beste allemaal
ik ben begonnen met het programmeren met een XMLDOM parser, en het leek allemaal goed te lukken, totdat ik de data binnen een container in een xml bestand wou wijzigen.
ik heb verschillende methoden opgezocht en geprobeerd, maar hij geeft elke keer aan: "deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object".
heeft iemand een idee waar ik de fout maak, want ik heb gewoon direct samples overgenomen en die deden het ook niet
ik draai het geheel op MSIE 6.0 sp1
de bestanden hieronder staan in dezelfde map en als ik alert() gebruik dan geeft hij de goede waarde terug, dus dat werkt.
gegevens.xml
verander.html
ik ben begonnen met het programmeren met een XMLDOM parser, en het leek allemaal goed te lukken, totdat ik de data binnen een container in een xml bestand wou wijzigen.
ik heb verschillende methoden opgezocht en geprobeerd, maar hij geeft elke keer aan: "deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object".
heeft iemand een idee waar ik de fout maak, want ik heb gewoon direct samples overgenomen en die deden het ook niet
ik draai het geheel op MSIE 6.0 sp1
de bestanden hieronder staan in dezelfde map en als ik alert() gebruik dan geeft hij de goede waarde terug, dus dat werkt.
gegevens.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?xml version="1.0"?> <boeken> <boek> <bookid>0</bookid> <uitgever>het zwartepaard</uitgever> <schrijver>piet hein</schrijver> <titel>groen gras</titel> <isbn>23748912</isbn> </boek> <boek> <bookid>1</bookid> <uitgever>het zwartepaard</uitgever> <schrijver>piet hein</schrijver> <titel>groen gras</titel> <isbn>23748912</isbn> </boek> </boeken> |
verander.html
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <html> <head> <title>boek wijzigen</title> <script language="javascript"> function verander() { var xmlDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM"); xmlDoc.async = false; xmlDoc.load("gegevens.xml"); var bookid = 0; var root = xmlDoc.documentElement; //alert(root.childNodes.item(bookid).childNodes.item(1).text); //root.childNodes.item(bookid).childNodes.item(1).replaceData(0, 15, "wolters nordhoff"); //root.childNodes.item(bookid).childNodes.item(1).setData("wolters nordhoff"); //root.childNodes.item(bookid).childNodes.item(1).nodeValue("wolters nordhoff"); //root.childNodes.item(bookid).childNodes.item(1).setNodeValue("wolters nordhoff"); root.childNodes.item(bookid).childNodes.item(1).setData("Text","wolters nordhoff"); } </script> <body> <from> <input type="button" value="bewerken" onClick="verander()"> </form> </body> </html> |
[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 10-04-2005 21:33 ]