[2003] Standard Server op laptop draaien

Pagina: 1
Acties:

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 09:33
Ik wil binnenkort beginnen met MCSA of MCSE 2003 en daarom leek het me handig om thuis een Windows Server 2003 installatie bij de hand te hebben.
Mijn keuze is daarbij gevallen op de Standard versie, omdat ik deze ook gebruik bij de vereniging waar ik (op vrijwillige basis) netwerkbeheerder ben.
Hierdoor is het makkelijk om dingen te vergelijken tussen mijn eigen server en die andere (welke al draait; o.a. Domein Controller, webserver, mailserver, databaseserver, boekhoudserver, VPN server, RIS server etc).

Nu moet in uiteraard een systeem hebben waar deze server op gaat draaien.
Aangezien ik mijn vorige laptop heb laten vallen :X }:O zat ik er aan te denken om die te gaan gebruiken.
Het enige wat namelijk kapot is, is het beeldscherm.
Specs:
  • Intel Celeron 500
  • 2x 128 MB PC133
  • 6 GB
  • DVD-ROM
  • Standaard 10/100 NIC
  • Etc.
Deze zou ik dan na installatie volledig via Remote Desktop willen beheren.
Qua specs zou het wel moeten lukken, vriend van me draait Win2003 server op een PII 350 met 128 MB.
Voordeel vind ik vooral dat ik in dit geval geen pc heb staan die 's nachts staat te zoemen in mijn slaapkamer en dat een laptop minder stroom vreet dan een desktop (correct me if i'm wrong).

Zijn er factoren waar ik rekening mee zou moeten houden?
Volgens mij zijn er geen zaken die een laptop niet kan en een desktop wel.
Of zie ik iets over het hoofd?

NB: ik heb de search gebruikt: Zoeken in WOS met termen als "server op laptop draaien" geeft alleen maar topics die gaan over het connecten van een laptop in een netwerk.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 21:05

_Erikje_

Tweaker in Spanje

koeling zou misschien een probleem kunnen zijn.
Oude laptops hebben soms geen echt ventilatoren en dat kan na lang gebruik toch lastig worden.

Je kan altijd kijken naar die laptop koelingen. maar die zijn niet bepaald stil ofzo( mss te modden }) )

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die dingen worden inderdaad meestal erg heet. Zorg voor een vuurvaste ondergrond, zet het apparaat regelmatig uit zou ik zeggen. Ik heb Windows 2000 Server al vele tientallen malen op m'n ouwe laptop gezet. Maakt echt niet uit voor de meeste functies.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarom niet met vmware workstation op je desktop pc een server draaien :? gaat sneller als op zon trage laptop

zelf heb ik 15 servers draaien op mijn dual-xeon bak met 4gb ram en 150gb gestripte scsi diskjes :) ik heb niet eens een 'werkstation' (ja die draait ook virtueel onder vmware)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

idd, is het aan te raden het op een snellere pc te doen. Want ga je mailserver en database server en zo proberen (en evnetuel ELo's e.d.) dan gaat je laptop dit niet trekken, en zit je te wachten. Plus laptop's zijn niet gebouwt om altijd aan te staan, en het risisoc dat je iets laat doorbtanden is groot 9een vreiend van mij heeft zo zijn latop om zeep geholpen)