Toon posts:

plotselinge ruis door boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

er zijn veel topics geweest over ruis maar ik heb er mijn antwoord niet ect uit kunnen halen dus misschien dat iemand me hierbij kan helpen,

sinds 3 dagen heb ik plotseling een ruisend geluid via mijn dolby 5.1 speakers. aan de speakerset ligt het niet, ze zijn net nieuw en het ruisend geluid is ook waar te nemen via andere boxen en een koptelefoon.

ik heb mijn computer laten aarden met zon draadje naar de centrale verwarming maar de ruis blijft precies hetzelfde. het rare is dat ik niets in de opzet of instellingen heb veranderd van de computer, de ruis kwam ineens.

wel heb ik vlak voor de ruis mijn virtueel geheugen (via systeem en advanced etc.) veranderd maar sinds de ruis heb ik deze weer naar de originele instellingen veranderd maar de ruis blijft.

kort samengevat:
- plotseling gebeurd zonder veranderingen
- ligt niet aan de speakerset
- aarden helpt niet

iemand ervaring mee? asjeblieft een beetje simpel uitleggen, ben vrij a-technisch B)

bij voorbaat dank :Y)

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:49:
hey,

er zijn veel topics geweest over ruis maar ik heb er mijn antwoord niet ect uit kunnen halen dus misschien dat iemand me hierbij kan helpen,

sinds 3 dagen heb ik plotseling een ruisend geluid via mijn dolby 5.1 speakers. aan de speakerset ligt het niet, ze zijn net nieuw en het ruisend geluid is ook waar te nemen via andere boxen en een koptelefoon.

ik heb mijn computer laten aarden met zon draadje naar de centrale verwarming maar de ruis blijft precies hetzelfde. het rare is dat ik niets in de opzet of instellingen heb veranderd van de computer, de ruis kwam ineens.

wel heb ik vlak voor de ruis mijn virtueel geheugen (via systeem en advanced etc.) veranderd maar sinds de ruis heb ik deze weer naar de originele instellingen veranderd maar de ruis blijft.

kort samengevat:
- plotseling gebeurd zonder veranderingen
- ligt niet aan de speakerset
- aarden helpt niet

iemand ervaring mee? asjeblieft een beetje simpel uitleggen, ben vrij a-technisch B)

bij voorbaat dank :Y)
Zonder veranderingen zeg je, maar ook niets veranderd in je kamer of tv kabels getrokken enz?

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Trek eerst die aarddraad maar eens van je CV leiding af.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Topicstarter
daar is inderdaad ook niets in veranderd, daarom snap ik ook niet waar het nou ineens vandaan komt.

en die aarddraad naar me kachel hebben we er even tegenaangehouden om te kijken of het storen ophoud als de electriciteit etc. dus naar de aarde toegeleid wordt maar de ruis bleef. hij staat dus niet continu geaard. het was enkel om te testen of aarden zou werken, wat niet het geval is.

B)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Check eens je mixer settings...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:24
deepspace schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:02:
Check eens je mixer settings...
Even een toelichting:

Check in je mixer hoofdzakelijk eens de AUX / CD kanalen, als je op deze interne connectors niets hebt aangesloten kan dit ruis veroorzaken, vaak genoeg meegemaakt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 10-04-2005 18:04 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
XanderH schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:04:
[...]

Even een toelichting:

Check in je mixer hoofdzakelijk eens de AUX / CD kanalen, als je op deze interne connectors niets hebt aangesloten kan dit ruis veroorzaken, vaak genoeg meegemaakt :)
toelichting 2:

Gewoon elk kanaal dat je neit gebruikt uitzetten(dempen) ;), (microfooningang helpt ook meestal flink handje mee met storen)

Verwijderd

Ik denk dat je een aardlus hebt. probeer eens je stekker om te draaien of in een ander stopcontact te doen. en probeer zo veel mogelijk met steraarde te werken om een aardlus te voorkomen.
Pagina: 1