Toon posts:

[XP] Wachtwoord nodig bij repareren van installatie*

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een machine met daarop een gekregen XP Pro. Nu heb ik via mijn werk een mooie officiele XP pro gekocht ( voor 16,50) en nu leek het mij handig om ipv de volledige setup te doen de oude setup te laten repareren, dit ivm oa het niet installeren van SP2. Nu is het dus zo dat ik destijds bij het installeren van de eerste (engelstalige) versie van pro nooi teen wachtwoord in heb gevoerd en daar werd ook niet om gevraagd. Nu ik dus wil laten repareren, om niet alles opnieuw te hoeven installeren en mijn instellingen te behouden, vraagt ie om een administrator wachtwoord.
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen zonder opnieuw alles te moeten installeren?

Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas even je topictitel aan zodat je OS vooraan staat tussen [] :) Je hebt vast al wel het een en ander gevonden door met de woorden van je problemen te zoeken op Google en GoT. Wat kwam daar uit rollen? Wat heb je verder allemaal al gedaan om het probleem te verhelpen? Hier op GoT doen we namelijk altijd wat onderzoek voordat we een topic openen. Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) even goed door voor je verder post. Veel plezier hier op het forum!

repareren van de XP Pro installatie > [XP] Wachtwoord nodig bij repareren van installatie*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Had eerst al de diverse kanalen van deskundigen geraadpleegd! Die kwamen uit op gewoon nieuwe, schone installatie en dan alles erachteraan opnieuw erop zetten!
Via Google in eerste instantie had ik niets maar dat kan best aan mij liggen!
Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al geprobeerd met die linux tool van P Nordahl maar dat gaf geen effect. Zou dit kunnen liggen aan het feit dat mijn schijf in FAT 32 is ingedeeld ipv NTFS?
Ik zie namelijk nergens ook maar iets staan over FAT maar wel iedere keer over NTFS.:(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:52:
u is het dus zo dat ik destijds bij het installeren van de eerste (engelstalige) versie van pro nooit een wachtwoord in heb gevoerd en daar werd ook niet om gevraagd. Nu ik dus wil laten repareren, om niet alles opnieuw te hoeven installeren en mijn instellingen te behouden, vraagt ie om een administrator wachtwoord.
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen zonder opnieuw alles te moeten installeren?
in je te repareren install dus wél een wachtwoord aan de admin user toekennen?

Zelfs al reset je het ding met ntpasswd ( * = blanco) dan staat er nog niks.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
FAT/NTFS zou voor een password imo niet uit mogen maken....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Het password waar het hier om gaat is diegene die je bij installatie in kon voeren. Dit is dezelfde administrator waarop je kan inloggen als je in veilige modus gaat. Heb je géén password ingevoerd druk dan gewoon op enter en je kan verder.

Verwijderd

Topicstarter
Helpt momenteel allemaal nog niet! Maar ik geef niet zomaar op!
Toch bedankt voor de hulp zover!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

ik heb tot 2 maal toe dit zelfde probleem gehad. Ik had toen Wel een password ingevoerd maar toch lukte het niet met dit zelfde password in te loggen op de bestaand xp installatie. Die bleef gewoon hardnekkig roepen dat het niet klopte terwijl het toch echt de juiste is.

Van narigheid toen maar een verse install gedaan, tjek double tjek etc, poosje later weer grote problemen dus ik weer naar repair. Vergeet het maar weer niet in te loggen. Het is me dus werkelijk nooit gelukt ............terwijl ik toch echt het goede password had

Verwijderd

er zijn manieren, je kan via een SAM dump dat doen, maar dit wordt meestal geassocieerd met wat scriptkiddies noemen, "hacken". Het heeft me al vaak geholpen die dingen. Programma werkt in dos en in windows

pwdump2.exe enz

edit:

Ik gebruik ze puur voor het verkrijgen van mijn vaders/broertjes wachtwoord, die vergeten die altijd

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 22:56 ]

Pagina: 1