Een vreemd probleem met een zoek pagina. In principe werkt de zoek functie prima. Ik doe het volgende; Ik post het form naar zichzelf (search.php) met de variable 'validation' op 1. Zodat ik de ingevulde waarden kan controleren op juiste invoer enz.
De code is dan als volgt:
Echter wanneer is de rest van de site 'eromheen' ga zetten krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\phpdev\www\fotosjsy\search.php:6) in c:\phpdev\www\fotosjsy\search.php on line 27
De code is nauwelijks gewijzigd. Ik heb alleen de css er aan gehangen.
Ik heb al lopen zoeken naar deze foutmelding, maar het enig wat ik kan vinden is dat er geen 'lege' regels of te wel CR's mogen staan na de ?>
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Grz,
Jura
De code is dan als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| <? if ((isset ($_GET['validation']))){ $validation = $_GET['validation']; //CHECK IF VALIDATION MODE IS ACTIVE } if ($validation == 1) { //##SORT TYPE ## if ((isset ($_GET['sorttype']))){ $sorttype = $_GET['sorttype']; //GET THE SORTTYPE FROM ADDRESS BAR } //##SORT SEPARATOR ## if ((isset ($_GET['sortsepa']))){ $sortsepa = $_GET['sortsepa']; //GET THE SORTSEPARATOR FROM ADDRESS BAR } //## SORT VALUE ## if ((isset ($_GET['sortvalue']))){ {$sortvalue = ($_GET['sortvalue']);} //GET THE SORTVALUE FROM ADDRESS BAR if ($sortsepa == like){ $sortvalue = "%$sortvalue%";} } header("location: module2.php?sorttype=$sorttype&sortvalue=$sortvalue&sortsepa=$sortsepa"); }; ?> <h1>Foto's zoeken</h1> <form action="search.php" method="get"> <label>Zoeken op:</label> <select name="sorttype"> <option value="onderwerp" selected>Onderwerp <option value="locatie">Locatie <option value="fotograaf">Fotograaf <option value="camera">Camera <option value="lens">Lens <option value="ID">Foto ID nr. </select> <br> <label>welke</label> <select name="sortsepa"> <option value="like" selected>bevatten <option value="equal">exact bevatten <option value="greater">groter dan <option value="greaterequal">groter gelijk dan <option value="smaller">kleiner dan <option value="smallerequal">kleiner gelijk dan </select> <br> <input type="text" name="sortvalue" value="" > <input type="hidden" name="validation" value=1> <input type="submit" value="Zoeken"> </form> |
Echter wanneer is de rest van de site 'eromheen' ga zetten krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\phpdev\www\fotosjsy\search.php:6) in c:\phpdev\www\fotosjsy\search.php on line 27
De code is nauwelijks gewijzigd. Ik heb alleen de css er aan gehangen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| <HTML> <HEAD> <LINK REL=stylesheet TYPE="text/css" HREF="style.css"> </HEAD> <BODY> <? if ((isset ($_GET['validation']))){ $validation = $_GET['validation']; //CHECK IF VALIDATION MODE IS ACTIVE } if ($validation == 1) { //##SORT TYPE ## if ((isset ($_GET['sorttype']))){ $sorttype = $_GET['sorttype']; //GET THE SORTTYPE FROM ADDRESS BAR } //##SORT SEPARATOR ## if ((isset ($_GET['sortsepa']))){ $sortsepa = $_GET['sortsepa']; //GET THE SORTSEPARATOR FROM ADDRESS BAR } //## SORT VALUE ## if ((isset ($_GET['sortvalue']))){ {$sortvalue = ($_GET['sortvalue']);} //GET THE SORTVALUE FROM ADDRESS BAR if ($sortsepa == like){ $sortvalue = "%$sortvalue%";} } header("location: module2.php?sorttype=$sorttype&sortvalue=$sortvalue&sortsepa=$sortsepa"); }; ?> <h1>Foto's zoeken</h1> <form action="search.php" method="get"> <label>Zoeken op:</label> <select name="sorttype"> <option value="onderwerp" selected>Onderwerp <option value="locatie">Locatie <option value="fotograaf">Fotograaf <option value="camera">Camera <option value="lens">Lens <option value="ID">Foto ID nr. </select> <br> <label>welke</label> <select name="sortsepa"> <option value="like" selected>bevatten <option value="equal">exact bevatten <option value="greater">groter dan <option value="greaterequal">groter gelijk dan <option value="smaller">kleiner dan <option value="smallerequal">kleiner gelijk dan </select> <br> <input type="text" name="sortvalue" value="" > <input type="hidden" name="validation" value=1> <input type="submit" value="Zoeken"> </form> </BODY> </HTML> |
Ik heb al lopen zoeken naar deze foutmelding, maar het enig wat ik kan vinden is dat er geen 'lege' regels of te wel CR's mogen staan na de ?>
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Grz,
Jura