Toon posts:

[X800 XT PE] Probleem met strepen en verminkt beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Bij het draaien van grafisch veeleisende applicaties, zoals bijvoorbeeld MS Flight Simulator (maar ook andere applicaties), krijg ik na enige tijd een verminkt beeld. Het begint met enige strepen in beeld en wordt dan steeds erger. Het is dan alleen met een herstart van het systeem weer tijdelijk te verhelpen. Het makkelijkst kan ik het aan de hand van 2 foto's laten zien.

http://home.wanadoo.nl/markjans/scherm1.jpg
http://home.wanadoo.nl/markjans/scherm2.jpg

Mijn configuratie:
- Intel Pentium 4 - 3,2 GHz
- ASUS P4P800 mainboard
- 1 GB geheugen
- Voeding 350 W
- 19" TFT Philips
- Sapphire ATI Radeon X800 XT PE videokaart 256 MB
- Windows XP

Op forums heb ik gelezen dat voeding of koeling vaak zaken zijn die dit soort problemen veroorzaken. De CPU wordt gekoeld door een Zalmann koeler dus dat kan het niet zijn. De videokaart wordt gekoeld door z'n eigen cooler, maar wordt niet warmer dan 36 graden. Dat kan het dus ook bijna niet zijn. Drivers is het probleem ook niet. Zowel nieuwe als oude drivers geven dit probleem. De voeding is 350 W, moet in principe ook genoeg zijn. Ik heb niets overclocked en heb dit in het verleden ook nooit gedaan.

Aan de configuratie is niks veranderd, het systeem heeft enige weken in deze configuratie probleemloos gewerkt. De problemen hebben zich pas vandaag geopenbaard. Dat is dus ook het vreemde - het systeem doet het wekenlang prima en ineens komen dit soort problemen onverwacht om de hoek kijken.

Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het heel graag. Bedankt voor een evt. reactie!

Met vriendelijke groet,

Mark Jansen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 23:47 ]

Verwijderd

Misschien dat je koeler door een vaag iets een beetje is verschoven en oepeens niet meer zo goed aansluit ( ijkt me onwaarschijnlijk maar goed ) download de nieuweste drivers eens, ik had eerst ook problemen met mijn 9800pro en de oorzaak waren de drivers !

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 13:46
off topic
Hoe kom je aan een Sapphire X850XT PE ?
/off topic

Verwijderd

http://www.pczaak.nl/cata...1_24_263&products_id=2405

Hij komt over 14 daagjes binnen :)

Hij zegt dat hij de kaart al een tijdje heeft dus heeft em zeker pre-ordered ofzo ?

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 19:55
Hey, hoe kan je een PCI-Express kaart op een ASUS P4P800 AGP8x mobo inpluggen??? :Y)

Hope for the best, prepare for the worst...

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
AkTje schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:53:
off topic
Hoe kom je aan een Sapphire X850XT PE ?
/off topic
We spreken hier toch over een X800XT PE lijkt me? :?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02
wenneyhanney schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:02:
Hey, hoe kan je een PCI-Express kaart op een ASUS P4P800 AGP8x mobo inpluggen??? :Y)
Idd, aan de TS: ik zou die order zo snel mogelijk cancellen als ik jou was. :P

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 13:44
Welkom op GoT :)

36 graden is juist veels te koud, de werkelijke temperatuur ligt wel twee keer zo hoog, dus die meting klopt al niet. Probeer eens met de kast open te testen, kan een stuk koeler zijn namelijk. De voeding kan wel degelijk een probleem vormen: energieslurpende processer, aantal harde schijven (?) en een behoorlijke videokaart. De 350W geeft ook geen uitsluitsel, een Qtec voeding zal bij lange na geen 350W constant kunnen leveren, terwijl gemiddelde Chieftec e.d. voedingen, dat wel halen. Je kunt de videokaart eens in een andere pc met zwaardere voeding proberen, of meteen een nieuwe voeding aanschaffen ;)

Mensen: Sapphire Radeon X800 XT PE (AGP)
Die kaart bestaat echt wel hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door IceEyz op 10-04-2005 00:16 ]

Pagina: 1