[OSX] Schermkleuren veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:48
Ik wil graag de standaardkleuren van de desktop enz. veranderen en dan voornamelijk het WIT dat in zoveel schermen voorkomt. Bijvoorbeeld Teksteditor = wit, Mail = wit... en van wit krijg ik een beetje de kriebels/koppijn. In Windows kan ik gewoon de desktopkleur door een zachtere kleur vervangen maar op m'n appeltje niet. Ik heb in het verleden al programma's als Shapeshifter geprobeerd maar een theme waarbij het wit binnen een venster werd vervangen heb ik niet gevonden. Volgens mij waren het ook alleen maar aanpassingen op de menubalk die dit soort programma's deden.
Iemand een oplossing?

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Veranderen desktop: Systeemvoorkeuren --> Bureaublad & Screensaver. Daar kun je elke afbeelding kiezen die je wilt.

Veranderen finder vensters: menu 'View' (Beeld in het nederlands?) --> Show View Options. Onderaan kun je kiezen voor een kleur of een afbeelding. Dit kan je per venster anders instellen.

Mail is en blijft gewoon wit.
Texeditor is ook gewoon wit, je papier is toch ook wit? ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• Dancing_Animal
NielZ schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:20:
Veranderen desktop: Systeemvoorkeuren --> Bureaublad & Screensaver. Daar kun je elke afbeelding kiezen die je wilt.

Veranderen finder vensters: menu 'View' (Beeld in het nederlands?) --> Show View Options. Onderaan kun je kiezen voor een kleur of een afbeelding. Dit kan je per venster anders instellen.

Mail is en blijft gewoon wit.
Texeditor is ook gewoon wit, je papier is toch ook wit? ;)
Papier is inderdaad nogal vaak wit ja, maar een boek of een krant vaak weer niet zo wit als het wit waar ik nu tegenaan zit te kijken. Ik weet trouwens niet of dat om druk-technische redenen en of kosten is of om omdat het prettiger leest.
Bij windows veranderen de kleuren van de apps trouwens wel mee met de instelling die je maakt in je instellingen, dus Outlook wordt dan net zo makkelijk lichtgrijs ipv wit. Volgens mij moet dit met OSX ook wel te doen zijn...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan toch ook gewoon je scherm minder fel zetten? Dan wordt wit ook "licht grijs".

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Waarschijnlijk moet je je scherm calibreren naar een niveau dat je op je PC gewend bent. Apple heeft standaard het scherm helderder staan.

Ga naar Systeemvoorkeuren > Beeldscherm > Kleur en klik op 'Calibreren'. Neem de optie 2.2 Televisie gamma, wat een zelfde niveau heeft als wat op de PC gebruikelijk is. Eventueel kun je ook met expert opties calibreren.

Edit: Één van de eerste dingen die ik doe wanneer ik een Mac opnieuw installeer is dat ik het scherm ook iets donkerder zet, want mij is het standaard ook te helder...

[ Voor 20% gewijzigd door MacWolf op 10-04-2005 14:01 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Dancing_Animal
MacWolf schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:00:
Waarschijnlijk moet je je scherm calibreren naar een niveau dat je op je PC gewend bent. Apple heeft standaard het scherm helderder staan.

Ga naar Systeemvoorkeuren > Beeldscherm > Kleur en klik op 'Calibreren'. Neem de optie 2.2 Televisie gamma, wat een zelfde niveau heeft als wat op de PC gebruikelijk is. Eventueel kun je ook met expert opties calibreren.

Edit: Één van de eerste dingen die ik doe wanneer ik een Mac opnieuw installeer is dat ik het scherm ook iets donkerder zet, want mij is het standaard ook te helder...
He da's een grappige optie. Ik heb wat met die regelaars zitten schuiven en het wit is nu in ieder geval niet zo spierwit meer... dank!

Verwijderd

druk eens op de toetsencombo: ctrl+alt+apple+8, zo beter? ;)

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 03:15:
druk eens op de toetsencombo: ctrl+alt+apple+8, zo beter? ;)
Kijk, die vind ik dan weer wat donker, 't is ook altijd wat he!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Bij mij werkt die toetsencombinatie niet, maar ik kan het wel in System Preferences onder Universal Access aan en uitschakelen. Andere combo's die niet werken zijn bijvoorbeeld die voor complete keyboard access... Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je beeldscherm calibreren scheelt een hoop.. het scherm van mijn 12" Powerbook geeft een veel mooier beeld met mijn zelfgemaakte profiel dan met het standaard profiel.

• Dancing_Animal
AntiChris schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:11:
Bij mij werkt die toetsencombinatie niet, maar ik kan het wel in System Preferences onder Universal Access aan en uitschakelen. Andere combo's die niet werken zijn bijvoorbeeld die voor complete keyboard access... Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?
Bij mee deed die toetscombinatie het ook niet met de 8 aan de rechterkant van het toetsenbord, wel met de 8 boven de u en de i zeg maar. Boven die 8 staat trouwens een * en de combi werkt ook met de * aan de rechterkant van je toetsenbord ipv de 8 (zelf bedacht trouwens :p)

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid; wat die toetsencombinatie dus doet is alle kleuren van het scherm inverteren (zwart wordt wit etc) om vervolgens het beeld om te zetten naar grayscale. Aangezien alle plaatjes en foto's ook geinverteerd zijn is het niet echt geschikt voor normaal gebruik. Ik denk net als Bigs dat je je scherm gewoon minder fel moet zetten, als het je dan nog steeds tegenstaat: met shapeshifter een andere skin uitkiezen.

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Hmm, nadat m'n OS X in de loop van de dag steeds raarder ging doen toch maar overgegaan tot rebooten en... dat fixte alle vreemde probleempjes die ik in de afgelopen dagen had zoals genoemd probleem...

Beetje raar dat het na 9 dagen al niet zo lekker meer gaat allemaal... naja, ik zal wel wat fout gedaan hebben :)

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Pagina: 1