Toon posts:

[Outlook] Account verwijderd en nu e-mail en contacten weg

Pagina: 1
Acties:
  • 1.942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er zat een account in mn pa zn laptop die gewoon in de weg zat, niet werkte, heel outlook stop zet en er voor zorgde dat we de andere accounts daarvan de mail niet konden checken... Dus trouble maker, het was trouwens een 'Microsoft Exchange' account ding. Moest voor de zakelijke mail zorgen van mn pa, maar aangezien hij daar niet meer werkt, hij alleen die mail via vpn kon checken, en dat ging niet meer enz.

Maar goed, Account gedeleted... maar ineens al z'n e-mail en contacten in z'n adresboek weg! HELP!!!!!!!!! en die zijn wel belangrijk!!!!

Tijdens het verwijderen van het account vertelde Outlook mij wel dat ik de e-mail ergens anders moest bewaren. Dus heb ik de map 'personal folders' gekozen...

Outlook 2 keer op nieuw opgestart en contacten nog steeds weg... gezocht op *.wab en wat ik daar had gevonden was 173 kb, maar mijn vader had echt echt echt heel veel contacten... 173 kb is eigenlijk dus te weinig... ook via wab.exe geprobeerd te openen, maar hij importeerde het wel erg snel en kon dus niets aan contacten vinden in dat filetje...

Ik heb al wat afgezocht op Inside Outlook Express maar alles wat ik daar heb kunnen vinden wat mij misschien zou kunnen helpen (dus zoeken op *.wab enz. en dan proberen te kijken) heeft mij niet geholpen.

Ik gebruik Outlook uit het Microsoft Office XP pakket...

Ik heb de laptop nog niet herstart uit de angst dat ik dus dan de contacten en e-mail echt kwijt zal zijn...

Het moet ergens nog zijn... Kan systeem herstel mij helpen? Tis nu ongeveer 2 uur geleden gebeurd.... maar ik ben dus bang dat herstarten + f8 ofzo niet werkt omdat dit nog steeds een bedrijfs systeem is. Ik heb een administrator account... maar heb nooit geprobeerd om bios op te starten omdat ik bang ben dat dit niet lukt door bedrijfssysteem...

HELP!!!!!!!!! :'( :'( :'(

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-12 22:15
Gebruikte je nu Outlook of Outlook Express? Er zit nogal een wezenlijk verschil tussen die 2!
Als het Outlook is, moet je zoeken naar .pst bestanden. Daar zitten zowel de mails als de contactpersonen in!

edit: hmm exchange he? staan dan niet alle folders op de server? Dan heeft het weinig zin naar lokale bestanden te zoeken... correct me if i am wrong

[ Voor 28% gewijzigd door Expecho op 09-04-2005 21:35 ]

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Expecho schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:33:
edit: hmm exchange he? staan dan niet alle folders op de server? Dan heeft het weinig zin naar lokale bestanden te zoeken... correct me if i am wrong
dit gaat toch niet op wanneer alle mails van de server op de laptop worden gedownload...?

ps. Het is outlook en geen outlook express

[ Voor 27% gewijzigd door arnax op 09-04-2005 21:36 ]

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-12 22:15
arnax schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:36:
[...]

dit gaat toch niet op wanneer alle mails van de server op de laptop worden gedownload...?
Hmm ja dat zou kunnen, ben niet zo gek bekend met Exchange..

edit: hmm ja inderdaad Outlook, dus begin eerst maar te zoeken naar *.pst

[ Voor 13% gewijzigd door Expecho op 09-04-2005 21:38 ]

Verwijderd

Probeer eens naar zijn webmail te gaan. Misschien dat de berichten op de server worden achtergelaten.....

Verwijderd

Tijdens het verwijderen van het account vertelde Outlook mij wel dat ik de e-mail ergens anders moest bewaren. Dus heb ik de map 'personal folders' gekozen...
Waarom probeer je niet eens te importeren wat je daar hebt opgeslagen?

edit: Weet je Pa het al??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Expecho schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:33:
Gebruikte je nu Outlook of Outlook Express? Er zit nogal een wezenlijk verschil tussen die 2!
Als het Outlook is, moet je zoeken naar .pst bestanden. Daar zitten zowel de mails als de contactpersonen in!
/me slaat zich voor het hoofd |:(

Ok, het gaat over Outlook en niet Outlook Express...

Maar goed, jeej,*.pst files gevonden en die zijn wel groot genoeg... maar hoe tover ik dan daar weer de e-mails en vooral de contacten weer uit? Heb tot nu toe alleen nog maar deleted files van een jaar geleden... :X

edit:
ja, maar mn pa is niet helemaal 100% meer... tis eerder dat mn ma er heel erg boos is omdat mn pa dus nu helemaal niet meer kan mailen... :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 21:43 ]

Verwijderd

Bestand->importeren en exporteren.

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ok... maar goed... ontdek dus dat ik nu alleen nog maar *.pst files van een jaar geleden heb... en nog steeds geen contacten! :'(

Hoe krijg ik die contacten???

Verwijderd

Als je een account verwijderd gooit Outlook hem denk ik gelijk uit het .pst bestand. In ieder geval bij het afsluiten van Outlook wordt dit bestand weggeschreven en denk ik dat dit zo'n moment is waarop je zou willen dat je belangrijke data gebackupped had.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

misschien een data recovery programma gebruiken?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

het lijkt erop dat je de verkeerde pst file te pakken hebt. Je zei dat je de keus kreeg om het op te slaan in persoonlijke mappen, dit is een pst file. Hier moet het dus staan. Standaart heet hij outlook.pst, je moet dan kijken naar de datum van het pst file om te zienof je de juiste hebt. In de opties van outlook kan je aangeven dat hij deze pst moet gebruiken (moet je dus wel weten waar hij staat.

Maak eerst maar eens een kopie van alle pst files die je vindt voor de zekerheid.

En als echt niks meer werkt kan je proberen om eens met systeem herstel een dag terug te gaan, als je mazzel hebt hersteld hij dit dan ook weer. Kleine kans.

Suc6

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 22:06 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Heeft je vader misschien een back-up? Als die gegevens zo belangrijk voor hem zijn mag hij er ook wel wat zuiniger op zijn.

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 22:03:
Heeft je vader misschien een back-up? Als die gegevens zo belangrijk voor hem zijn mag hij er ook wel wat zuiniger op zijn.
misschien handig om ook even de reacties van Einsteintina! door te lezen....staat wel nuttige informatie in m.b.t. haar vader....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 22:02:
het lijkt erop dat je de verkeerde pst file te pakken hebt. Je zei dat je de keus kreeg om het op te slaan in persoonlijke mappen, dit is een pst file. Hier moet het dus staan. Standaart heet hij outlook.pst, je moet dan kijken naar de datum van het pst file om te zienof je de juiste hebt. In de opties van outlook kan je aangeven dat hij deze pst moet gebruiken (moet je dus wel weten waar hij staat.

Maak eerst maar eens een kopie van alle pst files die je vindt voor de zekerheid.

Suc6
Mjah... heb verschillende *.pst files gevonden, voor elke map die mn pa had gemaakt... laatst gemodificeerd staat dus op vandaag... dus ik hoop echt dat die contacten daar tussen staan... potverdorie, waarom sloeg hij ook al z'n files in die map op??? :'(

maar waar zou ik dan op moeten zoeken met een data recovery programma? Ik heb alleen account gedelet... maar delete je daar dan dus gelijk de hele map ofzo? Ik dacht dat het allemaal naar de personal files ging... bah... ;(

Verwijderd

pst files zijn gekoppeld aan accounts, outlook gaat er van uit dat als je de account verwijderd dat de bijbehorende pst ook weg kan. Dit alleen als er maar 1 account aan gekoppeld zit. Je hebt waarschijnlijk deze informatie ook gekregen bij het verwijderen (toen je het in de persoonlijke map kon zetten). Nou gewoon de pst's even uitlezen en je weet of het er nog is.

Verwijderd

arnax schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 22:07:
[...]

misschien handig om ook even de reacties van Einsteintina! door te lezen....staat wel nuttige informatie in m.b.t. haar vader....
8)7 Oops. Excuus. |:(

Verwijderd

Topicstarter
vond nog back-up van mn pa op mn moeder pc... helaas wel meer dan 1,5 jaar oud.. maar wel 125 mb! probeer ik dat te versturen via mail... doos... 8)7

maar goed, die maar ff proberen dus... hopen dat t lukt!!!!

Verwijderd

Topicstarter
update;

Stiekem de laptop opnieuw opgestart met F8 en dan met 'Last know good configuration' blabla zut... niet geholpen helaas... :'(

In die *.pst files moeten gewoon de contacten staan, ze zijn 130 en 128 mb groot! maar ik krijg ze er gewoon niet uitgetoverd...

Ik ben nu echt desparete.... help... via importeren werkt het dus niet... of doe ik iets fout?

Verwijderd

Als je windows xp hebt moet je systeem herstel doen (dus niet F8),
dit doe je via start - programma's - bureau accessoires - systeemwerkset - systeemherstel.

Als je geen windows xp hebt gaat dit niet lukken. Je kan het beste het volgende eerst proberen.

De pst files kan je niet via importeren uitlezen.

Het beste kan je de andere pst files toevoegen, dit doe je in het configuratie scherm onder het kopje email of post. je klikt dan op gegevensbestanden en dan op toevoegen. daar kan je dan bladeren naar de andere pst bestanden die je al gevonden had.

Als je die toegevoegd het moeten deze in het linker scherm van outlook er bij komen staan. In elke pst file (persoonlijke mappen) zitten weer andere postvak in -uit en contactpersonen etc.

Hopelijk lukt het je nu........

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan ben ik nu bang dat ik echt officieel gefookt ben... :'(

Systeem herstel zoals Hout het had beschreven werkt niet, pas vandaag kreeg ik dus de melding dat een van de partities 'low disk space' hadden, dus ik kon het systeem alleen tot een minuut geleden herstellen... :'(

Met die pst files die ik heb geïmporteerd en via die andere manier van Hout heb ik dus alleen e-mail terug kunnen halen tot een jaar geleden... en helemaal geen contacten!!! Ik weet zeker dat er contacten bij horen te zitten... ;(

Zijn er nog andere manieren? Ook van systeem herstel?

Verwijderd

Het kan ook zijn dat zijn persoonlijk adresboek is verwijderd. Of bedoel je zijn contactpersonen onder de persoonlijke mappen. Als je zijn persoonlijke adresboek bedoeld kun je deze ook weer teurgkrijgen door Importeren & Exporteren -> CC:mail-archief importeren. Je moet dan eerst zoeken naar *.pab bestanden.

Je kunt ook *.pab bestanden toevoegen via services -> toevoegen -> persoonlijke adresboek.

greetz Rampager

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 12:54 ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-12 18:22
Zoek eens naar een *.ost bestand. Als je vader 'offline files' aan had staan, is daar ook nog het een en ander in te vinden.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:48
.pst bestanden zitten nooit contacten bij in.... die zitten meestal in een .pab bestand

https://wren.co/join/Devian

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:42
Devian schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:45:
.pst bestanden zitten nooit contacten bij in.... die zitten meestal in een .pab bestand
Ehm I beg to differ... maar ik hoop het wel voor de TS...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:35

St@m

@ Your Service

Nouja.. wees blij dat je alle emails nog hebt.. kun je alle emailadressen weer opnieuw opslaan ;)
Tja, zo zul je er veelt terugkrijgen als je van 1.5 jaar e-mail bewaard hebt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1