Toon posts:

Hoe bevestig ik de Xeon 3.2 processoren aan mn kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ........

Ik heb een Tyan i7525 voorzien van twee XEON 3.2 processoren met passieve koelers (met die grote koperen blokken met 4 afstandsbussen op de hoekpunten waar een verende bevestigingsschroef inzit)
Ik was echter altijd gewend dat een processor EN koeler gewoon op t moederboard vast zat.

Nu zie ik dat er 2 CEK SPRINGS onder mn nieuwe tyan moederboard zitten.

Mijn vraag: Moeten er op de achterplaat 4 afstandbusjes zitten of kan ik gewoon als het moederboard vastzit in de kast de koeler via de openingen in het moederboard rechtstreeks op de plaat van de kast monteren waar ook het moederboard aan vast zit ( deze zit dus wel vast met die bekende koperen afstandbussen ). Waarom ik dit vraag: Als ik de bijgeleverde afstandbussen in de achterplaat schroef dan krijg ik de koelers daar mooi niet op vanwege een ander schroefdraad.

Alvast bedankt.....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 10:32 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:19

Mentalist

[avdD]

Even "HELP !!!" uit de titel gesloopt, hulp heeft iedereen nodig ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me dat die dingen niet aan je kast moeten zitten maar op je mobo.

Dus gewoon door de achterkant van je moederbord (door de gaten die rond het socket zitten) de koeler vastzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:36:
Het lijkt me dat die dingen niet aan je kast moeten zitten maar op je mobo.

Dus gewoon door de achterkant van je moederbord (door de gaten die rond het socket zitten) de koeler vastzetten.
Na veel heen en weer gemail is het antwoord:

De Xeons moeten met een standaard afstandsbus op t chassis bevestigd worden.
Echter ..... de schroefdraad van de schroeven van de Xeon heatsink zijn niet compatable met de afstandsbussen (zilver of koperkleurig). Je moet zowel de schroeven EN de afstandsbussen waar deze schroeven ingaan opnieuw tappen met een 3.5 tap. Voor dat je de afstandbussen opnieuw gaat tappen moet je deze eerst even met een kleiner boortje ietsje pietsje uitdiepen.

De afstandsbussen worden op het chassis bevestigd.
Wanneer je dan de processoren bevestigd hebt kan je de heatsink(s) met deze aangepaste tap versie bevestigen.

Ik d8 "ik mail dit antwoord even" omdat nu al enige mensen mij benaderd hadden.

Veel succes voor diegene die dit probleem nog tegen komen.