Toon posts:

Weersvoorspelling op desktop?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is dat mogelijk?

Zag bij iemand die linux had dat hij complete weersvoorspellingen op z'n desktop had...

Met mijn kitesurf hobby is het ideaal om continu ergens in een hoekje het weer van nu en de komende dagen actueel te hebben, uiteraard met connectie met internet.

Iemand een idee hoe dat te realiseren is?

Verwijderd

Ik had ooit het freeware programmaatje AccuWeather desktop, maar op het moment dat ik het had kon je alleen het weer in de VS zien. Misschien is dat inmiddels veranderd...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Konfabulator is nogal "heavy on resources", misschien dat je http://heat-meteo.sourceforge.net/ wat vindt.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Je kan ook even zoeken.

En volgens mij heb je dat niet gedaan, en zo werkt het hier niet :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

idd. en als je het binnen je browser wilt hebben kan je altijd een extension voor Firefox installeren :) werkt ook goed.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

of lekker spywaren, WeatherBug

Verwijderd

Je kunt ook even wachten op tiger, de komende nieuwe versie van OS X.

Een mooie demo staat hier:
http://www.apple.com/macosx/tiger/dashboard.html

Ziet er erg gelikt uit. Weet alleen nog niet of het in Euroland ook werkt.

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11-2025

Suaver

jokecoat

Weather

View the current weather conditions for cities around the world. A beautifully rendered image displays the current weather conditions, temperature and expected high and low. Click anywhere on the widget to reveal a six-day forecast.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:05:Ziet er erg gelikt uit. Weet alleen nog niet of het in Euroland ook werkt.
Ik heb laatst even met Tiger kunnen spelen, en op het moment dat ik Amsterdam als stad aangaf, zei die dat het -1 graden was... Terwijl buiten toch écht wel het zonnetje scheen. Waarschijnlijk pakt ie een klein amerikaans dorpje wat toevallig ook Amsterdam heet. :)
Dat was echter nog een beta release (8A396), hopelijk/waarschijnlijk is het in de FC beter.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11-2025

Suaver

jokecoat

In het filmpje (http://www.apple.com/macosx/tiger/dashboard.html) staat er ook in de widget City, State or Zip Code. Er zal geheid wel een optie komen zoals 'Netherlands, Amsterdam'.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Verwijderd

Het is idd wel handig om te kijken of het mooi weer is buiten vanuit je pc. Opstaan en naar het raam lopen is natuurlijk een waardeloze verspiulling van tijd, die je veel beter achter je pc kunt gebruiken terwijl je daar surft of iets anders nutteloos doet :P.

Maar ff serieus, ik begrijp het nut hier niet zo heel erg van, mensen moeten altijd alles onder één muisklik hebben. Favorieten hebben ze al, zet daar een website onder waar je het weer kunt zien, dan vertraagd je pc (pardon mac) ook niet door alle troep die er tegelijk op draait.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:43:
Het is idd wel handig om te kijken of het mooi weer is buiten vanuit je pc. Opstaan en naar het raam lopen is natuurlijk een waardeloze verspiulling van tijd, die je veel beter achter je pc kunt gebruiken terwijl je daar surft of iets anders nutteloos doet :P.

Maar ff serieus, ik begrijp het nut hier niet zo heel erg van, mensen moeten altijd alles onder één muisklik hebben. Favorieten hebben ze al, zet daar een website onder waar je het weer kunt zien, dan vertraagd je pc (pardon mac) ook niet door alle troep die er tegelijk op draait.
Dude duidelijk dat je er naast zit, want ik heb geen behoefte aan 't weer NU ( naja ook wel) maar vooral de WINDVOORSPELLINGEN...

Ik woon in Enschede en als ik kite dan is dat in IJmuiden, dus dan is een voorspelling wel relaxed om een dagje te plannen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:48:
[...]

Dude duidelijk dat je er naast zit, want ik heb geen behoefte aan 't weer NU ( naja ook wel) maar vooral de WINDVOORSPELLINGEN...

Ik woon in Enschede en als ik kite dan is dat in IJmuiden, dus dan is een voorspelling wel relaxed om een dagje te plannen.
En jij mag even afkoelen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.