Toon posts:

[2000] Wisselen van videokaart lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo, we hebben hier een pc in de woonkamer waarin een ATI R7000 met tv-out zit, die we nu in een pc voor een filmzaaltje willen gebruiken.

Dus willen we een oud NVidia TNT2 kaartje er voor in de plaats zetten. Als ik nu opstart met de ATI kaart, dan wil hij drivers gaan installeren. Dat doe ik niet en ik haal bij apparaatbeheer zelfs de videoadapter helemaal weg.

Toch krijg ik bij het opstarten van win2k pro (na het laden met blauwe loopbalk) ineens een zwart scherm (monitor op standby) :?

ps. opstarten in safe-mode kan niet, want de ps/2 poort is kapot en kunnen dus alleen gebruik maken van een usb-toetsenbord, wat niet werkt bij het opstarten

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 13:03 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
USB toetsenborden doen het bij mij prima bij het opstarten, net als usb-muizen :) Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
Tijdelijk USB Legacy support in de bios aanzetten en je USB keyboard werkt gewoon voordat het OS opgestart is.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nu (indirect) opgelost door een Matrox videokaart erin te stoppen, die het wel gewoon doet bij het opstarten.

Maar ik heb nu met die andere pc (waar ik die ATI R7000 in wil gebruiken voor films) dat ik XP al niet geïnstalleerd kreeg met die kaart erin. Die TNT2 erin gedaan. XP SP2 geïnstalleerd, maar als ik nu opstart met die ATI R7000, dan detecteert hij die en gaat hij die automatisch installeren, maar gaat dus dan weer het beeld op zwart (met een liggend streepje knipperend, linksboven, de monitor gaat dus niet op standby zoals ik dat eerder zei) |:(

Blijkbaar is die driver van winxp niet best voor deze ATI Radeon 7000 (in win2k op een andere pc doet de kaart 't dus prima). Kun je in XP ook uitzetten dat hij automatisch een driver gaat installeren?

Opgelost: ik wist niet dat je dan gewoon paar minuten moest wachten en dat hij het dan wel doet :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 22:38 ]