Toon posts:

Ugraden of niet? Zo ja, wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn mijn systemspecs;

Pentium 4 2,5 ghz
ASUS P4PE
1024mb DDR SDRam pc 2700 Kingston+Dane-Elec
Sapphire ATi Radeon 9600 XT 128 mb

Ik zou hem graag upgraden maar ik weet niet wat...misschien overklokken?

Ik wil graag zware games spelen zoals Half Life2, Brothers in Arms, Doom 3, Far Cry etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 11:45 ]

Verwijderd

wat is je doel dan?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

doorsparen en aan het einde van het jaar een heel nieuw systeem kopen met pci-ex kaartje
sata schijfen p4 64bit proc. en geluidskaart ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Geluidskaart zit geintegreerd op het moederboord en eigenlijk hecht ik niet zo veel waarde aan het geluid (zolang het maar een beetje klinkt) :)

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 07:06
Alleen videokaart upgraden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog net een AGP 4x moederboord dus heeft een nieuwe grafische kaart wel nut?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

oh je wilt ook games een beetje lekker spelen ;)

euh zodan :
pricewatch: ATi Radeon X800 Pro 256MB DDR (AGP, DVI)
of
pricewatch: Asus GeForce 6800 GT 128MB (AGP, DVI), V9999GT/TD

en dan je proc. iets overclocken en je bent verlopig klaar :)
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:49:
Het is nog net een AGP 4x moederboord dus heeft een nieuwe grafische kaart wel nut?
ach veel verschil in snelheid merk je toch niet tussen 4x of 8x agp.

[ Voor 38% gewijzigd door chucky666 op 10-04-2005 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog een beetje een leek op dit gebied....... :P Dus kan iemand mij dan uitleggen hoe ik de proc zo overklok dat er nix verrot gaat??? ;)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:52:
Ben nog een beetje een leek op dit gebied....... :P Dus kan iemand mij dan uitleggen hoe ik de proc zo overklok dat er nix verrot gaat??? ;)
PMG FAQ

hier staat wel het 1 en ander uitgelegd ;)

Verwijderd

chucky666 schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:41:
doorsparen en aan het einde van het jaar een heel nieuw systeem kopen met pci-ex kaartje
sata schijfen p4 64bit proc. en geluidskaart ;)
Of een AMD64 cpu, presteren in games toch nog steeds het beste ;)

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 11:58 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:52:
Niet, bij overclocken is er altijd de kans dat je het ding sloopt.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:55:
[...]

Of een AMD64 cpu, presteren in games toch nog steeds het beste ;)
heb zelf ook een amd64 ;)
maar ik merk wel dat een heleboel mensen die een pc nemen bijna altijd kiezen voor een pentium inside.
en verkopers helpen daar ook wel aan mee.
tijdje terug stond ik naast een meisje die een pc wilde kopen en de verkoper zei tegen haar dat ze er dan 1 met pentium moest nemen want op de amd draait office niet 8)7
maar dat is weer een andere discussie ;)

Verwijderd

Topicstarter
De FSB staat nu op 133, hoe hoog kan ik hem zetten zonder dat het "onveilig" wordt? En moet de koeling dan nog sneller?

Verwijderd

ik zou nog even wachten, over een tijdje zijn die dualcore processors er, en die hebben alweer een nieuwe socket, dus dat betekend dat je kan blijven vernieuwen.
Ik zou gewoon even wachten tot de Dualcore, en dan een amd64 kopen. Ook een pci express sli is wel handig als je echt gaat gamen...
Met die 9600xt kan je ook nog wel even vooruit, ik heb een gforce 4 ti4200 (@4600 af en toe) en die draait goed genoeg in de games zoals CoD UO enz.
Een Radeon 9800 is ook wel goed, dus als je je 9600 een beetje overklokt heb je gratis een betere videokaart!
Succes!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:37
Scoor een GeForce 6800LE ergens ;)

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:59:
[...]

heb zelf ook een amd64 ;)
maar ik merk wel dat een heleboel mensen die een pc nemen bijna altijd kiezen voor een pentium inside.
en verkopers helpen daar ook wel aan mee.
tijdje terug stond ik naast een meisje die een pc wilde kopen en de verkoper zei tegen haar dat ze er dan 1 met pentium moest nemen want op de amd draait office niet 8)7
maar dat is weer een andere discussie ;)
Jah, ze raden soms hele vreemde dingen aan om hele vreemde redenen. Ik heb die grafische kaart 2 maanden geleden gekocht (zat een Geforce Ti 4200 64 mb in) en ze raadde hem echt aan voor games.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:00:
De FSB staat nu op 133, hoe hoog kan ik hem zetten zonder dat het "onveilig" wordt? En moet de koeling dan nog sneller?
gewoon in kleine stapjes omhoog.
niet gelijk 50 of 10 mhz. omhoog doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:02:
ik zou nog even wachten, over een tijdje zijn die dualcore processors er, en die hebben alweer een nieuwe socket, dus dat betekend dat je kan blijven vernieuwen.
Ik zou gewoon even wachten tot de Dualcore, en dan een amd64 kopen. Ook een pci express sli is wel handig als je echt gaat gamen...
Met die 9600xt kan je ook nog wel even vooruit, ik heb een gforce 4 ti4200 (@4600 af en toe) en die draait goed genoeg in de games zoals CoD UO enz.
Een Radeon 9800 is ook wel goed, dus als je je 9600 een beetje overklokt heb je gratis een betere videokaart!
Succes!
Is ATi Tray tools goed om te overklokken? De core speed is nu 529 mhz en en die van het geheugen 343 mhz. Als ik hem sneller wil hebben moet ik dan nog wat anders doen? Koeling ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:05:
[...]

gewoon in kleine stapjes omhoog.
niet gelijk 50 of 10 mhz. omhoog doen.
Hoe weet ik dan of ik te ver ga?

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dat zie je aan de prestaties...als een videokaart gare dingen weergeeft dan zit je fout

Verwijderd

Topicstarter
En bij de proc? Kan die niet smelten ofzo?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:15:
En bij de proc? Kan die niet smelten ofzo?
Smelten niet,
doorfikken en gaan roken wel. (hoewel het op zich mogelijk is dat die dingen gaan smelten, maar de temperaturen die je daarvoor nodig hebt bereik niet snel door enkel de cpu wat te OC).

Het is gewoon een kwestie van temps in d egaten houden en kijken of hij stabiel blijft lopen.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:05:
[...]

Is ATi Tray tools goed om te overklokken? De core speed is nu 529 mhz en en die van het geheugen 343 mhz. Als ik hem sneller wil hebben moet ik dan nog wat anders doen? Koeling ofzo?
Ati tool downloaden en die laten zorgen wat het maximum is voor core en mem speed :)

d.w.z. een nachtje test uitvoeren. Dan geeft ati tool zelf aan wat kan en niet kan :)

Verwijderd

Voor het overklokken van je 9600 kan je het beste AtiTool gebruiken, deze kan zelf de maximale core en geheugensnelheden opzoeken. www.techpowerup.com . Dan moet je even instellen dat hij bv. na 10 minuten (moet je volgens mij in seconden opgeven dus 600) artifact vrij kan stoppen met scannen, anders blijft hij maar doorgaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is 50 graden goed?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 11:45

Sa1

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:25:
Voor het overklokken van je 9600 kan je het beste AtiTool gebruiken, deze kan zelf de maximale core en geheugensnelheden opzoeken. www.techpowerup.com . Dan moet je even instellen dat hij bv. na 10 minuten (moet je volgens mij in seconden opgeven dus 600) artifact vrij kan stoppen met scannen, anders blijft hij maar doorgaan ;)
haha, k dacht laten we dat ook is proberen met m'n rad 9700. maar volgens mij gaat mijnes een b'tje dood zeg maar. hij begon em lager te zetten dan de standaard..

thumbs up! gelukkig speel ik nooit games, en heb ik er dus kennelijk in windows zelf geen last van.
ik heb altijd als streven, als je pc stabiel draait dan is het goed. ... dus .. draait je pc stabiel? ja, dan is het goed, nee? dan is het niet goed.

50 graden is in het algemeen geen probleem..

[ Voor 20% gewijzigd door Sa1 op 10-04-2005 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 'm opstart (hij staat sl het goed is van 2,5 ghz naar 2,75 ghz) dan begint er geluid uit mijn speakers te komen alsof iets aan het praten is, maar het is niet te verstaan... Is dit goed?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Met een nieuwe videokaart behaal je de meeste prestatiewinst. Zeker weten! Toen mijn pc een tijdje weg was voor reparatie heb ik de videokaart bewaard en in een oude pc gestopt (AMD 1700+ @ 1600 mhz, 768 mb RAM, 40 GB harddisk, AGP 4x mobo).

Ik kan je zeggen, in die oude PC speelt mijn videokaart ook even probleemloos de spellen als farcry, call of duty, NFAUG2 en Half Life2 af! :)

En dat terwijl mijn eigen pc 2x zoveel mhz heeft (3,2 GHz northwood).

De PC mark score van mijn oude PC (de AMD 1700+ was met zijn eigen MX 440 2000 punten, toen ik dus mijn GeForce FX5950Ultra erin zetten steeg de PCmark 04 score naar 2600!) 8)

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Kan je pc btw tijdelijk erg langzaam worden van ATi tools? (Heb nog 500 mb ram over) Of ligt dit aan mijn proc die nu op 2,66 ghz draait?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:25:
Waar moet ik die scan tijd opgeven dahn?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:44:
Kan je pc btw tijdelijk erg langzaam worden van ATi tools? (Heb nog 500 mb ram over) Of ligt dit aan mijn proc die nu op 2,66 ghz draait?
Dat ligt denk ik aan Ati tool, want van overclocken wordt je pc juist sneller :P

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2025

Pheace

The Eviler of Evil

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:40:
Als ik 'm opstart (hij staat sl het goed is van 2,5 ghz naar 2,75 ghz) dan begint er geluid uit mijn speakers te komen alsof iets aan het praten is, maar het is niet te verstaan... Is dit goed?
haha , de film White Noise toevallig al eens gezien? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Grappig |:( |:( ben serieus. Is iemand hier bekend mee? En hoe stel je ATi Tool nu goed af?

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je wilt upgraden, maar waarom dan? Lopen je spelletjes te langzaam? Neem dan een betere videokaart. Ben je het geluid beu? Koop een nieuwe geluidskaart of nieuwe speakers.

Gewoon doelloos upgraden heeft weinig zin (tenzij je ERG veel geld over hebt, koop dan gelijk een nieuwe pc met SLI in een phase change kast en een 21" TFT scherm).

Voor overclocken kun je beter terecht op Die-Hard Overclocking & Cooling

MechWarrior || Monsters Game

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 08:53
Er zit dan ergens een contactje fout. Ik heb 't ook als ik m'n versterker aansluit op m'n PC via een bejaard verloopstukje, ik kan dan lekker naar Spaanse radio luisteren. Het vreemde is dan wel dat het pas gebeurd bij een overklok.
Maar ik ga nu snel weg uit Overige Hardware, eng forum dat het is :).

Skat! Skat! Skat!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:30

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.