Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WINFILE mapjes verschijnen zonder reden

Pagina: 1
Acties:

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-08 17:03
misschien heeft iemand hier ervaring mee. ik heb iets op mijn computer zitten dat veel lijkt op spyware (of iets dergelijks) of een virus misschien. tot nu toe heeft het nog geen schade toegebracht aan mijn pc maar ik weet niet wat het is en het breid zich uit.

dit is het probleem:

het begon ermee dat er op ieder station (ik heb er 4, vier partities dus) een map kwam te staan die WINFILE heette en schijnbaar een toepassing was, al kon ik het niet openen. sindsdien komen er steeds meer bij. en niet alleen op harde schijf stations ook diskettes, usb sticks alleen de cd-rom niet.

als ik bijvoorbeeld een map heb die programma's heet, dan komt er in die map een verborgen map te staan die ook programma's heet. en zo gaat het met steeds meer
mappen.

ik heb al gecontroleerd met adaware (nieuwste update etc.) maar die kon niks vinden. ben nog van plan om virus scan te doen en nog meer spyware programmas te proberen, denk alleen niet dat het wat zal uithalen, dus ik hoop dat iemand anders dit probleem al heeft gehad en weet hoe het opgelost moet worden

ik hoop dat jullie me kunnen helpen want al zal het misschien blijken dat dit niks kwaadaardigs is dan nog is het voor mij een doorn in het oog.

[ Voor 3% gewijzigd door skillet op 10-04-2005 15:12 ]

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Of je zoekt op google?

• skillet
heb ik al gedaan.
en ik ben geloof ik iets belangrijks vergeten te vertellen, als ik die bestandjes probeer te verwijderen dan komen ze na 2 seconden gewoon weer terug

Verwijderd

Hmm, klinkt als een virus of worm.
Een anti-adware programma zal dus zeer waarschijnlijk niets uithalen.

Scan zo'n bestand eens hier.

Als dat niets oplevert kun je ze naar mailadres in mijn signature sturen en dan zal een virus analyst er naar kijken. :)

• skillet
hmm bedankt, heb met housecall al gezocht en vond dat dat gare dingetje een WUKILL.B worm was
heb op google naar WUKILL.B gezocht en ik denkt dat ik het nu wel kan verwijderen. maar het heeft zich dus in mijn computer gewerkt via mijn usb stick en nu vroeg ik me af of als ik mijn usb stick nog ooit wil gebruiken of ik hem dan gewoon aan kan sluiten op mijn computer (nadat ik dat WUKILL heb verwijderd) of dat wukill dan gewoon weer komt op mijn pc?

Verwijderd

Zou je niet eens een (residente) virusscanner gaan draaien?

Een fatsoenlijke had deze infectie voorkomen, een fatsoenlijke zal voorkomen dat hij zich eventueel via de usb stick terug op het systeem zet.
Pagina: 1