Toon posts:

AP bereiken via vast netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL. Op de modem/router (speedtouch 510) zijn 3 compu’s aangesloten en 1 access-point. (Alles werkt perfect.)

Als ik instellingen van het AP wil veranderen (bv om nieuw MAC adres te allowen) moet ik deze ontkoppelen, en hem direct op een van de compu’s aansluiten.
Deze compu moet dan ook nog de volgende instellingen hebben:
Ip 192.168.2.xxx
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1
Als ik dan in IE 192.168.2.254 (het IP van mijn AP) intoets, krijg ik toegang tot de webinterface van mijn AP.

Ik zou graag toegang krijgen tot mijn AP zonder de kabels te moeten verwisselen. Kan dit?
Mijn modem/router heeft IP 10.0.0.138 (en al mijn aangesloten compus hebben ook een IP in deze range).

Weet iemand of dit kan? En hoe ik het moet instellen?
Dank!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zorgen dat je AP ook in de 10.0.0.138 range hangt ?
Of anders met een wireless client even de config induiken ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
lijkt me geen probleem, elke AP ondersteund wel het toekennen van een vast adres (desnoods via dhcp) op de eigen interface, kwestie van in de handleiding duiken van je AP

* Zwelgje verbaast zich over het niet sluiten van deze post door de verantwoordelijke mod, dit lijkt me toch tamelijk 'manual lezen' :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Erik schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:48:
lijkt me geen probleem, elke AP ondersteund wel het toekennen van een vast adres (desnoods via dhcp) op de eigen interface, kwestie van in de handleiding duiken van je AP

* Zwelgje verbaast zich over het niet sluiten van deze post door de verantwoordelijke mod, dit lijkt me toch tamelijk 'manual lezen' :?
Viel me ook al op, het is nog vroeg ;)

Maar om ook ff een bijdrage te leveren, het LAN IP adres zou vrij instelbaar moeten zijn waardoor je 'm in dezelfde range als je modem kunt plaatsen.
Vermeldt anders ook nog ff het merk & type AP dat je gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het instellen van een IP adres op mijn AP is inderdaad mogelijk.
Dus als ik hem bv het IP adres 10.0.0.140 geef zou het dan moeten werken?
En hoe moet ik hem dan bereiken? Moet ik iets instellen op een compu zie aan het vaste netwerk hangt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nee dan hoef je niks meer in te stellen, je kan hem dan op 10.0.0.140 bereiken

just try ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Alleen ff zorgen dat het adres wat je in je AP instelt niet ook nog uitgedeeld kan worden door je router, want dan krijg je conflicten. Dus zorgen dat je router bijv. 10.0.0.100 tot en met 10.0.0.200 uitdeelt, en dan je AP 10.0.0.201 geven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, is er iemand die weet hoe dit moet bij een speedtouch (510) modem/router? (Standaard bij ADSL van KPN geleverd).
Pagina: 1