Toon posts:

Verslaafd aan podcasting

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een maand een iPod Mini 2G. Wilde 'm bijna omruilen voor een ander merk met extra features zoals Radio. Gelukkig heb ik dat niet gedaan want er is ook nog zoiets als podcasting. Super deze nieuwe vorm van 'radio luisteren': luisteren op tijdstippen die jou uitkomen, simpelweg downloaden wat je leuk vindt (comedy, politics, adult etc.) en weer deleten als je ermee klaar bent.

Ik heb me snel ingelezen via sochicken.nl en andere sites. Daarna Ipodder gedownload. Nu luister ik al een week naar een aantal Engels- en Nederlandstalige podcasts. Dus voor mij toch gewoon radio op mijn iPod mini.

Een aanrader! :D :> :) ;) :*)

* enig nadeel is dat 4 gig wel weinig is omdat de podcast toch behoorlijk wat mb's bevatten. Dus binnenkort op naar een mp3-speler met meer capaciteit! :Y)

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 21:25
En wat wilde hiermee zeggen?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:00
een uitzending wordt toch gewoon opgenomen en daarna op internet geknald? waarom is dat zo bijzonder

of mis ik iets

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat idee had ik ook low-fi. Het is in feite gewoon een cap van een stream. Weinig bijzonders aan als je het mij vraagt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het vernieuwende is dus zoals TS al schrijft: je kiest niet alleen je eigen zender (type: comedy, nieuws) maar ook nog eens je eigen uitzend tijdstip. En als die uitzendingen vervolgens niet meer worden onderbroken door reclame en je ook nog eens je eigen muziek erbij kan kiezen... da's radio anno 2005 :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Boss schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:07:
Het vernieuwende is dus zoals TS al schrijft: je kiest niet alleen je eigen zender (type: comedy, nieuws) maar ook nog eens je eigen uitzend tijdstip. En als die uitzendingen vervolgens niet meer worden onderbroken door reclame en je ook nog eens je eigen muziek erbij kan kiezen... da's radio anno 2005 :)
je hebt toch niet speciaal een ipod hier voor nodig. Het kan toch met elke afspeler. Zelfs met een walkman met bandjes.

En dit deed ik 5 jaar geleden ook al op mijn Expanium.

[ Voor 11% gewijzigd door j-w op 10-04-2005 11:16 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:00
mensen moeten niet meer maken wat het is :Z

podcasting... pff vroeger kon je toch ook bandjes bestellen met daarop radio uitzendingen?

ok genoeg zuurpruim uitgehangen :P

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ja, en koffie zetten gaat ook prima met een ouderwets koffiezetapparaat. En toch zorgt dat apparaat (de senseo) voor een flinke verandering van de manier waarop mensen koffie drinken ervaren en beleven.

Veel grote revolutionaire vernieuwingen zijn ontstaan uit slechts een kleine aanpassing van een bestaand concept.

Dat jullie er dan vroeger al bij waren met bandjes... nou, zie jezelf maar als vooruitstrevend. Jammer dat je toen verder niets met het idee gedaan hebt, nu gaat Curry er met de credits vandoor :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Boss schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:25:
Ja, en koffie zetten gaat ook prima met een ouderwets koffiezetapparaat. En toch zorgt dat apparaat (de senseo) voor een flinke verandering van de manier waarop mensen koffie drinken ervaren en beleven.

Veel grote revolutionaire vernieuwingen zijn ontstaan uit slechts een kleine aanpassing van een bestaand concept.

Dat jullie er dan vroeger al bij waren met bandjes... nou, zie jezelf maar als vooruitstrevend. Jammer dat je toen verder niets met het idee gedaan hebt, nu gaat Curry er met de credits vandoor :)
Dat met het anders koffie drinken en ervaren is nogal onzin, spontane orgasmes na een kop senseo zijn uitgebleven tot nu toe. Het slaat vooral aan vanwege het gebruiksgemak.

Bij podcasting zie je dit ook: je hoeft niet meer zelf op te nemen, dit wordt voor je gedaan. Veel meer is het echt niet. Daarom snap ik ook niet waarom de TS zo opgelucht is dat hij zijn iPod niet heeft teruggebracht. Je moet wel een hele vreemde mp3-speler kopen, wil hij geen mp3's kunnen afspelen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Boss schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:25:

En hoeveel miljoen heeft hij er al aan verdiend?

In SG loopt hier trouwens ook al een draadje over: [rml][ Podcasting]Waarom is het zo'n hype?[/rml]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

kraak die gast niet zo af joh, hij probeert wat te vertellen

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
Welke podcasts vind je zo geweldig dan? Ik vind het merendeel maar suf juist!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, dit heeft weinig met AV te maken. Is meer een algemeen onderwerp..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.