Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Fans] Stiller maken door geen contact met kast

Pagina: 1
Acties:

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 19:15
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag mbt die rubberen schroefjes die je tussen je kast en fan kan plaatsen.
Helpen deze dingen nou echt zo goed? :9
Het gaat dus om deze dingen:
Afbeeldingslocatie: http://www7.alternate.nl/prodpic/200x200/t/tlzv06.jpg

Zoniet:
Misschien kan ik zelf een soort van een metalen plaatje creeren waar 2 fans op kunnen, en dit stukje plaat aan de kast vastmaken door middel van een paar rubberen verbindingen.
Dus hoor je de trillingen van de fan dus niet.
Graag even jullie reactie hierop.. dan kan ik me een beetje orienteren! _/-\o_

Verwijderd

Hou de fan eens met je vingers vast en kijk of ze dan stiller zijn.
Bij de meeste van mijn fans is er geen verschil te merken en dus kan ik mij die dingen besparen.
Je kunt ook rubber onderleggers krijgen voor tussen de case en de fan. zelfde efffect.

Verwijderd

Als je een goede kast hebt zoals een Lian li dan trilt je kast niet met de fans mee.
Bij mijn kast trilt er helemaal niks, je hoord alleen de luchtstroming, dus met die rubbers zal het echt 0,0 stiller worden als je een goede kast hebt.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Meestal is de enige reden dat een fan herrie maakt de rotzooi er om heen, dus de fangrill en de componenten.

Verwijderd

Ik heb zelf een Antec P160 kast, krijg je gratis van die rubbers bij.. Mwah of ze echt nuttig zijn, weet ik zo niet. MIsschien dat het je wat geluid kan schelen maar.. Aan de andere kant denk ik wel dat 8cm koelers het beter kan werken dan bij 12cm. 8cm draaien wat harder en kunnen wat meer trillen. Ik heb zelf 2 keer 12cm.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb slechts 1 keer gehad dat een kast ging vibreren, dat was een €40 kast gemaakt van blik. Bij andere kasten hebben die rubbers geen zin lijkt me. Het enige dat je hoort is de luchtstroom van de ventilator en evt. het motortje, niet het meetrillen van de kast.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Mwah je kunt altijd resonantie krijgen door ook maar een klein beetje trilling van het koelertje. De vibraties worden dan door de hele kast versterkt en over een groot oppervlak uitgezonden als een trilgeluid

• HyperDevil
Ik heb een chieftec dragon bigtower en als ik de fans aan de kast monteer dan trilt het een beetje mee. (de kast is van redelijk dik staal, daarom loeizwaar)
Nou zitten er alleen plekken voor 8cm in de kast, nou kan ik een beetje gaan modden.
Voorin de kast 1x 12 cm plaats maken, extra plaatje maken en met rubber aan de kast plaatsen.
Bovenin aan de achterkant is plek voor een 9.2 cm fan, dat gat kan zo blijven, en daar een 12 cm achter plaatsen. (iets van 1 cm van de kast af anders gaat het zo erg blazen).
Onderin is het een intake en bovenin outtake, bij de CPU ook een outtake.
:) die rubbertjes sla ik dan gewoon over

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 09:04
De trillingen vallen meestal nog wel mee. Een betere oplossing is het eruit dremelen van de "fangril" die uit de beplating van je behuizing is geponst (zodat je een groot gat krijgt ipv veel kleine gaatjes). Staat ook wel in de faq -> blowhole.

[ Voor 12% gewijzigd door Omebas op 11-04-2005 11:00 ]

• HyperDevil
Klopt ja, dan ben je van dat geblaas af.
Maar ik weet zeker dat die herrie die ik heb van mijn fans afkomen, de kogellagers van die cooler master zijn niet helemaal lekker (en ze zijn een week oud).
Zal wel effe Zalman fans bestellen en dan even luisteren.
Pagina: 1