Toon posts:

DivX -> DVD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al tijdje bezig met een anime serie op DVD te zetten zodat deze op een stand alone DVD speler af te spelen is. Ik gebruik TMPGEnc voor het converteren van de avi bestanden naar mpg. Het probleem is dat het beeld schokt als het beeld langzaam van links naar rechts of andersom beweegt. Voor de rest heb ik hier geen (zichtbare) last van.

Het gaat om een XVid met 23,97 fps. Ik heb al van alles geprobeerd. Converteren naar PAL, NTSC, naar 23,97 fps, 25 fps, CBR en VBR met verschillende bitrate waardes (van laag, 3000 tot hoog 8000), maar het lijkt nergens echt goed of beter te worden.

Weet iemand waar het aan ligt (codec, videokaart, CPU) of hoe ik dit het beste op kan lossen? Of is het gewoon niet mogelijk om het goed te krijgen?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27
Probeer eens het Programma D.I.K.O. (ff google) nooit problemen mee gehad. Voor de rest is er een legio aan proggies die het ook kunnen. Het is idd zo dat sommige proggies niet met alles overweg kunnen, dus is meerdere installeren an te raden. (winavi/cucusoft/etc/etc)

no comment

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

divxtodvd van www.vso-software.com werkt wat mij betreft snel en simpel :)

[ Voor 7% gewijzigd door freddifish op 10-04-2005 13:47 ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

nero vision express kun je ook proberen

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Je kunt het in TMPenc perfect krijgen, maar zo te horen maak jij van een NTCS, een PAL...dat gaat dus niet (mja het kan wel, maar niet met tmpgenc) een xvid 23,976 fps MOET je een NTSC dvd van maken....probeer dat maar eens en het schokken behoort tot het verleden.....

De boven genoemde programma's doen dat automatisch voor je, maar als je die op handmatig naar PAL zet gaan ze ook schokken.

[ Voor 20% gewijzigd door Caveman op 10-04-2005 20:39 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:16
ik doe het altijd met winavi videoconverter, heel simpel en snel, binnen een uurtje is je divx omgezet naar dvd en ik kan niet of nauwelijks kwaliteitsverlies zien.

Ontspan.

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:24:
Je kunt het in TMPenc perfect krijgen, maar zo te horen maak jij van een NTCS, een PAL...dat gaat dus niet (mja het kan wel, maar niet met tmpgenc) een xvid 23,976 fps MOET je een NTSC dvd van maken....probeer dat maar eens en het schokken behoort tot het verleden.....

De boven genoemde programma's doen dat automatisch voor je, maar als je die op handmatig naar PAL zet gaan ze ook schokken.
Dacht ik ook aan, maar in TMPGEnc 3 Express kan je alleen converteren naar NTSC 29,97 fps.

Het gaat me trouwens niet alleen om converteren, maar ook om beetje editen. De videobestanden zijn 640 x 480 groot. Als ik deze converteer naar 720 x 576 is het te groot voor de tv, daarom gebruik ik TMPGEnc om de groote op 640 x 480 te houden met zwarte balken er omheen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:03:
[...]

Dacht ik ook aan, maar in TMPGEnc 3 Express kan je alleen converteren naar NTSC 29,97 fps.

Het gaat me trouwens niet alleen om converteren, maar ook om beetje editen. De videobestanden zijn 640 x 480 groot. Als ik deze converteer naar 720 x 576 is het te groot voor de tv, daarom gebruik ik TMPGEnc om de groote op 640 x 480 te houden met zwarte balken er omheen.
Je moet TMPGenc 3 niet gebruiken, maar gewoon 2.5 nog wat, kun je gewoon alles handmatig instellen. Dus ook naar 23,97 en je kunt hem op "mantain aspect ratio" zetten dan blaast ie hem niet op naar 720x576.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 12:12
heb je al op de website van http://www.sectie.be gekeken :? daar staat een hele mooi tutorial over dit onderwerp.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Pagina: 1