Hiteker BI-600-E / DivX software voor DVD?

Pagina: 1
Acties:

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:39

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
yooo
Heb net een dvd speler gekocht (Hiteker BI-600-E) voor 500 piekies bij de Modern Electronics. Prima spelertje voor weinig. Maar nu vraag ik me af: Voor de dreamcast heb je divx software, waarom niet voor een dvdspeler? gewoon software meefikken op cdr en spelen denk ik dan. Of gaat dat niet zo simpel?

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Divx op dreamcast? Waar heb je de codec dan gevonden? :?

En normale dvdspelers zullen nooit divx kunnen laten zien, ze hebben namelijk een mpeg2 decoder en die werkt nou eenmaal niet met divx(mpeg4).

Je kan wel videocds op je dvdspeler afspelen :)

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat ik me afvraag, zou je ook games kunnen spelen ? er is input mogelijk via de afstandbediening dus het zou theoretisch toch mogelijk moeten zijn ?
Volgens mij krijg je dan meer het idee van cdi

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daar is zo'n apparaat dus helemaal niet voor gemaakt. Bij een dreamcast kan ik me er nog iets bij voorstellen, omdat zo'n ding een processor heeft.

Een dvd-speler heeft alleen een (heel miezerig) processortje voor het menu en voorderest gaat alles via de grote automagische Mpeg2/dd/dts embedded chips molen. Daar valt helemaal niets aan te codeccen of aan te Divx'en, helaas. ;(

Games zouden kunnen, maar dan met de snelheid die je zo'n beetje van je menu gewend bent... Geen snelheid dus.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp