Wie heeft een verbinding gemaakt met een laptop + @home + Airport Express, werkt dat?
Wie heeft een verbinding gemaakt met een laptop + iPod + Airport Express en boxen van bijv je stereo, werkt dat? Of kun je beter een boxen-docking-iets kiezen?

Las daarnaast dat je je Airport Express ook zou kunnen inzetten om met meerdere pc's één printer te gebruiken.

Kortom, heel verhaal, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! Alvast _/-\o_

Verwijderd

elke draadlose modem werkt met @home ik heb hier ook Airport via @home.
het ligt er aan wat voor boxen er aan je stereohangen als dat jvc/sony/philips weet ik veel speakers zijn dan heeft het meer nut om een Bose souddock te nemen. (die jbl klinkt voor geen meter)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik weet niet hoe goed je al naar Apple's eigen website hebt gekeken, met betrekking tot de Airport Express, maar daar staat inderdaad gewoon het volgende:
Samen één printer gebruiken, zonder kabels

Beschik je thuis over meerdere computers, maar slechts één printer? Geen probleem. Je sluit gewoon de printer aan op de USB-poort van het AirPort Express-basisstation en je printer is direct beschikbaar voor iedereen die is aangesloten op je draadloze netwerk.(6) Je hoeft je printer dus niet meer te verplaatsen van de ene computer naar de andere. Je hebt nooit meer last van door elkaar lopende kabels en hoeft geen bestanden meer te e-mailen van je eigen computer naar de computer die op de printer is aangesloten.
Daar is bovendien te vinden dat Apple gebruik maakt van een lossless formaat bij het streamen naar de Airport Express, dus daar zul je geen kwaliteit verliezen. Of je het praktisch vindt is eigenlijk puur een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik denk niet dat wij je daar bij kunnen helpen :)

Om tot slot je vraag over het delen van internet via een andere router dan die van @Home: Dat is echt helemaal geen probleem :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord. :) Die printer dat had ik idd al gelezen, dat vind ik wel geloofwaardig. Ik ben vooral benieuwd of je draadloos kunt internetten met @home via de Airport Express (AE).

Heb je zelf ook ervaring met de iPod en de AE? Lijkt me ook wel heel interessant.
Of kan ik beter voor de 'gewone' boxen-docking-station-keuze gaan??

Verwijderd

Nu we het toch over printers hebben: ik wil binnenkort ook een ap express aanschaffen. Als ik daar mijn HP psc 2115 (all-in-one) op aansluit, kan ik dan ook gebruik maken van de scan-functie? (al is het maar op 1 pc of mac)

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Over het hele @Home verhaal weet ik niets, maar wat ik wel weet is dat Apple's AirPort Extreme router een router is die de standaarden 802.11b en 802.11g ondersteund. Als een @Home router ook deze standaarden ondersteund zou je in theorie een netwerk moeten kunnen aanmaken.

Thuis maak ik gebruik van een AirPort Express netwerk, maar ik heb geen laptop meer om het bij te testen. In elk geval kan ik vertellen dat ik thuis gebruik maak van 802.11b (de "langzame" draadloze standaard) en daar werkt het streamen goed. Streamen gebeurt nooit direct vanuit je iPod, maar gebeurt vanuit iTunes, daarom moet al je muziek ook op je computer geinstalleerd zijn. Bij het begin ging het allemaal een beetje haperen, waarschijnlijk omdat andere draadloze netwerken liepen te storen (er zijn 2 andere draadloze netwerken die mijn kaartje vindt in de buurt). Toen ik éénmaal de optie 'activeer storingsonderdrukking' had geactiveerd werkte het geheel lekker.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Is het nu ook mogelijk om bijvoorbeeld met winamp mp3tjes naar je airport te streamen? of is louter iTunes daar geschikt voor?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:33:
Is het nu ook mogelijk om bijvoorbeeld met winamp mp3tjes naar je airport te streamen? of is louter iTunes daar geschikt voor?
[google=winamp airtunes plugin] leverde mij dit op:
am able to stream arbitrary audio to an Airport Express without breaking any encryption. Here's how (for Windows, similar applications exist for Linux and Mac OS X)

1) Run WinAmp? with the Shoutcast broadcasting plugin. This allows you to stream audio, including system audio and soundcard output, to ...

2) A Shoutcast server - you can run one locally or on another machine.

3) Run iTunes and connect to the Shoutcast stream.

4) Tell iTunes to send the audio to the Airport Express.
Verder kun je eens met JustePort spelen :)

Had je dat echt niet zelf kunnen vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door dawuss op 11-04-2005 16:51 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik heb zelf een airport express en @HOME. Werkt perfect. Heb nu internet en netwerk met 2 pc's en een mac. Geen probleem. Kunnen ook nog eens printen met 1 en dezelfde printer.

Heb niks aangesloten op een stereo oid, maar het lijkt me sterk dat dat niet zal lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor het meedenken iedereen. Ik kan hier zeker iets mee! :)

Verwijderd

Ik heb een airport express in bestelling bij de Applestore, deze airport express komt op de bovenverdieping als accesspoint te hangen. Nu zit ik voor een oude iMac te twijfelen tussen het aanschaffen van een airport kaart of een 2e airport express. Ik wil namelijk gebruik kunnen maken van airtunes op speakers die beneden in de woonkamer staan.

Hoe hangt de airport express fysiek aan de versterker/receiver ? Gaat dit met een tulp<->headset-jacket kabel of wordt de muziek b.v. draadloos gestreamt via de FM frequentie. Ik heb op de Apple site al wat rondgekeken maar ik krijg daar niet echt een beeld van. :)

Dit is geen groot probleem, maar meer om het straks een beetje netjes te kunnen aansluiten zonder dat er weer overal kabels hangen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eentje voor Killkees, die @home heeft en daarme internet en netwerk heeft gebouwd.

Even voor de 100% zekerheid: welke spullen heb je exact nodig om een @home-draadloos netwerk te maken. Ik heb gekeken op de apple-site bij http://www.apple.com/nl/airportexpress/ Ik ga even uit van:
- de @home-aansluiting + het bijbehorende modem
- en dan, heb je dan voldoende alleen Airport Express van €129,-?

Of moet je op een laptop/pc ook nog iets extra's eraan hangen (netwerkkaart?) om communicatie mogelijk te maken. Die netwerkkaart, lijkt een open deur, maar ik weet het niet zeker.

Er staan diverse mogelijkheden in de @home-shop vor draadloze netwerkontvangerr/kaarten. Mij lijkt een usb-ontvanger het handigste (kost 39 euro). Wie heeft hier ervaring mee? Ik zag de:

Netgear draadloze USB adapter

Een razendsnelle verbinding met het internet op een pc of laptop zonder dat er een snoer aan te pas komt? Het wordt mogelijk met deze draadloze USB adapter waarmee door de nieuwste technologie een vlekkeloze verbinding is gegarandeerd.

Hoef ik dus geen 60 euro extra uit te geven voor een draadloos modem van @home (totaal 99 euro voor modem met die usb-netwerkkaart). Maar heb ik voor ca 70 euro extra (129 voor airtunes min 60 voor niet hoeven kopen van draadloos @home-modem = 70) een draadloos netwerk+via airtunes muziek op stereo in huis?? :)

Ben beniewd. Dank je wel alvast weer.

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Wat ik thuis heb:

1. @home modem. Dat modem is trouwens niet draadloos, de kabel die uit de modem komt, gaat de Airport Express in.
2. Bij iedere pc een draadloze netwerkkaart (bij mijn Windows laptop is dat een pccard van Dell, bij mijn PowerBook is de netwerkkaart standaard en ingebouwd)
3. Apple Airport Express

Meer niet. Dat is alles. Wil je draadloos kunnen printen moet je een compatible printer hebben, maar dat is te vinden op de website van Apple.

Succes

Verwijderd

Killkees schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:42:

Meer niet. Dat is alles. Wil je draadloos kunnen printen moet je een compatible printer hebben, maar dat is te vinden op de website van Apple.

Succes
Het enige wat je nodig hebt om via de airport express te kunnen printen is een USB printer. Als Apple de printer die je hebt niet ondersteunt kun je altijd nog kijken of je iets met Gimp-print kunt.
Gimp-Print 4.2.7 is the newest stable release for Mac OS X; it includes 225 drivers supporting over 600 printers. The disk-image file includes an OS X installer package, an uninstaller package, plus illustrated documentation to easily guide you through the printer set-up process.
http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Hallo allen,

Ik heb ongeveer dezelfde vraag betreffende draadloos netwerken maar vond het overbodig een niwue topic aan te maken.

Mijn vriendin heeft boven een (moet nog uitgezocht worden welke sneller is(Wordt nog een topic over geopend O-) )) Mac staan. Nu wou ik weten voor hoeveel een draadloos netwerkje kan worden opgezet.
Er moet iig iets aan de kant van de mac komen en bij de router.
Een acces point dus....alleen de enige mac airport hier op Pricewatch is 72 euri..is te duur kan dit niet via 2 cheapass E-tech AP's????Of doe ik het(als Windowsgast en MacNoob) iets fouts??

Alvast bedankt :>

[ Voor 5% gewijzigd door GravGunner op 22-05-2005 19:41 ]

target assimilated

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Je kunt je Mac gewoon kopen met een Airport kaartje als BTO-optie, dan hoef je aan de andere kant alleen nog maar een standaard 802.11g router te hebben staan, maakt in principe niet uit van welk merk. Maar dat is wel gewoon een beetje standaard zoekwerk.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

GravGunner schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:37:
Er moet iig iets aan de kant van de mac komen en bij de router.
Een acces point dus....alleen de enige mac airport hier op Pricewatch is 72 euri..is te duur kan dit niet via 2 cheapass E-tech AP's????Of doe ik het(als Windowsgast en MacNoob) iets fouts??
Ja hoor, je kunt iedere accesspoint die zich aan de standaard houd gebruiken met je mac. Of het nu een Cisco of Sweex is, verbinding krijgen ze allemaal :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Pagina: 1