Toon posts:

[WLAN] verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
raar maar waar, als ik met mijn labtop verbinding maak met mijn router/modem ( SMC barricade g 7904wbra ne) krijg ik keurig een ip adres, echter na ong. 2 minuten gaat de snelheid van 54 naar 48 en vervolgens naar 1 mbps en dan verbreekt hij de verbinding ( hij ziet het netwerk wel maar meld dat de verbinding verbroken is) vervolgens moet je herstellen en werkt het weer voor een minuut of 2.
ik heb de dhcp ingeschakeld staan en heb al vanalles geprobeerd maar ik weet het nu niet meer, wie weet raad?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zelf had ik problemen met de laatste Intel Wireless drivers voor de 2200BG chipset. Snelheid liep terug, disconnects, etc.
Ik heb toen gedowngrade naar de voorlaatste Intel Wireless drivers en die doen het perfect.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
ook de nieuwste driver van intel brengt geen oplossing, nu geeft hij als foutmelding dat de verificatie voor verbinding met het netwerk niet gestart is. please help me out

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:21:
ook de nieuwste driver van intel brengt geen oplossing, nu geeft hij als foutmelding dat de verificatie voor verbinding met het netwerk niet gestart is. please help me out
Ik zeg juist dat ik problemen had met de laatste Intel Wireless drivers, en dat de oudere drivers het wel goed doen :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoelde ik eigenlijk ook , beide werken niet de oudere en de nieuwere niet

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hmmm ik heb hetzelfde probleem in een Jewel Topaz 9600, ook met 2200bg. Zal het ook eens proberen!

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Heb je al geprobeert om je adres statisch te maken ? (met een adres onder wat je DHCP uitgeeft). en staat broadcasting aan ? Zijn er in de buurt andere hotspots ? Je kan natuurlijk altijd even proberen om een nieuwe filmware op je router te uploaden ! misschien dat het dan opgelost is. ;)

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Welk besturingssysteem gebruik je? En met welke software maak je verbinding naar het AP?

Verwijderd

Het helpt vaak als je je router eens 24 uur ofzo uit laat staan (stekker eruit). En dan weer inschakelen. Ik moet dat met mijn SMC 7004 VWBRv2 ook doen. Dat die dingen niet gemaakt zijn om 24/7 te draaien is wel begrijpelijk door t prijsverschil van deze apparaatjes ivm professionele apparatuur.
Daarnaast is t ook handig om de zero configuration service van windows uit te schakelen bij dit soort problemen. Heb je verbinding opgebouwd, schakel dan het WZC uit.
starten:
%windir%\system32\net.exe start wzcsvc
stoppen:
%windir%\system32\net.exe stop wzcsvc

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 02:14 ]

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:20

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik had dergelijke problemen met een Linksys PCMCIA WPC54G kaartje en een WAG54G (v2) router. Verbinding viel weg na een tijdje en kon dan geen verbinding meer krijgen.

Windows Zero Config vervangen door Funk.com Odyssey client (Die krijg je gelukkig gratis van Linksys) en geen enkel probleem meer.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Verwijderd

Veel van die routers die uitvallen zijn overhit... je kunt er bijvoorbeeld een koelaccu onderleggen (uit de koelbox), maar doe er dan wel een theedoek ofzo tussen mbt het vocht enzo. Of je kunt de router zo plaatsen dat de luchtgaten naar boven wijzen (bij mij wijzen ze naar achter), want zo kan de warmte beter weg.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 21:51 ]

Pagina: 1