Ervaringen Epson Aculaser C1100?

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Ik wil binnenkort een kleurenlaser-printer aan gaan schaffen, maar ben nog aan het twijfelen tussen de Epson Aculaser C1100 en de HP Color Laserjet 2550.
Over de HP kan ik genoeg reviews/ervaringen vinden, maar van de Epson vind ik bijna niks (op kieskeurig staat 1 review van een gebruiker).
Ik ben bij diverse computerwinkels geweest, maar overal moesten ze de printer bestellen en konden ze me dus niet zo snel een testprint van de printer laten zien. Diverse webshops hebben de printer wel op de site staan, maar moeten deze ook bestellen en kunnen me dus ook niet echt wat vertellen wat ik nog niet weet.

Mijn vraag is nu dus, wie kan me wat meer vertellen over de Epson Aculaser C1100 (kwaliteit, tonerverbruik enz.)?

Hieronder staan de specificaties van de site van Epson.
Specificaties
processor 66.7

Snelheid
ppm:
kleur: color
zijde: simplex
invoer: Multi Purpose Tray
Snelheid: 5 ppm

ppm:
kleur: monochrome
zijde: simplex
invoer: Multi Purpose Tray
Snelheid: 25 ppm

De bereikte afdruksnelheden zijn afhankelijk van het gebruikte besturingssysteem en toepassingsprogramma, alsook van de resolutie van de pagina

papieruitvoer Face Down: 250 Vel
Papiermagazijn type: Multi Purpose Tray
DIN A4: 180 Vel
Gewicht: 64 - 210 g/m²
Interfaces IEEE 1284, USB 2.0
Emulaties EPSON ESC/Page S
Geheugen 32 MB, uitbreidbaar tot 256 MB
Stroomtoevoer 45000 pagina's/maand
Stroomverbruik 220-240V
Energieverbruik (Energy STAR)
Geluidsniveau 55 dB(A) (tijdens afdrukken)
Afmetingen Standard: 445 x 445 x 439 mm (B x Dx H)

Ik plaats dit topic dus op GoT omdat ik verder geen ervaringen van gebruikers met deze printer kan vinden. Zou dit topic hier niet mogen, dan alvast mijn excuses.

[ Voor 11% gewijzigd door FlipFluitketel op 10-04-2005 14:26 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
:/
kick
Of nog iemand met ideeën voor meer info/ervaringen met dat ding?

[ Voor 64% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-04-2005 19:34 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:38
ben ook wel benieuwd eigenlijk :) Hij staat nu in de reclame bij paradigit voor 319 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
zeef schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:55:
ben ook wel benieuwd eigenlijk :) Hij staat nu in de reclame bij paradigit voor 319 euro.
Ik ben nu wel benieuwd of ie echt €319,- kost of dat het pas na inruil is.. Als je namelijk kijkt bij printers in de onderdelen lijst, dan staat achter de Epson C1100 tussen haakjes "na inruil".

De printer wil ik deze week eigenlijk sowieso gaan bestellen, maar ik weet nog niet of het bij paradigit zal zijn of bij Beat-It (daar staat ie nl. ook voor €317,- maar dat is dus nog excl. verzendkosten). Misschien dat mijn buurman even tijd heeft om langs te rijden bij Paradigit en dat ding eventueel mee kan nemen en anders denk ik dat ik gewoon bij Beat-It bestel.

Wat garantie betreft maakt het niet echt wat uit aangezien de printer 12 maanden on-site garantie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Na inruil zal wel na inruil van iedere printer zijn, dus ook dat brakke dot matrixje uit de afvalbak ;) Zo is 't in ieder geval wel bij office centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Ik heb hem dus net besteld op beat-it.. Ik had geen zin om te wachten tot mijn buurman tijd had om bij paradigit langs te rijden.
Als ie binnen is laat ik wel even weten of het een goede aankoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Heb hem net 10min. werkend en 2 kleurenpagina's mee geprint (1 dvd-hoesje en een foto van de hond). Kwaliteit is gewoon perfect (ik heb nog niet echt een super inkt-jet gehad dus zoveel ben ik nog niet gewend qua kwaliteit).
Printen gaat lekker snel, dvd-hoesje van 6MB gooit ie er binnen 20sec uit, maakt natuurlijk wat meer herrie dan een monochroom laserprinter maar niet echt storend hard.
Enige nadeel was (zoals op kieskeurig ook iemand zei) bij het plaatsen van de toners gingen de beschermstukjes niet echt goed eruit.. Heb het zelfs 2x gehad dat dat ding dus gewoon vastliep doordat ik dat beschermgedeelte er niet goed uit kreeg en nadat ik hem dicht had gedaan sloeg dat beschermstuk dus dubbel..
Nog een probleempje was dat ik de toners niet echt goed geplaatst kreeg omdat de plaats waar ze in moesten vallen niet recht kwamen te liggen. Uiteindelijk met de kap dicht doen, even wachten en weer open doen de dingen er goed in gekregen.
Ik vind het absoluut geen miskoop en ben er (nog) zeer tevreden mee.

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-04-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uitstekend apparaat, met prima prints.
geen enkel probleem tegengekomen tijdens de installatie.

ik wil de printer nu via een draadloze printserver in het netwerk hangen, heeft iemand hier ervaring mee?

kijk ook eens op www.consumentenbond.nl beste koop juli 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik heb het geprobeerd met een parallele printserver en een USB printserver (beiden wired) maar op de een of andere manier wilde het niet werken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de diverse handleidingen van printservers ben ik tegengekomen dat je bi-directional verkeer moet uitschakelen tezamen met alle monitoringsfuncties. misschien dat het dan lukt. Flipfluitketel heeft het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Tsja, dan mis je wel wat functionaliteit.... zijn er nog geen bi-directionele betaalbare servers? Beter nog, zou je dat netwerk kaartje voor de C1100 ook los kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Ik heb het inderdaad werkend met een printservertje van Linksys.
Instellingen heb ik niks aan gewijzigd, gewoon de setup van de printserver gedraaid, printer toegevoegd en printen maar..

Edit:
Even gezocht op de site van Epson, maar zo te zien zijn die netwerkkaarten niet los te koop (in ieder geval geen originele Epson).
De software van de printer heb ik niet geinstalleerd, dus als ik iets print krijg ik geen melding dat er nog zoveel % van de toner vol/leeg is. Sowieso heb ik aan zulke software een enorme hekel. Op de printer zie je toch ook hoe vol/leeg de toner is.

[ Voor 52% gewijzigd door FlipFluitketel op 06-12-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de reactie van Epson op de vraag naar printen met een draadloze printserver:

Het zou kunnen werken, maar is van onze zijde uit niets over bekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
FlipFluitketel schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:09:
Ik heb het inderdaad werkend met een printservertje van Linksys.
Instellingen heb ik niks aan gewijzigd, gewoon de setup van de printserver gedraaid, printer toegevoegd en printen maar..

Edit:
Even gezocht op de site van Epson, maar zo te zien zijn die netwerkkaarten niet los te koop (in ieder geval geen originele Epson).
De software van de printer heb ik niet geinstalleerd, dus als ik iets print krijg ik geen melding dat er nog zoveel % van de toner vol/leeg is. Sowieso heb ik aan zulke software een enorme hekel. Op de printer zie je toch ook hoe vol/leeg de toner is.
Heb je dat via de USB of de paralelle poort gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
zeef schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:32:
[...]

Heb je dat via de USB of de paralelle poort gedaan?
Via de USB-poort..
(Vergeten erbij te vermelden omdat ik al weer vergeten was dat die printer ook een parallelle poort heeft 8)7 .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dat is dus de psus4 van linksys of niet? Het verhaal gaat dat hij niet echt compatible is met sommige laserjets, als deze wel zou werken icm met de epson dan zou het mooi wezen

Elect a clown, expect a circus.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Het is inderdaad die psus4.
In het begin kwam het wel regelmatig voor dat er niks geprint werd maar op een of andere manier heeft zich dat vanzelf opgelost..

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

FlipFluitketel schreef op donderdag 15 december 2005 @ 09:02:
Het is inderdaad die psus4.
In het begin kwam het wel regelmatig voor dat er niks geprint werd maar op een of andere manier heeft zich dat vanzelf opgelost..
thanx for the reply, ben namelijk op zoek naar een goede en goedkope kleurenlaserjet, en hij moet ook op het netwerk aangesloten worden. twijfel tussen de hp2600n en de epson c1100

Elect a clown, expect a circus.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:46
ik ben zelf ook aan het kijken voor een laser printer en mijn oog is ook gevallen op de epson, maar wat ik me afvraag is, als je wilt printen is die printer daar geschikt voor of kan ik dan beter mijn hp deskjet 610c gebruiken??

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 08:56
shure-fan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:49:
ik ben zelf ook aan het kijken voor een laser printer en mijn oog is ook gevallen op de epson, maar wat ik me afvraag is, als je wilt printen is die printer daar geschikt voor of kan ik dan beter mijn hp deskjet 610c gebruiken??
volgens mij is iedere printer geschikt om te printen, of zie ik dat nu verkeerd ? 8)7

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
shure-fan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:49:
Als je bedoelt of ie geschikt is om foto's mee te printen, ik zou het eigenlijk niet weten. Ik heb diverse foto's uitgeprint en ik vind ze er gewoon goed uitzien. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat dit mijn eerste kleurenprinter is en ik dus ook nog nooit foto's op een kleuren-inktjet op de beste kwaliteit heb gezien (of ja.. vast wel eens gezien, maar niet echt kunnen vergelijken met mijn huidige kleurenlaser).

• zeef
Ik heb een PSC 2210 all in one en als ik daar een foto print met speciale kluerencartidge en fotopapier dan is die veel en veel mooier dan de C1100. maar die is ook helemaal niet om foto's op fotokwaliteit te printen. :) Ik gebruik hem vooral voor teksten waar zo nu en dan eens een kleutje in de tekst zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:46
FlipFluitketel schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:38:
[...]

Als je bedoelt of ie geschikt is om foto's mee te printen, ik zou het eigenlijk niet weten. Ik heb diverse foto's uitgeprint en ik vind ze er gewoon goed uitzien. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat dit mijn eerste kleurenprinter is en ik dus ook nog nooit foto's op een kleuren-inktjet op de beste kwaliteit heb gezien (of ja.. vast wel eens gezien, maar niet echt kunnen vergelijken met mijn huidige kleurenlaser).
sorry, dat ging dus een beetje mis lees ik achteraf, maar inderdaad het gaat dan om de afdrukkwaliteit van foto's

ik weet niet of jij een inkjet hiervoor had en of je er zelf ook foto's mee uitprinte maar wat zijn jou ervaringen hier mee

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Een goeie inkjet geeft een mooiere foto print, zeker op foto papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clooner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Hoe zit het met de marges van deze printer? Ik kan dat namelijk nergens terugvinden?
als dit namelijk een printer is die borderless print dan is het wel interessant

Inside The Matrix, they are everyone, and they are no one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clooner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik heb het al gevonden 4 mm witrand :(

Inside The Matrix, they are everyone, and they are no one.

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

Mijn Epson C1100, eigenlijk de tweede: de eerste is geswapt :| , print de pagina's scheef, rechts iets meer uitgerekt dan links, niet ideaal dus. Daarnaast is de p hotocoductorunit defect, er komen puntjes op de prints ca 5 cm van links. Ik heb 'onder coulance' een nieuwe toegestuurd gekregen, maar deze veegt de kleuren uit (gek genoeg is de zwart wel strak) kortom, ik ben niet tevreden! :(

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Pagina: 1