[Winamp 5] - Hoog cpu gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Winamp 5.08 gebruik, wordt mijn pc een stuk trager. Het CPU-gebruik is +- 15-20%. Dit was bij oudere versies van Winamp veel minder, dus er is vast iets mis, ik weet alleen niet wat.

Winamp Agent staat uit, zoals ik ergens heb gelezen. Ik weet verder ook niet wat ik aan kan passen, heeft iemand tips? Bij de search vond ik alleen maar gevallen dat WA 100% cpu gebruikt, dat probleem heb ik dus niet.

Systeeminfo:

Windows XP, geen SP's. AMD 1700+, 512 mb RAM.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

De nieuwe moderne skins vragen best veel van je CPU, vooral met een wat lagere CPU of een pc met wat minder geheugen, zet je winamp eens op classic skins, zet de visualisations eens uit, en kijk of dat scheelt :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Vergeet je niet dat Winamp 5 een stuk zwaarder is aangezien het op een compleet nieuwe engine is gebouwt? Ik vind 15-20X CPU usage op een AMD 1700+ ook niet raar :) Dat het bij andere versies minder was is dus geen reden :) Dat je PC een stuk trager wordt is wel raar. Wat is 'een stuk' precies? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:23:
Vergeet je niet dat Winamp 5 een stuk zwaarder is aangezien het op een compleet nieuwe engine is gebouwt? Ik vind 15-20X CPU usage op een AMD 1700+ ook niet raar :) Dat het bij andere versies minder was is dus geen reden :) Dat je PC een stuk trager wordt is wel raar. Wat is 'een stuk' precies? :)
Ik had daar idd ook al aan gedacht, maar een toename van zeg 2000% (van 1 naar 20) vind ik nogal wat...

Hij is trager in de zin dat vensters langzaam openen. Als ik op de startknop klik, verschijnt het startmenu eerst vaag (doorzichtig), en vervolgens helemaal. Beetje moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat je het snapt. Als ik op een venster in de taakbalk klik, duurt het ook 5 seconden voordat het venster er is.

Het is dus iets grafisch. Veel verstand heb ik er niet van, maar ik hoop dat jullie een oplossing weten.

Edit: vage zin veranderd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
domi235 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:22:
De nieuwe moderne skins vragen best veel van je CPU, vooral met een wat lagere CPU of een pc met wat minder geheugen, zet je winamp eens op classic skins, zet de visualisations eens uit, en kijk of dat scheelt :)
Lekker slecht van mij dat ik dat niet geprobeerd heb. Hij staat nu op classic: CPU-gebruik 0% :)

Ik vond die blauwe skin toch mooier, ik snap ook niet dat ie daarvoor 20% cpu voor nodig heeft 8)7

Bedankt voor de snelle replies trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb ook een "modern" skin, maar winamp vraagt bij mij maar 0%. Mijn processor is wel sneller natuurlijk, maar ik zou toch eens kijken met Hitman of je niet verdachte processen hebt lopen.

Msschien heb je wel eens gehoord van de besmette skins (trojans, virussen ed)? De kans bestaat dat je ook een dergelijke skin gebruikt?

Edit: niet dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Roamor op 09-04-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:32:
Ik heb ook een "modern" skin, maar winamp vraagt bij mij maar 0%. Mijn processor is wel sneller natuurlijk, maar ik zou toch eens kijken met Hitman of je niet verdachte processen hebt lopen.

Msschien heb je wel eens gehoord van de besmette skins (trojans, virussen ed)? De kans bestaat dat je ook een dergelijke skin gebruikt?
Hitman heb ik laatst nog gedraaid. Er draait wel een proces die op idle-priority staat en met kankeronderzoek bezig is of zoiets, maar dat mag volgens mij niet uitmaken.

Verder, ik heb de versie van de WA-site gedownload, zonder extra skins te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:33:
[...]

Verder, ik heb de versie van de WA-site gedownload, zonder extra skins te installeren.
Als je probleem is opgelost met een andere skin kun je spyware gebaseerder oorzaken wel uitsluiten volgens mij :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Misschien dat je alpha blending oid aan hebt staan in winamp, maar je videodriver dit niet ondersteund. (Windows XP, standaard vga.sys videodriver) dan moet ie alles emuleren via de CPU...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om met de "timers resolution" te spelen?
Modern skin instellen, stukje muziek afspelen en dan:
Options -> Preferences -> Skins -> Modern Skins
de knop "As fast as possible for this machine" indrukken.

Terwijl je daar toch bent kun je meteen bij het tabblad "Alpha Blending" de ehm alpha blending uitschakelen. Daaronder kun je de opacity uitschakelen door "Link all windows in all skins" op "No Auto Opacity" en de slider rechts daarvan op 100% Opaque (helemaal naar rechts) te zetten.

Deze settings zouden al een hoop moeten schelen qua CPU gebruik. Bij mij staat ie bijna constant op 0%, met af en toe wat spikes naar 2%. Maar dan heb ik wel een 3400+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:51:
Heb je al geprobeerd om met de "timers resolution" te spelen?
Modern skin instellen, stukje muziek afspelen en dan:
Options -> Preferences -> Skins -> Modern Skins
de knop "As fast as possible for this machine" indrukken.

Terwijl je daar toch bent kun je meteen bij het tabblad "Alpha Blending" de ehm alpha blending uitschakelen. Daaronder kun je de opacity uitschakelen door "Link all windows in all skins" op "No Auto Opacity" en de slider rechts daarvan op 100% Opaque (helemaal naar rechts) te zetten.

Deze settings zouden al een hoop moeten schelen qua CPU gebruik. Bij mij staat ie bijna constant op 0%, met af en toe wat spikes naar 2%. Maar dan heb ik wel een 3400+...
Nadat ik as fast as possible had gedaan, ging het schuifje alleen maar naar links. Andere dingen die je noemt waren al zo ingesteld...

CPU-gebruik is nu wel een stuk lager, geen idee hoe dat kan 8)7
Pagina: 1