Toon posts:

TV kaart voor Playstation2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Welke TV kaart kunnen jullie me aanraden met als hoofddoel om er een Playstation2 op aan te sluiten?

Het liefst zou ik er eentje hebben op USB (zodat ik het ook op m'n laptop kan aansluiten), maar desnoods is een gewone kaart voor een desktop ook goed.

Alvast bedankt!
Groetjes.
:)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Elke tvkaart met "composit in" zou moeten voldoen. het grootste probleem ligt bij het synchroniseren van het geluid met het beeld ;-)

Een meer totaal ( geluid plus beeld ) zou leuk zijn dertegen ken ik de tv-kaart markt totaal niet.... misschien kunnen anderen je daarmee helpen!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op zondag 10 april 2005 @ 01:39:
Elke tvkaart met "composit in" zou moeten voldoen. het grootste probleem ligt bij het synchroniseren van het geluid met het beeld ;-)
Omdat je geluid niet via de TV-kaart loopt bedoel je dus?

Maar denk je voor de rest dat alle TV kaarten (ook die op USB) geschikt zijn voor de PS2 signalen?
Dus dat er geen haperingen, ghosting,... optreedt?
Ik heb wel eens gehoord dat het uitgangssignaal van de PS2 kan variëren tussen 50 en 60 Hz ofzoiets en dat er daardoor problemen kunnen onstaan...

Als er mensen zijn die ook hun PS2 op een TV kaart hebben steken, laat hier dan iets weten!!

Thanx!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik zelf een elcheapo E-tech TV Capture card in combinatie met de software en filters van Mediaportal en dat doet het voor mn gamecube iig heel behoorlijk.

Synchronisatie problemen heb ik nog nooit gehad. GC gaat via composite de TVkaart in samen met het geluid. En het geluid wordt vervolgens doorgelust naar de line-in van mn geluidkaart. Met mn vorige TVkaart(een Hauppauge kaart) heb ik hier trouwens ook nooit last van gehad en deze werkte met hetzelfde principe.

Denk er echter aan dat TV op de PC er nooit perfect uit zal gaan zien omdat TVs interlaced beeld hebben en PCs niet(lang verhaal kort ;)). Dus als je de mogelijkheid hebt(ik heb die helaas niet), dan zou ik je PS2 gewoon op een TV aansluiten.

[ Voor 33% gewijzigd door Blorgg op 10-04-2005 01:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blorgg schreef op zondag 10 april 2005 @ 01:54:
Dus als je de mogelijkheid hebt(ik heb die helaas niet), dan zou ik je PS2 gewoon op een TV aansluiten.
Die mogelijkheid heb ik zeker :)

Maar ik had hem graag ook op m'n PC of laptop aangesloten. Heb je dan soms ook een idee of de USB kaarten ook voldoende "krachtig" zijn ?

• Blorgg
  • Niet online
Via USB 2 kan, via USB 1 is het eigenlijk af te raden omdat dat gewoon te weinig bandbreedte heeft. Maar er zijn niet zo gek veel goede USB TVkaarten te krijgen, als ze er al zijn. Wat ik tot nog toe aan reviews heb gezien was iig niet veel soeps. De USB kaarten liggen gewoon een stuk achter op hun PCI tegenhangers.

• Blorgg
  • Niet online
Dan zul je gewoon even google moeten gebruiken om reviews te zoeken. Er zijn er meer dan genoeg te vinden en die zullen je alle info geven die je nodig hebt :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Die pinnacle heeft de benodigde ingangen..dat is in ieder geval een ;-)

Over USB valt het best wel te doen....

En ja, dan kun je uiteindelijk die leuke PS2 game filmpjes maken!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm wat denk je van deze Hauppage WinTV PVR USB2

Hauppage is vaak iets beter als pinnacle..als het op software aankomt!

Verwijderd

Topicstarter
Blorgg schreef op zondag 10 april 2005 @ 02:33:
Dan zul je gewoon even google moeten gebruiken om reviews te zoeken. Er zijn er meer dan genoeg te vinden en die zullen je alle info geven die je nodig hebt :)
Wel kijk, dat is nu juist het probleem!!

Ik heb al redelijk wat info gezocht over dat type van Pinnacle, maar echt gedetailleerde informatie vind je niet echt. Heb daarom ook al eens naar hun gemaild, maar ze weten het daar zelf precies niet goed...

Daarom ook mijn vraag aan jullie, misschien dat er hier mensen bij zijn die ook een PS2 op hun TV kaart hebben aangesloten, dan kan ik via die weg wél te weten komen of het goed werkt of niet

Verwijderd

Zelf heb ik ooit een tv kaartje geïnstalleerd bij iemand om zijn xbox aan z'n pc te hangen (gelijkaardig dus)

tv kaartje was van typhoon (die hebben zo een k*tsite waarnaar je niet kan doorlinken maar goed)
http://www.anubisline.com/english/eindex.htm => products => visual => video tv radio => 50673
TYPHOON PCI TV CAPTURE CARD

(ergens in het midden)

goed kaartje, afstandsbediening en al, zelfs stereo geluid ;) (let op: niet zo evident, de low end kaartjes van hauppage hebben mono geluid :( en low end is hier dan toch een 45 tal , die typhoon kost nieuw zo een 30-35€ denk ik, zelf tweedehands gekocht voor een 15 tal euro.

Werkt goed en software die er bij komt is vele malen beter dan die ****** software van hauppage, daarom heb ik mijn hauppage kaartje verkocht en dit genomen. (die hauppage soft is echt niet meer van deze tijd, lijkt wel voor windows 98, verder probs met stabiel draaien en bepaalde functies) Hier komt Win DVR bij, en dat is meer dan behoorlijk.

Over de kwaliteit: geluid en beeld mooi synchroon in stereo (alletwee inpluggen in tv card dan heb je geen problemen met ansynchroon zijn).

Wat ik wel opmerk is dat er precies wat 'ghosting' is van de spelletjes (tot nu toe alleen driv3r geprobeerd dus weet niet of het aan het game ligt (wat misschien iets te zwaar is voor de xbox, of waar zowieso al een soort 'uitsmering' inzit (tis niet echt uitsmering als in continue uitsmering maar zo een paar vorige frames die je nog ziet (soort ghosting dus, en hij heeft geen tft scherm, dus dat kan het niet zijn)

al bij al is het niet storend en gamen op hetzelfde scherm als je pc is lekker relax (minder plaatsverlies) en kwaliteit van het beeld valt bijzonder goed mee (had erger verwacht na sommige verhalen gelezen te hebben) . Het ziet er in elk geval 'scherper' uit dan op mijn tv (terwijl de res uiteraard niet veranderd is) Wat betreft die res: dat is uiteraard gewone PAL 'res' (dus een 560 tal beeldlijnen), maar ook dat vind ik helemaal niet opvallen. Kweet niet, je staat er niet bij stil dat de resolutie misschien de helft is dan wat je gewend bent op je pc, maar het stoort het gamen niet (zo zie je maar dat die resolutie ook wat overroepen is en dat games er zo ook mooi kunnen uitzien) Behalve de draw distance en de AA wat minder is, merk je geen storend verschil met de pc versie bvb. Kortom voor een console die bijna aan vervanging toe is met misschien een vierde van de specs van je pc zien de games er meer dan goed genoeg uit (en op consoles spelen is altijd plezanter :p)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dan bij die kaarten je "video-venster" resizen ? Of is het altijd fullscreen ?

@ alvi:
Die resolutie zou mij ook helemaal niet storen. Als ik een beeldkwaliteit op m'n TFT scherm kan toveren die evengoed is als op de TV ben ik al lang content!
Zou je misschien eens aan die persoon kunnen vragen of hij bij andere games ook nog last heeft van ghosting? Dan weten we direct of het aan Driv3r ligt of niet... Want 't is dat soort problemen dat me terughoud om zo'n USB kaart te kopen. Als er bij de vaste PCI kaarten al problemen zijn met PS2 signalen, dan kan ik me wel inbeelden dat dat bij de USB gevallen nog erger zal zijn...

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:06:
Kan je dan bij die kaarten je "video-venster" resizen ? Of is het altijd fullscreen ?

@ alvi:
Die resolutie zou mij ook helemaal niet storen. Als ik een beeldkwaliteit op m'n TFT scherm kan toveren die evengoed is als op de TV ben ik al lang content!
Zou je misschien eens aan die persoon kunnen vragen of hij bij andere games ook nog last heeft van ghosting? Dan weten we direct of het aan Driv3r ligt of niet... Want 't is dat soort problemen dat me terughoud om zo'n USB kaart te kopen. Als er bij de vaste PCI kaarten al problemen zijn met PS2 signalen, dan kan ik me wel inbeelden dat dat bij de USB gevallen nog erger zal zijn...
De TV Kaart ontvangt gewoon RGB Informatie hoor.....de RGB Omzetting zou voordat het de TV kaart bereikt allang gebeurt moeten zijn!

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:24:
De TV Kaart ontvangt gewoon RGB Informatie hoor.....de RGB Omzetting zou voordat het de TV kaart bereikt allang gebeurt moeten zijn!
Jaja, dat weet ik, maar ik bedoelde gewoon dat ik het niet erg vind dat de games die je met een PS2 afspeelt van mindere beeldkwaliteit zijn dan dezelfde game op PC. Ik vind de resolutie van een TV al voldoende. (toch voor games)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 14:31 ]

• Blorgg
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:18:
[...]

Wel kijk, dat is nu juist het probleem!!

Ik heb al redelijk wat info gezocht over dat type van Pinnacle, maar echt gedetailleerde informatie vind je niet echt. Heb daarom ook al eens naar hun gemaild, maar ze weten het daar zelf precies niet goed...

Daarom ook mijn vraag aan jullie, misschien dat er hier mensen bij zijn die ook een PS2 op hun TV kaart hebben aangesloten, dan kan ik via die weg wél te weten komen of het goed werkt of niet
Dan zou je wellicht andere zoektermen moeten gebruiken ;)
google zoeken naar "Pinnacle PCTV Deluxe review" levert namelijk bergen met info over die kaart op.

Je mag er trouwens van uit gaan dat het niet veel uit maakt of je nou gewoon TV signaal of een videorecorder/console/video camera aan de tuner van je TV kaart hangt. Wat vaak wel iets verschil maakt is als je dingen via S-Video-in of Composite-in aansluit, dit geeft over het algemeen een wat betere beeld kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Blorgg schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:52:
Dan zou je wellicht andere zoektermen moeten gebruiken ;)
google zoeken naar "Pinnacle PCTV Deluxe review" levert namelijk bergen met info over die kaart op.
Had al wat reviews doorgelezen hoor, maar heb nog nergens info over PS2 of andere spelconsoles gevonden die op zo'n kaartje zijn aangesloten... en daar is het me juist om te doen (of zoek ik dan toch niet goed genoeg? :/ )

Maar volgens jou zal het dus allemaal nog niet zo veel problemen geven? Als je GameCube ook al goed werkt dan zal dat met de PS2 niet veel anders zijn zeker ?
Welke USB 2 kaart zou je me dan aanraden?

Thanx alvast!
;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had nog een bedenking:

De meeste TV kaarten (en ook die op USB 2 dan waarschijnlijk) hebben geen problemen als je er een video-recorder op aansluit (staat meestal in de specificaties van de kaart).

Ik dacht nu:
als je dan je PS2 (of andere console) eerst op de video-recorder aansluit, en dan de uitgang van de video in de TV kaart plugt, zou dit dan wél altijd een goed beeld opleveren?

Verwijderd

Modbreak: reageer ontopic of gewoon niet ajb. Dit is niet eens grappig :z

[ Voor 74% gewijzigd door F_J_K op 11-04-2005 11:36 ]

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:03
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:46:
tv kaartje was van typhoon (die hebben zo een k*tsite waarnaar je niet kan doorlinken maar goed)
http://www.anubisline.com/english/eindex.htm => products => visual => video tv radio => 50673
TYPHOON PCI TV CAPTURE CARD
Je bedoelt deze link:
http://www.anubisline.com...ec.asp?id=50673&catid=002

:P

[Updated spec's]

Verwijderd

Topicstarter
thanx, maar had hem ook al es bekeken zen...

En wat denken jullie nu van dit idee ?
De meeste TV kaarten (en ook die op USB 2 dan waarschijnlijk) hebben geen problemen als je er een video-recorder op aansluit (staat meestal in de specificaties van de kaart).

Ik dacht nu:
als je dan je PS2 (of andere console) eerst op de video-recorder aansluit, en dan de uitgang van de video in de TV kaart plugt, zou dit dan wél altijd een goed beeld opleveren?

• Blorgg
  • Niet online
Slecht idee. Je krijgt door de tussenkomst van je videorecorder alleen maar kwaliteitverlies. Sluit gewoon je console rechtstreeks op je TVkaart aan.

Koop gewoon een kaart die je wat lijkt en bij je budget past, zelfs een elcheapo kaart als die E-tech van mij doet het heel behoorlijk als je de juiste software gebruikt. Als je toch echt USB wilt lees dan gewoon 2 of 3 reviews door. Vinden ze um allemaal in orde dan zou ik er gewoon voor gaan ;) Maar let er wel op dat je USB 2 hebt anders wordt het echt drama.

Verwijderd

Topicstarter
Blorgg schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:43:
zelfs een elcheapo kaart als die E-tech van mij doet het heel behoorlijk als je de juiste software gebruikt.
Welke software is dan een aanrader ? Of is dit afhankelijk van de kaart?
Pagina: 1