[XP] Windows reageert traag op muisklik

Pagina: 1
Acties:

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Ik heb dit probleem al eens eerder gehad maar ik ben vergeten hoe ik het opgelost heb.... Dus ik vraag het maar ff opnieuw :)

Als ik bijv een bestand open... maak niet uit wat, kan een exe zijn of een jpg dan duurt het een seconde of 4 a 5 voordat hij het pas opent... Zelfde geld voor rechter muis knop als ik de eigenschappen oid wil zien van een bestandje dan duurt het ook een x aantal sec voordat het sub menutje verschijnt.... Het is gewoon super irri als je een beetje snel wilt doorklikken...

Iemand enig idee waar het aan kan liggen ?? me XP is redelijk vers geinstalleerd met alle updates en sp2 etc erop.... Verder zijn me specs xp 1800,,, 768 mb DDRram 2x 160 gb HDD

Wat ik al in het begin vertelde, ik heb dit dus al een keer eerder gehad...
Ik hoop dat iemand het weet :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Videokaart driver?

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
zijn de nieuwste van nvidia gewoon

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 16:46

Glabbeek

Dat dus.

Ik moest even zoeken, want ik heb het ooit ook gehad en een mogelijke oplossing gepost op GoT. Misschien is het bij jou ook de oplossing. Ik quote mijzelf even:
Glabbeek schreef op zondag 29 augustus 2004 @ 20:37:
Aangezien Windows Explorer eigenlijk hetzelfde programma is als Internet Explorer is onderstaande misschien ook bij jou aan de hand. Dit komt origineel van de site van McAfee (ook al kan ik het daar nu even niet vinden) en heeft te maken met het traag openen van contextmenu's in Internet Explorer.
McAfee VirusScan has been noted to cause this problem. Their instructions
are as
follows:

Open Regedit and navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Network Associates\Tvd\Shared Components\On
Access
Scanner\Mcshield\Configuration..

Double-click on the ScannerThreadTimeout and change the value to eight f 's
(ffffffff)

Close and restart VShield.

En zo is het maar net.

Verwijderd

Misschien is er iets mis met je gebruikersprofiel. Probeer eens met een andere gebruiker in te loggen en kijk of het probleem dan weg is. Als dit zo is, zal je je profiel moeten verwijderen. Wel even my documents, favorites, etc veiligstellen...

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Nope werkt niet.......

Verwijderd

Het zou kunnen zijn dat er iets in je shell extensies staat wat problemen geeft. Kijk eens naar http://windowsxp.mvps.org/slowrightclick.htm, dan fix ik je titel nog even zodat deze conform Windows Operating Systems - Policy is :)

Verwijderd

Nieuwe batterijen in je muis stoppen..... :7

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
nog een kickje ??

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 14:32
Heb hetzelfde gehad, toen was de ontvanger van mijn draadloze keyboard achter mijn subwoofer gevallen. :) maar toen bewoog de cursor ook vertraagd dus dat zal het wel niet wezen denk ik?

• xtr3me
  • Niet online
Dit heb ik ook gehad,.. erg vervelend. ik heb toen me pc opnieuw geinstalleerd. Toen was het probleem spontaan weer opgelost.

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
hey leuke is...... dat het al vanaf de schone xp install is...... jaartje terug was het precies ook zo toen ik xp opnieuw installeerde

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

heb ik onder w2k ook eensgehad. Toen hielp het om alle niet-TCP/IP netwerkprotocollen uit te zetten danwel te verwijderen. En dan bedoel ik dus NETbios, NETBEUI, IPX, etc :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Alleen tcp/ip staathier aan.... dus die optie is het ook niet.... Grrrr :(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En als je de QoS uit zet? Scheelt dat dan? Ik meen me toch echt te herinneren dat het iets met netwerkprotocollen te maken had namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
nope werkt ook niet..... ik weet dat ik de vorige keer bij beeldscherm instellingen heb lopen klote toen het wegging, maar ik heb daar ook alles al geprobeerd .

Pagina: 1