Toon posts:

Memtest tijdsduur / errors?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op een Abit NF7-s met daarop een XP2600+ en 512mb PC2700 (cl 2-2-2-6 van samsung) het programma Memtest v 3.2 aan het draaien, dit duurt nu al 3:15 en hij heeft al 308.750 errors gevonden...

Hij is nu bij test #4, dit terwijl hij test #8 allang gedaan heeft.

Wie kan mij vertellen hoe dit programma werkt? Of moet ik het gewoon zelf een keer stop zetten?

Op een andere pc is hij al 2:31 bezig en heeft hij "pass: 9" en "errors: 0" staan, maar ook daar begint hij alsmaar opnieuw met de testen.

Verwijderd

Je moet memtest zelf uitzetten, anders gaat het programma steeds opnieuw beginnen.

Verwijderd

Ja die loopt automatisch door. Als je zoveel errors hebt is je geheugen gaar of werkt niet goed samen.

Verwijderd

Topicstarter
okay, dat verklaard alvast waarom het zo lang duurt :D

Maar is het normaal dat hij alsmaar errors blijft vinden?

ik bedoel, 320.000 errors vind ik wel wat veel van het goede :/

Okay, ook dat verklaard een hoop :)

Zometeen maar eens ander geheugen proberen dan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 14:39 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Memtest loopt door tot je het zelf stopt. Als je 308750 errors hebt kan je er trouwens wel vanuit gaan dat je geheugen niet helemaal lekker is, zet het spul eens op wat lossere timings (als het niet op "By SPD" staat) en test dan nog eens een paar uur. Misschien krijg je dan wel heel andere resultaten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Als je alleen je geheugen wilt testen op stabiliteit (lees: doet hij of doet hij het niet na het OC'en?) zou ik enkel test #5 draaien.. Na 40 van deze tests kun je er gerust van uit gaan dat je geheugen het goed doet en het kost veel minder tijd :)

Enne, meer dan 300.000 fouten duidt dus op te hoog geklokt geheugen :)
Pagina: 1