Toon posts:

Receiver vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Met de search kom ik er niet helemaal uit.
Misschien heeft iemand een link naar een FAQ of zo ?

Ik zoek een receiver voor m'm home cinema set.
Deze komt op m'n slaapkamer dus ik wil een receiver met een passive koeling (geen fans).

Ik heb de Pioneer DCS222 eeen paar weken in huis gehad.
Het geluid was voldoende voor me, maar de fan maakte teveel herrie.

Daarna de Logitech Z5500 Digital met passive koeling achterop.
Deze set is helemaal gewelding. Maar na 3 maal vervangen wegens een slechte voeding (Plops en brom in subwoofer) is ook deze retour gegaan.

Nu ga ik een receiver proberen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb 5 mooie kleine speakers staan maar geen sub.
Blaas ik met een dikke reciever die kleine speakers aan gort of kan ik ze gewoon gebruiken.
Ik denk b.v. aan de Sony str-de685 . (100 watt per luidspreker)

Heeft iemand misschien een tip wat een mooie reciever voor me is. (DVD hoeft niet, mag wel)
Ik wil minimaal 2 x digital in (optisch) en Dolby pro logic 2. En natuurlijk geen fans.
Die 5 surround speakers moeten er aan kunnen en ik zal dan nog een actieve sub moeten aanschaffen.

Verwijderd

Je kunt gewoon een wat krachtigere versterker gebruiken. Het is dan idd. mogelijk om je luidsprekers of zelfs je versterker op te blazen, maar daarvoor moet je hem moedwillig veel te hard zetten, voorbij het punt waar de luidsprekers gaan vervormen.

Verwijderd

Speakers blaas je eerder op met een te zwakke versterker (clipping, blokgolven en zo) dan met een zware versterker.

Verwijderd

Topicstarter
Okay dus die kleine speakertjes kunnen er gewoon aan, da's lekker.
Echt hard zet ik 'm zelden of nooit, vandaar ook dat ik er een zonder fans wil.
Anders hoor je gezoem tijdens de stillere moment van een film.

Als ik dan bij de specs kijk dan staat er 5 speakers.
Is dat dan 5 speakers + sub, dus 6 speakers ?

En hoe kom ik er achter of ik een passive of active sub moet gebruiken ?
Die Logitech Z5500 heeft een supersub, dus ik denk dat ik als ik geen stap terug wil doen een active sub zal moeten kopen. Maakt dat voor de receiver niet uit verder ?

Stel dat ik een 6.1 receiver koop, kan ik die dan gebruiken zonder de extra speaker.
Dus (voorlopig) gewoon aansluiten als 5.1 ?
In dat geval is de Sony STR-DB900 misschien een optie voor me.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb even een mailtje naar Sony in Nederland geschoten met de vraag over er een ventilator in de STR-DB900 zit. Na 5 mislukte pogingen wil ik nu wel eens een goedwerkende versterker. (lees geen bijgeluiden)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah dit is gewoon een "wat moet ik kopen" vraag. Fans zitten eigenlijk nooit in audio componenten en je kan gewoon in principe bijna alle speakers op alle versterkers aansluiten. Zie ook de FAQ voor vragen over wat je waarom waarop aan kan sluiten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah dit is gewoon een "wat moet ik kopen" vraag. Fans zitten eigenlijk nooit in audio componenten en je kan gewoon in principe bijna alle speakers op alle versterkers aansluiten. Zie ook de FAQ voor vragen over wat je waarom waarop aan kan sluiten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.