Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Enermax voeding en keiharde ATX-kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week mijn nieuwe Enermax EG375AX-VE (370W) voeding binnen gekregen. Vandaag heb ik hem in mijn systeem gebouwd en opzich werkt hij top, lekker stil en stabiel, maar die ATX-kabel is geround, daarna gesleeved en vervolgens zit er nog een keiharde plastic huls omheen, met als gevolg dat de kabel vrijwel niet te buigen is en dus ook niet weg is te werken. In een review die ik heb gelezen had ik al eens iets gelezen dat de kabel 'stug' was, maar deze is gewoon niet te buigen. Heeft er iemand al een oplossing voor gevonden of is de beste oplossing gewoon die plastig huls er vanaf halen?

Ter verduidelijking
Een foto van de bewuste ATX-kabel (het is de onderste dikke, de bovenste, dunnere, is de 12V-kabel):
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockercafe.com/Reviews/other_misc/Enermax_NoiseTaker_PSU/pics/7.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 00:13 ]

Verwijderd

Je zou kunnen proberen de huls met een fohn oid te verwarmen. Mogelijk dat hij daar flexibeler van wordt. Let er wel op dat je hiermee niet overboard gaat, verwarmen, niet in de fik steken of smelten :P

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet zo dat hij dan tijdelijk zachter wordt? Opzich wel handig om hem even in de juiste vorm te buigen, maar graag zou ik hem toch wel permanent flexibel willen hebben. Vandaar dat ik er over zit te denken om het plastic er af te snijden.. weet alleen niet of ik daarmee de sleeve die er onder zit niet vern**k :)

Verwijderd

ik heb hier nog nooit last van gehad (ik heb de 420 watt versie, dus hetzelfde) hij is mischien iets stugger maar dat valt ook wel mee.
je kan iig proberen het omhulsel weg te snijden.

Verwijderd

Hoe wilde je 'm gaan wegwerken als 'ie wel flexibel was dan? 't Is een flinke kabel hoor!

Verwijderd

Je kan ook sneetjes maken in je huls daarvan zou hij ook flexibeler moeten worden

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 08:13

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Ik had ooit diezelfde voeding (is nu naar de eewige voeding-velden :o ) Om deze te sleeven moest dat plastiek en die mesh er wel af.

Let wel op, door die ijzer-mesh loopt wel degelijk stroom! Deze werkt als -pool van alle kabels. Als je die er ook af doet, moet je er zelf wat draden tussen zetten...

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
Ik heb hier hetzelfde probleem, zou een binnekabeltje van een 230v stroomkabel genoeg zijn ter vervanging van dat omhulsel aka stroomdraad? Of smelt dat weg...

[ Voor 16% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-04-2005 16:13 ]

There is no replacement for displacement!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 15:00

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik heb net als jojarno de 420W versie maar hij is inderdaad wel stuff maar je moet hem gewoon in de juiste vorm zetten. Ik zal dadelijk even een foto posten.

De foto:
Afbeeldingslocatie: http://img202.exs.cx/img202/9708/kabelzooi6sx.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Skyline GT-R op 10-04-2005 16:53 ]

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 08:13

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

eXistenZ_NL schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:13:
Ik heb hier hetzelfde probleem, zou een binnekabeltje van een 230v stroomkabel genoeg zijn ter vervanging van dat omhulsel aka stroomdraad? Of smelt dat weg...
Wel, de mesh wordt (onder de krimpkous) in feite opgesplitst naar een 4-5tal draadjes, dus als je de restanten aan weerszijden van de ATX-connector met wat draad verbindt, werkt alles fijn (zo heb ik het gedaan)

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.. ik ga dat met die sneetjes eens uitproberen, lijkt me dat hij dan wel flexibeler moet worden. Bedankt trouwens voor de tip over dat er electriciteit door die zilvere huls loopt! Ik dacht dat dat gewoon cablemesh was :X

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:55:
Mmm.. ik ga dat met die sneetjes eens uitproberen, lijkt me dat hij dan wel flexibeler moet worden. Bedankt trouwens voor de tip over dat er electriciteit door die zilvere huls loopt! Ik dacht dat dat gewoon cablemesh was :X
denk dat het fohn princiepe toch beter werkt ;) btw hoe vaak denk je die kabel te gaan verbuigen oid? die kabel prik je er toch 1 keer in en dan is het wel goed?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

ReseTTim schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:57:
[...]

denk dat het fohn princiepe toch beter werkt ;) btw hoe vaak denk je die kabel te gaan verbuigen oid? die kabel prik je er toch 1 keer in en dan is het wel goed?
stel dat ie gaat OCén bijv. en zn mobo sterft.. zit je dan ;)

vind het zoiezo raar dat dat (de massa ?) een kabel is die stroom vervoert.. beetje slecht van enermax.. had dan chromen mesh eromheen gegooid ..

mjah dat word fohnen en als ie eraf moet weer fohnen, snijen erin lijkt mij niet verstandig... of breng hem terug naar de winkel en zeg dat die kabel te stug is dat je hem niet kan buigen, doet enermax er denk zelf wel wat aan... ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
dit is echt een minpunt van die enermax, EN de sleeving is stug EN is onderdeel van het electrisch systeem, beetje een enorme misser van enermax, aangezien driekwart van de casemodders ide mesh gewoon wegsnoeit

maargoed ik koop deze voeding zowiezo niet.. lelijk ding :P
(ik heb binnenkort een Xconnect)

over de enermax nog even, ik zou het plastic niet wegsnijden maar gewoon op ze plek buigen en dan wat overlengte laten voor het wisselen van een mobo

[ Voor 26% gewijzigd door NightOwlNL op 11-04-2005 00:07 ]

Pagina: 1