Hallo allemaal,
Ik heb de nieuwe Ubuntu geinstalleerd en het werkt een stuk sneller en beter.. Bijna al mijn hardware pakt ie meteen, ik heb een compaq Armada M300, hij pakt bijvoorbeeld niet de cpu melder, die laat zien op hoeveel snelheid je momenteel werkt (eigenlijk vind ik niet ook niet boeient maar goed)
Waar het om gaat is:
* Wireless ik heb een 11b kaart van het merk NetVision met een AM1772 Chip van AMD
Dit spul werkt allemaal redelijk onder Windows, maar nu ik het probeer ons de nieuwe ubuntu vind hij het toch niet zo heel erg leuk, er bestaan volgens mij ook geen native drivers, ik heb dus ndiswrapper geprobeerd...
Als ik een output doe met ndiswrapper -l krijg ik dit
Bedankt
Trouwens, ja ik type er " sudo" voor..
Ik heb de nieuwe Ubuntu geinstalleerd en het werkt een stuk sneller en beter.. Bijna al mijn hardware pakt ie meteen, ik heb een compaq Armada M300, hij pakt bijvoorbeeld niet de cpu melder, die laat zien op hoeveel snelheid je momenteel werkt (eigenlijk vind ik niet ook niet boeient maar goed)
Waar het om gaat is:
* Wireless ik heb een 11b kaart van het merk NetVision met een AM1772 Chip van AMD
Dit spul werkt allemaal redelijk onder Windows, maar nu ik het probeer ons de nieuwe ubuntu vind hij het toch niet zo heel erg leuk, er bestaan volgens mij ook geen native drivers, ik heb dus ndiswrapper geprobeerd...
Als ik een output doe met ndiswrapper -l krijg ik dit
lijkt dus prima, maar probeer ik echter dit modprobe ndiswrapper, dan gebeurd er ditroot@Laptop:~ # ndiswrapper -l
Installed ndis drivers:
netam772 driver present, hardware present
Wat nu?root@Laptop:~ # modprobe -f ndiswrapper
FATAL: Error inserting ndiswrapper (/lib/modules/2.6.10-5-386/kernel/drivers/net/ndiswrapper/ndiswrapper.ko): Operation not permitted
Bedankt
Trouwens, ja ik type er " sudo" voor..
Bovenaan :)