Toon posts:

[XP] Toegang geweigerd.

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik eerst ff duidelijk stellen da ik de faqs op dit forum heb gelezen en geprobeerd. Alsook verscheidene zoek acties op dit forum, in Google en de Microsoft Knowledge Base. Niets heeft me geholpen het volgende probleem zelfstandig op te lossen.

Het probleem lijkt vrij simpel maar ik krijg het toch niet opgelost. Aldus ik heb 1 directory op m'n 2de harde schijf dat als ik die tracht te openen of verwijderen(wat niet mag, omdat er staan nog bestanden in staan die ik nodig heb, dus format is de aller aller aller aller aller allerlaatste optie) dan krijg ik een bericht:
"d:\Games is niet toeganklijk. Toegang geweigerd."

Dus, ff situatie schets. Ik heb nu 2 harde schijven: 1 van 160Gb(nieuw) en 1 van 80Gb(oud)
Die van 160 heb ik onlangs aangeschaft en ingesteld als primary master en de 80 op primary slave. En dan heb ik dan meteen Windows XP Home op de master geinstalleerd. Hiervoor had ik enkel die van 80 met dezelfde (legale OEM) Windows XP Home. Dus heb ik van de 80Gb schijf gewoon bestanden en mappen manueel verwijdered die ik niet nodig had. Dat ging zonder enig probleem. Mappen zoals: Program Files en zelfs de Windows directory. Systeem bestanden heb ik ook allemaal weggeveegd. Enkel die Games map waar ik niet meer in kan is blijven staan.

In de MS Knowledge Base staat heb ik dit artikel gevonden dat mijn probleem zou oplossen: "Foutbericht: 'Toegang geweigerd' wanneer u mappen van het NTFS-bestandssysteem probeert te openen"
MAAR!
Ik log in met de administrator in veilig modus en ga naar de map in kwestie... neem eigenschappen... beveiliging tab daar kan ik NIET een nieuwe eigenaar ingeven. De toevoegen knop blijft gedisabled...

Dus korte samenvatting:
- Nieuwe HD, nieuwe XP geïnstalleerd.
- Oude XP van 2de HD manueel verwijdered(toegegeven niet meteen het slimste idee :) )
- 1 Map ontoegankelijk.

Ik heb al eens een soortgelijk probleem op dit forum gepost waar wel een oplossing gegeven werd en dat werkte, namelijk het DOS-prompt commando: cacls. Dit werkt ook niet op dit moment.

Ik heb al getracht mij een baan te zoeken door het Microsoft Tech Support labyrint maar helaas heb ik opgegeven wegens TE VEEL GEZEVER!

Ik hoop dat dit wat een duidelijke omschrijving is en dat iemand hulp kan bieden.
Alvast bedankt.
Tekka.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-04 14:55
Rechtermuisknop op d:\games, eigenschappen, tabblad beveiliging, geavanceerd, tabblad eigenaar, vinkje zetten bij Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen. Gaat dit niet probeer het dan over de gehele D schijf. In Windows XP home edition moet dit alles inderdaad in veilige modus.

En daarna wordt de toevoegen knop pas bruikbaar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GH45T op 10-04-2005 01:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
O.o

Inderdaad... zo simpel... dat ik daar niet eerder bijgekomen was... ik was het weer veeeeeeeeel
te ver aan het zoeken...

8)7

Hartelijk bedankt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[google=access denied] en [google=cacls]. Ook is dit letterlijk in Ik mis 6 pinnetjes op m'n duron... te vinden. Lees Windows Operating Systems - Policy even goed door ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.