[info] neovo f-419, zal dit schem mijn verwachtingen voldoen

Pagina: 1
Acties:

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Hello there,

K wil al enige tijd een media center op zetten in mijn kamer, nu qua geluidssysteem zit ik al perfect, nu had ik graag ook nog een nice TFT scherm gehad dat mij een normaal beeld kan geven op verschillende gebieden...
Ik ging op zoek met het resterende budget, en kwam uit bij de neovo f416 http://www.neovouk.com/products/F-419.htm
Nu de voet staat me niet aan maar ik heb een laag meubel in men kamer en zal dus al vrij zeker de LCD display arm gaan gebruiken... Nu mijn bedoelingen zijn:
TV kijken, foto albums bekijken, muziek afspelen, nu daarvoor zal dit scherm meer als naar behoren zijn (hoop ik toch), maar ik wil ook met mijn ps2 erop gamen alsook met mijn x box, dus het zal ook dienst moeten doen als game scherm.
Ik ben altijd een 9800xt met een 17' hyundai CRT schermpje gewoon geweest, maar mn kameraad heeft een scherm van dat merk, met een response tijd van 16ms, nu weet ik niet in welke mate dit belangrijk is, ik denk dat hij het deze heeft:
http://www.neovouk.com/products/F-417.htm als ik die kwaliteit heb is het goed voor mij.

Ohja nog een detail, zal 19' genoeg zijn? K kijk nl vanuit mijn bed >:) zo een vlotte 3m afstand tussen scherm en mn hoofd :p

Bedankt

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

nee, als je fatsoenlijk wilt gamen op een tft moet je eigelijk maximaal 16 miliseconde reactie tijd hebben (die 19' heeft er 25 en dat is _echt_ te veel) bij meer reactietijd krijg je dat als je bijvoorbeeld een race game speeld dat alles wazig heen en weer gaat, het gaat 'ghosten'

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
dus hoe lager het aantal ms hoe beter, met maximum 16ms, k dan zal ik wat verder zoeken

Verwijderd

19" is niet echt groot voor een mediacenter.

Ik heb zelf een iiyama 19" crt. Omdat ik geen standalone DVD speler heb, gebruik ik 'm ook wel eens om DVD te bekijken. Effe de bank omdraaien en kijken maar. Als je de ondertitels nog goed wil zien, moet je toch niet veel verder dan 2 meter van het scherm af zitten. okay, een 19" CRT is iets kleiner dan een 19" TFT, maar dan nog lijkt het me wat klein. Op dit moment heeft Dell een aantal interessante aanbiedingen voor TFT's (tot 30% korting); een 20" Dell 2001FP kost nu EUR 574. Dit scherm is door Anandtech zeer goed getest . De responsetijd is 16ms en de native resolutie 1600x1200.

Misschien interessant voor jou?

Als je 'm echt voor tv functies wil gebruiken (DVD, foto's, consoles), dan zijn inches veel belangrijker dan de resolutie. Je kan dan ook een LCD-TV overwegen. Wordt echter pas interessant als je echt boven de 20" wil denken.