Hopelijk kan iemand mij helpen...Ik heb namelijk in de bios wat in de bios veranderd maar ik weet echt niet meer wat. Tot voor kort dacht ik dat het geen effect had op de performance van mijn pc. Maar nu staat er opeens bij system specs dat op maar 1.9 ghz draait
Zonder precieze specs van je systeem, met name je moederbord en type processor is het een beetje gissen, maar het meest waarschijnlijk lijkt mij dat je de FSB van 133Mhz (533FSB) naar 100Mhz (400FSB) hebt gezet...
Oplossing is dus: terug de BIOS ingaan en de FSB op 133Mhz of 533FSB te zetten (maar net even hoe je mobo het noemt). Als je niet weet hoe je dat doet kijk dan even in je manual, daar zal het wel uitgelegd staan
Oplossing is dus: terug de BIOS ingaan en de FSB op 133Mhz of 533FSB te zetten (maar net even hoe je mobo het noemt). Als je niet weet hoe je dat doet kijk dan even in je manual, daar zal het wel uitgelegd staan
[ Voor 35% gewijzigd door makje op 09-04-2005 21:56 . Reden: ook maar even de oplossing opgenoemd :P ]
Vertel dan eerst maar eens wat je allemaal niet veranderd hebt, dat scheelt ons alvast weer wat zoeken / gokken.....
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Je fsb staat verkeerd, normaal moet het 133mhz zijn met een mp van 19 dat maakt dan 2533mhz, maar als je op 1900mhz draait, dan is je fsb maar 100mhz. Gewoon terug veranderen ofwel de default instellingen gewoon nemen. Cmos/bios resetten en dan werkt het wel terug.
Alvast bedankt, ik ga nog maar eens kijken.
[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 22:03 ]
Nog een tip. Ga niet zomaar rommelen in het BIOS zonder dat je weet wat je doet.
Straks heb je nog 1 van de oudere Pentium 4's en zet je de vCore te hoog met als gevolg dat je een Sudden Northwood Death Syndrom krijgt.
M.a.w. een dode CPU
Straks heb je nog 1 van de oudere Pentium 4's en zet je de vCore te hoog met als gevolg dat je een Sudden Northwood Death Syndrom krijgt.
M.a.w. een dode CPU
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Pagina: 1