Suse 9.2: probleem met in windows geschreven DVD's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
zou iemand mij kunnen helpen met het volgende probleem :
ik gebruik suse 9.2 ( download versie ) en heb een probleem met het DVD's die op een
windows-systeem ( met nero ) gebrand zijn. Als ik de DVD's in de DVD-lezer/schrijver
stop komt er telkens opnieuw een venster van konquerer ( webrowser en zoiets als bvb. windows verkenner in 1, voor wie het niet mocht kennen) dat de inhoud van de DVD weergeeft te voorschijn. Onlangs stonder er 14 schermen van Konquerer met 14
keer de inhoud van eenzelfde DVD op het scherm voor ik er in slaagde de groep dicht te klikken.
Is er iemand die enig idee heeft hoe ik dit kan oplossen ?
Met DVD die ik op mijn eigen systeem heb gebrand heb ik het probleem niet en ook met cd's die op een windows systeem gescheven zijn is er geen probleem.
Ik heb me al gek gezocht op het internet, bij de instellingen in YOU en YAST en konquerer zelf , maar ik vind geen oplossing.
Waarschijnlijk komt dit deels omdat ik nog niet zo lang met linux bezig ben.
Alle hulp is welkom, ook als je geen kant en klare oplosing weet maar denkt gewoon een duwtje in de goede richting te kunnen geven.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Die enter-toets hoef je alleen te gebruiken voor het einde van een alinea.

Het eerste waar ik aan denk is dat de DVD speler de DVD niet goed kan lezen en dan soms denkt dat de DVD speler leeg is en 'opeens' zit er weer een DVD in en mount hij de DVD en opent een scherm, lijkt me sterk dat dit probleem puur linux-gerelateerd is. Wissel eens van speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reaktie , het zal wel even duren voor ik dat uit kan testen.
Ik was eigelijk in deze richting aan het denken : alle cd en dvd die ik in de speler steek worden automatisch geopend in een konquerer-venster, ik weet niet zeker of dit standaard zo is of ik het ingesteld heb tijdens de installatie . Doorgaans is dit handig , maar ik denk dat juist hier een probleem is. Kan ik deze funktie ergens af zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:58:
bedankt voor de reaktie , het zal wel even duren voor ik dat uit kan testen.
Ik was eigelijk in deze richting aan het denken : alle cd en dvd die ik in de speler steek worden automatisch geopend in een konquerer-venster, ik weet niet zeker of dit standaard zo is of ik het ingesteld heb tijdens de installatie . Doorgaans is dit handig , maar ik denk dat juist hier een probleem is. Kan ik deze funktie ergens af zetten ?
In die richting dacht ik ook, maar dan zoals ik al zei dat de DVDplayer opeens meent dat er weer een dvd in ligt en dus weer een scherm opent, logisch toch. Uitschakelen kan beslist, maar hoe dat in KDE/Gnome/whatever werkt weet ik niet, werk meestal met minimale distro's en compileer het meeste zelf en 'autorun' is iets waar ik niet op zit te wachten. Zal beslist ergens in instellingen van KDE staan.

Het nadeel als je het uitschakelt is je nog steeds niet achterhaald hebt waardoor er na verloop van tijd steeds meer schermen openen. Wat triggert het opnieuw venter openen? Dat moet je uitzoeken, eenvoudig uitschakelen is natuurlijk een snelle work-around, voor het probleem maar niet echt een oplossing.