Toon posts:

Geen schijfruimte vrij na verwijderen bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Ik ben een totaal groentje op gebied van pc's maar ik heb een probleem.
Ik heb een partitie op mijn HDD. Die partitie is 80 gig groot en gebruik ik voor films op te zetten die ik monteer. Pinnacle zelf staat op mijn c schijf. Ik heb gedaan met bewerken en dus delete ik de films die op de partitie staan. Die films staan daar gewoon in avi op. Nu is alles vewijderd en heb ik slechts 34.5 gig van de 80 vrij, en er staat niets anders op. Ik heb al verborgen bestanden weergegeven en verwijderd en ook systeembestanden uit allemaal van die recycle bins (weet niet of ik dar goed aan gedaan heb 8)7 ). Ik heb ook die schijf gedefragmenteerd maar daar blijft nog altijd 34 gig opstaan. Hoe kan dit? kan iemand mij helpen?

greetz

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Systeemherstel?
Heb je norton protected recycle bin?

Verwijderd

je hebt dus een c: van zeg 15 gb en een 60gb schijf (d: ) voor je film opslag?

Als de filmpjes kleiner zijn dan 500mb per stuk ofzo dan worden ze volgens mij in de prullenbak geplaatst, pas als ze daar uit zijn heb je daadwerkelijk de schijfruimte vrij.

Hoe is je 80gb nu ingedeeld?

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:59
verkeerd gelezen, sorry

[ Voor 91% gewijzigd door d-super op 10-04-2005 12:10 ]

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

verborgen bestanden die er nog opstaan?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:49
Kijk eens met een tool als Treesize Pro hoe de ruimte op je partities is verdeeld.

Verwijderd

Topicstarter
ben mss wat onduidelijk geweest:
C: 37 gig (11.6 gig vrij)
D: 74 gig (34 gig vrij)

De D reserveer ik voor films op te zetten, maar nu heb ik mijn film van de usa bewerkt en die was 70 gig groot. Ik had die eropgezet en nu gedelete. maar ipv 70 gig die eraf zou moeten gaan blijft er 34 nog staan (hoewel ik in verkenner geen bestanden meer zie). bij maopties had ik dan "beveiligde besturingsysteembestanden verbergen" uitgevinkt en dan kwamen er een paar prullenbak icoontjes te voorschijn die ik heb leeggemaakt, maar dat scheelde maar 300 mb.

Ik heb idd norton...

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58
Je moet dan ook de Norton Protected Recycle Bin files (ofzo) verwijderen.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan en geen resultaat :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?". Daarin staan 2 handige programma's genoemd om de gebruikte schijfruimte grafisch te laten weergeven :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, met Space monger is alles in orde gekomen! thx voor de tips ;)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En, waar bleef de ruimte nu?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 13:43
Heb dit idd ook eens meegemaakt. De NTFS/FAT tabellen of zo worden dan niet goed geupdate. Er staan dus geen verwijzingen meer naar het bestand, maar de grootte van het bestand telt nog wel mee op het geheel. Zoiets is het iig.
Was hier ook opgelost door ff de partitie met 10 MB te resizen (kan met bijv Acronis), want dan worden die tabellen opnieuw aangemaakt.
Ik zeg maar de hele tijd dat het die tabellen zijn, daar ben ik echter niet zeker van dat dat precies de oorzaak is. Het is iig wel zoiets denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruuddie op 11-04-2005 12:09 ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als je hem alleen voor films gebruikt... Formatje?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Erasmo schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:12:
Als je hem alleen voor films gebruikt... Formatje?
Als je het hele topic eens doornam ipv alleen de titel en/of startpost? ;)
Pagina: 1